ChargeIn GO

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Jest sobie taka sieć punktów ładowania w PL.
Niezbyt liczne te punkty, ale że bywają koło McD to się może przydać.
Właśnie ogłosili "promocję"
Nie wiem jak długo będzie trwać bo nie podali.
Promocyjne ceny ładowania obowiązujące w nocy (22-6) i weekendy (24h) to:
DC 1,99 zł/kWh (regularna 2,49 zł)
AC 1,69 zł/kWh (regularna 1,89 zł/kWh)
Może być...
 

sebakazm

Zadomawiam się
Korzystałem z ich ładowarki w Żninie 28.12.2024. Mimo że według specyfikacji powinna oferować moc do 120 kW, maksymalnie udało się osiągnąć jedynie 72 kW. Gdy do ładowarki podłączył się drugi samochód, sesja została najpierw przerwana, a następnie moc została podzielona po równo – po 36 kW na każdy pojazd. Jeśli inne ładowarki tego operatora działają z podobną niezawodnością, to na razie zrezygnuję z ich usług.
 

daniel

Señor Meme Officer
Dla mnie największa zaleta tych ładowarek to, że są przy McDonaldsach.
Nawet mogłyby być wolniejsze, bo zanim zjemy to już naładowane.

Ale jak piszą na etykiecie, że 120kW to powinno być 120 kW.
Ograniczenie pewnie dlatego, że kabel ma ograniczony prąd, a moc jest podana przy 800V.
120kW/800V = 150A, przy 400V dostałeś 72kW/400V = 180A.
Teoretycznie to mogła być moc 144 kW dla aut 800V, ale inżynier zrobił dla okrągłej liczby 120.
Gdzieś mi się obiło o uszy, że kabel to najdroższa część ładowarki, więc na tym oszczędzają, a to się przekłada na to, że samochody z 400V są ograniczone przez prąd który kabel może przenieść.

A dlaczego się podzieliło? Zgaduję, że ze względu na wewnętrzną budowę ładowarki. Jakieś moduły, które nie mogą się przełączyć między autami. To samo miałem na Greenwayu. Jak ktoś się podłączył nawet na AC, to maksymalna moc punktu DC spadała o połowę.
 

nabrU

Moderator
W UK jeden z operatorów (Instavolt) używa ładowarek BYD EVD120KU, które są teoretycznie też 120kW.

1752149001723.png

Szkopuł w nich tkwi taki, że mają maks prąd 200A czyli w architekturze 400V daje to maks 80kW. W architekturze 800V (która to rzadko ma realnie 800V) dopiero ma maks 120kW (jak widać po krzywej skopiowanej z manuala tej ładowarki)

1752148858202.png

Idę o zakład, że w tym wypadku jest tak samo. Sprawę ułatwiło by podanie typu ładowarek jakie używa ChargeIn GO.
 

sh95

Entuzjasta elektromobilności
Idę o zakład, że w tym wypadku jest tak samo. Sprawę ułatwiło by podanie typu ładowarek jakie używa ChargeIn GO.
Patrząc na zdjęcia z Plugshare, nie da się ukryć ze to ulubiony Alpitronic HYC400, ale pewnie tylko z jednym modulem mocy 100kW:
1752181689441.png


Alpitronic:
1752181665412.png

Ewentualnie dwa moduły mocy po 100kW ograniczone odgórnie do 120kW przez słabe przyłącze. Kable dają tam porządne 400A jako minimum, nie powinnny stanowić ograniczenia. Chyba że to jakiś egzemplarz spoza konfiguratora.
 

nabrU

Moderator
Może to też być starszy HYC 300 (który wygląda z zewnątrz chyba identycznie) i nominalnie może mieć do 4 modułów mocy po 75kW. Widzę, że ma opcję ograniczenia prądu do 250A, a to przy 400V daje 100kW czyli tyle ile mniej więcej raportują ludzie na Plugshare.

Screenshot 2025-07-10 223116.png


EDYTA: fotka tabliczki znamionowej wyjaśniłaby sprawę, ale jak pisałem jeśli to HYC 300 z nie chłodzonymi wodą kablami to ma 200A na kabel:

1752184923665.png
 
Last edited:
Top