HINT: niebieski szlak.Nawet nie mogę tam nigdzie znaleźć ładowarki MOL w okolicy, bo ten Orlen na którym był na "Celebryta" jest chyba tutaj: https://ev.warszawa.pl/?poolID=86784&pointID=289087
Tylko nigdzie tam nie ma w bazie UDT ładowarek MOL.
no wlasnie. ciagle sie pisze o tym jaka to mamy zla infrastrukture, jak brakuje punktow ladowania, a jak sa, To sa kolejki do nich, jak trudne jest zycie posiadacza elektryka ogolnie. Glowny powod, ze ludzie nie kupuja BEV . To teraz mi wytlumacz, bo nie rozumiem. Jezeli jest tak zle i wszyscy o tym wiemy, to dlaczego ci co jezdza sporadycznie, testowo wybieraja sie w "trase" na rezerwie? Bo sensu i logiki w takim dzialaniu to ja nie widze. Wiec albo glupota, albo clicbkait. Dla mnie w tym przypadku jedno i drugieTo jest skandal, że taką mamy infrastrukturę:-(
Nie wiadomo, czyli tylko jedno można stwierdzić na pewno - nie Teslą, bo tylko Teslę by obsmarował bez skrupułów. Reszta marek może przecież mu kiedyś dać auto w ramach reklamy albo już dała, więc nie może ich oczerniać...PS czym on jechał?
To fakt! Ale dlatego właśnie omijam GW szerokim łukiem. I nie zamierzam kupować tego ich abonamentu, skoro nie dają możliwości naładowania auta, którym parę miesięcy temu wyjechałem z polskiego salonu, i które nadal jest w sprzedażyTaki trend.
GW masowo zabiera i Chademo i gdzieniegdzie również AC (mimo że urządzenie posiada gniazdo), to i Orlen może coś kombinować.
volvo. coz za pytaniePS czym on jechał?
Dziwić to nie powinno - OIDP statystycznie ładowanie chademo to jedno na kilkanaście (jak nie kilkadziesiąt) ładowań CCS...To fakt! Ale dlatego właśnie omijam GW szerokim łukiem. I nie zamierzam kupować tego ich abonamentu, skoro nie dają możliwości naładowania auta, którym parę miesięcy temu wyjechałem z polskiego salonu, i które nadal jest w sprzedażyTaka widocznie polityka marketingowa że tylko na CCS2 jest maximum zysku dla spółki.
Czy Orlenowi się stacje ładowania opłacają to zdaje się nikt nie wie ;-)Na szczęście w innych sieciach te wtyczki bywają, póki działają "stare" ładowarki 50 kW
Jeśli wtyczki Ch** przynoszą w Orlenie zyski a nie straty, nie widzę sensu ekonomicznego żeby mieli przy nich coś kombinowaćZ założenia chyba nawet mają 3 rodzaje wtyczek. Jedyna opcja że jakiś kretyn przyjdzie z piłą i ukradnie kabel Ch** od ładowarki (temat innego wątku)
![]()
Po pierwsze primo, suprimo - jak się nie ma % baterii żeby sobie spokojnie jeździć po okolicy, to się sprawdza co w okolicy jest czynne, a nie jedzie jak ciele na rzeź do kolejnej i kolejnej...
Po drugie primo, sekundo - kto się ładuje na MOL-u albo Orlen jako główny wybór?!
Ja tam bym raczej ustawą nie regulował niezawodności, bo to nie skończy się dobrze. Natomiast istniejące przepisy (AFIR) mogłyby być egzekwowane. Na przykład na S19 pomiędzy Lublinem a Rzeszowem powstał nowy MOP z Orlenem i McD. Z tego co mi wiadomo, na nowych MOPach jest obowiązek stawiania ładowarek. No to zgadnij, czy powstała tam ładowarkaPomijam na chwilę czy sytuacja z tematu w ogóle się wydarzyła i ile w niej jest prawdy, a ile click bajtu to Twój post super pokazuje spory absurd myślenia. Jak najbardziej Orlen czy MOL to powinien być może nie główny wyborów - bo to już jest bardzo subiektywne, ale przynajmniej pewny wybór. Powinno to być rozwiązane prawnie, że takie duże podmioty jak sieciowe stacje paliw mają obowiązek, pod groźbą naprawdę dużych kar zapewnienie podstawowej infrastruktury do ładowania. Mam tu na myśli to, że jeżeli stoi ładowarka to ma ona działać bez problemu i zawsze. Klient nie powinien się doktoryzować ani być zmuszony instalować zewnętrznych aplikacji do sprawdzania statusu. Tak samo dzwonienie po infoliniach o restart. To jest absurd.
W zasadzie uważam, że wymóg procentowej niezawodności powinien być ustalony dla wszystkich stacji DC, ale co do stacji paliw to nie mam żadnych wątpliwości. Te firmy stać żeby postawić niezawodne ładowarki - a jeżeli boją się awarii to niech postawią ich kilka, tak żeby chociaż odpowiedni procent ich działał zawsze.