danielm

Pionier e-mobilności
Z aplikacji jej nie uruchomisz, na to wygląda. Może w kasie Ci pomogą? Albo powiedzą, że nie działa.
w kasie? to nie ich ładowarka, w dupie to mają :) nie chce się łądować bo auto mam naładowane, tylko tam pojade, sprawdze w którym miejscu stoi i wracam do domu :) tydzień temu byłem na testach w lućmierzu, starczy mi testów na razie :)
 

daniel

Señor Meme Officer
w kasie? to nie ich ładowarka, w dupie to mają :) nie chce się łądować bo auto mam naładowane, tylko tam pojade, sprawdze w którym miejscu stoi i wracam do domu :) tydzień temu byłem na testach w lućmierzu, starczy mi testów na razie :)
Jak tam wypad do Żnina? Działa ten Orlen?
W aplikacji nadal nieaktywny.

Dzisiaj pierwszy raz miałem zderzenie z elektrorzeczywistością.
Zostawiłem rodzinę i podjechałem do Inowrocławia na Greenway. "Godzinka razem z dojazdem i powrotem, to już nie będzie trzeba stawać przy powrocie." Podpiąłem się, wystartowałem ładowanie i "nawiązywanie połączenia" trwało zbyt długo. Po paru minutach zadzwoniłem pewny siebie na infolinię i poprosiłem o włączenie CCSa. Bateria gorąca, 30% naładowania, 150kW, LETS GO! 10-15 minut i odjeżdżam. Nic bardziej mylnego. Po zdalnym włączeniu sesji, restarcie ładowarki, podnoszeniu kabla przy nawiązywaniu łączności w deszczu Pan bardzo uprzejmym głosem powiedział mi, że ładowarka nie widzi mojego samochodu, nic więcej nie może zrobić i mogę się ładować z AC. Proszę, oto kupon na 10kWh. Tylko, że mam plany na ten dzień i nie pasuje mi spędzać 3h na ładowarce.
Postanowiłem spróbować szczęścia na Elo.City w Barcinie. Ustawiłem Supercharger w Ciechocinku w nawigacji i pojechałem. Chyba po paru minutach wyłączył podgrzewanie, bo nie dojechałbym do SC. Instalacja aplikacji, dane karty itd. Ładowanie początkowo podjechało do 100kW, ale szybko spadło do 75 i potem bardzo powoli rosło. Doszło chyba do 90 kiedy się odłączyłem. Tzn dwa razy wyskoczył błąd w ładowarce i wyłączyło mi ładowanie. Doładowałem się aż za dużo, do 80%. Po przyjeździe do Poznania to okazało sie w sumie o 22% za dużo, ale wtedy chciałem mieć zapas, żeby znowu nie utknąć bez ładowarki.
Podczas gdy po raz drugi przerwało mi ładowanie i podłączałem się ponownie, podjechał Pan w pickupie i powiedział, że jeśli jest jakiś problem to w kasie na stacji mi pomogą. Wątpię, żeby mogli coś wiecej zrobić niż to co robiłem. Krótka rozmowa na temat tego, że Pan kupił żonie elektrycznego iX i pytał czy przejedzie 600km tak jak deklarują. Odpowiedziałem, że nawet w benzynowych nie przejedzie tyle ile deklarują, ale nie było czasu na pogaduchy, bo padał deszcz i wiał wiatr. Powiedziałem, że sobie poradzę i Pan pojechał.

Czyli w sumie to zapłaciłem więcej, ale za to było bardziej stresująco i zmarnowałem dodatkową godzinę. Nie było groźby lawety, ale utknięcie gdzieś na pół dnia też mi się nie uśmiechało.
Choćby lało i wiało, a może nawet tym bardziej, to nie wyjadę więcej z mniej niż 100%. Chyba, że będę nocował to się doładuję na gniazdku 230V.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Jak tam wypad do Żnina? Działa ten Orlen?
W aplikacji nadal nieaktywny.

Dzisiaj pierwszy raz miałem zderzenie z elektrorzeczywistością.
Zostawiłem rodzinę i podjechałem do Inowrocławia na Greenway. "Godzinka razem z dojazdem i powrotem, to już nie będzie trzeba stawać przy powrocie." Podpiąłem się, wystartowałem ładowanie i "nawiązywanie połączenia" trwało zbyt długo. Po paru minutach zadzwoniłem pewny siebie na infolinię i poprosiłem o włączenie CCSa. Bateria gorąca, 30% naładowania, 150kW, LETS GO! 10-15 minut i odjeżdżam. Nic bardziej mylnego. Po zdalnym włączeniu sesji, restarcie ładowarki, podnoszeniu kabla przy nawiązywaniu łączności w deszczu Pan bardzo uprzejmym głosem powiedział mi, że ładowarka nie widzi mojego samochodu, nic więcej nie może zrobić i mogę się ładować z AC. Proszę, oto kupon na 10kWh. Tylko, że mam plany na ten dzień i nie pasuje mi spędzać 3h na ładowarce.
Postanowiłem spróbować szczęścia na Elo.City w Barcinie. Ustawiłem Supercharger w Ciechocinku w nawigacji i pojechałem. Chyba po paru minutach wyłączył podgrzewanie, bo nie dojechałbym do SC. Instalacja aplikacji, dane karty itd. Ładowanie początkowo podjechało do 100kW, ale szybko spadło do 75 i potem bardzo powoli rosło. Doszło chyba do 90 kiedy się odłączyłem. Tzn dwa razy wyskoczył błąd w ładowarce i wyłączyło mi ładowanie. Doładowałem się aż za dużo, do 80%. Po przyjeździe do Poznania to okazało sie w sumie o 22% za dużo, ale wtedy chciałem mieć zapas, żeby znowu nie utknąć bez ładowarki.
Podczas gdy po raz drugi przerwało mi ładowanie i podłączałem się ponownie, podjechał Pan w pickupie i powiedział, że jeśli jest jakiś problem to w kasie na stacji mi pomogą. Wątpię, żeby mogli coś wiecej zrobić niż to co robiłem. Krótka rozmowa na temat tego, że Pan kupił żonie elektrycznego iX i pytał czy przejedzie 600km tak jak deklarują. Odpowiedziałem, że nawet w benzynowych nie przejedzie tyle ile deklarują, ale nie było czasu na pogaduchy, bo padał deszcz i wiał wiatr. Powiedziałem, że sobie poradzę i Pan pojechał.

Czyli w sumie to zapłaciłem więcej, ale za to było bardziej stresująco i zmarnowałem dodatkową godzinę. Nie było groźby lawety, ale utknięcie gdzieś na pół dnia też mi się nie uśmiechało.
Choćby lało i wiało, a może nawet tym bardziej, to nie wyjadę więcej z mniej niż 100%. Chyba, że będę nocował to się doładuję na gniazdku 230V.
ja wiedziałem że tam nie działa ale się przejechałem dla przetestowania. wjeżdzam na parking, robie rundke dookoła i nie widzę gdzie to zbudowali. pan z obsługi stacji komuś tankował gaz i macha mi ręką gdzie mam jechać. cwaniak :) ładowarka wygląda na sprawną, grzybek awaryjny nie jest wciśnięty ale oczywiście w apce nie widać więc nic nie zrobie. nie miałem w planach się ładować, po prostu wycieczka 70km w jedną stronę obwodnicą bydgoszczy :) poszedłem do toalety i do domu. Ja na szczęście jeszcze nigdy nie miałem większych przygód z ładowarkami. tylko jesienią kumpele przywoziłem z południa polski, było chłodno i zużycie energii było dużo wyższe niż planowałem i trzeba było szukać orlenu. dosyć trzeba było zjechać z autostrady i orlen tylko 50kw czyli 35kw mocy no ale bez większego stresu
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Nie mogę znaleźć na forum za bardzo informacji na temat tej sieci.
Jakie mają cenniki?
Wygląda na to, że tylko sprzedają ładowarki i zarządzają płatnościami, ale nie mogę znaleźć ani cennika, ani mapy ładowarek na ich stronie.
Akurat mam jedną ładowarkę po drodze i zastanawiałem się czy warto instalować apkę i rejestrować w systemie jeśli będę korzystał raz na ruski rok.
Ktokolwiek używał, ktokolwiek wie?

Nie mam dobrych doświadczeń z tą siecią w kwestii szybkiego ładowania, opisałem to TUTAJ.

Generalnie jest tak, że to jest white label, tj. każdy może do nich pójść i powiedzieć, że chce ładowarkę. Mogą stworzyć osobną aplikację (tak jest z Noxo) albo wyświetlić dany punkt w ich aplikacji zbiorczej.

Jako że "każdy może przyjść i powiedzieć, że chce", w rzeczywistości korzysta Pan z nieznanego sobie operatora, dajmy na to pana-Wieśka-właściciela-pobliskiego-hotelu, za pośrednictwem Elocity. Ten operator jeśli akurat jest w pobliżu, to może pomoże. Jeżeli go nie ma, to go nie ma i nie chce się tym zajmować. Infolinia może co najwyżej próbować restartować ładowarkę.

W trasie lepiej korzystać z infrastruktury sprawdzonych operatorów.

Inna sprawa, że dobrze słyszeć, że Barcin i Żnin w końcu drgnęły, bo tam trochę pustynia była. Inowrocław też dopiero niedawno znormalniał, wcześniej przez długi czas 40 kW...
 

daniel

Señor Meme Officer
ładowarka wygląda na sprawną, grzybek awaryjny nie jest wciśnięty ale oczywiście w apce nie widać więc nic nie zrobie.
Przejeżdżałem tamtędy i chyba widziałem świecący ekran z daleka. Nie da się tego uruchomić z jakiegoś RFID?

Przy okazji. Ładowarka EloCity niby ma możliwość płacenia kartą, ale był tam błąd, tryb serwisowy czy coś takiego, więc nie dało się z tej opcji korzystać.
Akurat ona uratowała mi tyłek, a Greenway wbił sztylet w plecy. :p

Zastanawiam się jeszcze czy gdybym w Inowrocławiu zrestartował samochód to czy coś by to pomogło. Jeszcze nigdy tego nie robiłem od zakupu. Inna sprawa, że wieczorem podjechałem na Wiatraczną i tam bez problemu na CCS się ładowałem, więc o co chodziło z tym błędem komunikacji???
 
Last edited:

danielm

Pionier e-mobilności
Przejeżdżałem tamtędy i chyba widziałem świecący ekran z daleka. Nie da się tego uruchomić z jakiegoś RFID?

Przy okazji. Ładowarka EloCity niby ma możliwość płacenia kartą, ale był tam błąd, tryb serwisowy czy coś takiego, więc nie dało się z tej opcji korzystać.
Akurat ona uratowała mi tyłek, a Greenway wbił sztylet w plecy. :p

Zastanawiam się jeszcze czy gdybym w Inowrocławiu zrestartował samochód to czy coś by to pomogło. Jeszcze nigdy tego nie robiłem od zakupu. Inna sprawa, że wieczorem podjechałem na Wiatraczną i tam bez problemu na CCS się ładowałem, więc o co chodziło z tym błędem komunikacji???
orlen od roku zapowiada wprowadzenie kart RFID ale tylko i wyłącznie flotowych. dla zwykłego Kowalskiego nie.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Zastanawiam się jeszcze czy gdybym w Inowrocławiu zrestartował samochód to czy coś by to pomogło. Jeszcze nigdy tego nie robiłem od zakupu. Inna sprawa, że wieczorem podjechałem na Wiatraczną i tam bez problemu na CCS się ładowałem, więc o co chodziło z tym błędem komunikacji???
A sprawdzałeś w plugshare czy inni po Tobie mieli tak samo?
 

daniel

Señor Meme Officer
A sprawdzałeś w plugshare czy inni po Tobie mieli tak samo?
To było wczoraj, więc jeszcze nie ma nowych wpisów. Były wpisy dwa dni wcześniej, że Enyaq się ładował. Aplikacja też nie pokazuje błędów.
 
Top