Ciekawostki przy ładowarkach ;-)

nabrU

Moderator
Można i coś takiego spotkać ;). Cena już od 332 tyś. GBP :p

1731500279253.png
 

cooler

Pionier e-mobilności
Cenę podałem tak dla orientacji. Sam RR pisze:





Coś dla @cooler (nie wiem czy cena pasi ;))
View attachment 21775
:)
Jeszcze się zastanowię, bo z moich obliczeń wyszło że aby dało się jeździć Model 3 jak moimi spalinowymi to potrzebuje 174kWh użytkowej pojemności. Więc 101.7 to tak jakby trochę za mało :(
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Więc 101.7 to tak jakby trochę za mało :(

Wiesz, nie tylko pojemność baterii jest ważna w Twoich założeniach, ale też jak pojazd z niej korzysta. Jak wymyślą taki EV co zużywa 2 razy mniej prądu to i te 87kWh (174/2) Ci wystarczy...
 

daniel

Señor Meme Officer
Wiesz, nie tylko pojemność baterii jest ważna w Twoich założeniach, ale też jak pojazd z niej korzysta. Jak wymyślą taki EV co zużywa 2 razy mniej prądu to i te 87kWh (174/2) Ci wystarczy...
Tylko fizyki się nie oszuka. Im szybciej jedziesz tym większe opory. Musiałby jechać baardzo powoli.
 

nabrU

Moderator
Nie za bardzo zrozumiałeś moje intencje @daniel. Załóżmy że kiedyś wymyślą silnik co pobiera 2x mniej energii przy takich samych parametrach jego mocy i Cx nadwozia. Czy wtedy potrzebna Ci jest ciągle duża bateria?

Dziwnym trafem skupiamy się w naszych rozważaniach na Forum na zwiększaniu baterii, a wystarczy tylko zmierzać do zoptymalizowania zużycia energii, którą ta bateria dostarcza.
 

daniel

Señor Meme Officer
Nie za bardzo zrozumiałeś moje intencje @daniel. Załóżmy że kiedyś wymyślą silnik co pobiera 2x mniej energii przy takich samych parametrach jego mocy i Cx nadwozia. Czy wtedy potrzebna Ci jest ciągle duża bateria?
Wydaje mi się, że to jest fizycznie niemożliwe skoro już teraz 90% mocy idzie na tłoki, a tylko 10% w gwizdek.
Gdyby zmniejszyć straty dwukrotnie to dla silnika zużywającego oryginalnie 20kWh/100km to po 2x ulepszeniu będzie zużywał 19.
W samochodzie są jeszcze inne tarcia, które marnują energię. Można pracować nad aerodynamiką, łożyskami itp, ale nadal do rozpędzenia 1000kg do 100 km/h w ciągu 5 sekund potrzebna jest X ilość energii. Potem hamujemy rekuperacyjnie, ale nie odzyskamy 100%.
Może drogi zabudujemy tunelami i odpompujemy trochę powietrza ze środka, a będziemy jeździć na poduszce magnetycznej? ;)
 
Last edited:

Michal

Moderator
Mały SMR mógłby doładowywać baterię cały czas. Zasypywałoby się podajnik uranem jak węglem do pieca.
u nas to jak nie ma koksownika w układzie, to nie pojedziesz... Czy to dizelek dymiący jak koksownik, benzynka FSI, gdzie do 50L wachy trzeba dolewać 1L oleju żeby to jeździło... Zawsze coś musi działać jak stary dobry piec węglowy...
 
Top