Nie za bardzo zrozumiałeś moje intencje
@daniel. Załóżmy że kiedyś wymyślą silnik co pobiera 2x mniej energii przy takich samych parametrach jego mocy i Cx nadwozia. Czy wtedy potrzebna Ci jest ciągle duża bateria?
Wydaje mi się, że to jest fizycznie niemożliwe skoro już teraz 90% mocy idzie na tłoki, a tylko 10% w gwizdek.
Gdyby zmniejszyć straty dwukrotnie to dla silnika zużywającego oryginalnie 20kWh/100km to po 2x ulepszeniu będzie zużywał 19.
W samochodzie są jeszcze inne tarcia, które marnują energię. Można pracować nad aerodynamiką, łożyskami itp, ale nadal do rozpędzenia 1000kg do 100 km/h w ciągu 5 sekund potrzebna jest X ilość energii. Potem hamujemy rekuperacyjnie, ale nie odzyskamy 100%.
Może drogi zabudujemy tunelami i odpompujemy trochę powietrza ze środka, a będziemy jeździć na poduszce magnetycznej?
