Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

krzyss

Pionier e-mobilności
Więcej baterii nie oznacza większego zasięgu bo optymalizacja w tesli jest genialna i jak szukałem dla siebie to w salonach sprzedawcy mówili że tesli nic nie pokona i niby większą bateria a nieco słabszy zasieg. Wieksza bateria to też automatycznie większe koszty ladowaniani nieco większy czas ladowania.
Wieksza bateria to masz wiecej taniego pradu wyjezdzajac z domu :)
Kazdy patrzy pod siebie.
Mnie teraz kusi xpeng g6 vs tesla y ale wychodzi ze nie dosc ze xpeng drozszy o 22kzl to jeszcze brak dostepu do SuC, coroczne przeglady w kwocie 1300netto, gorszy leasing 106% vs 111% a to jest jakies 15kzl przez 5 lat duzo zmiennych. A finalnie lubie ekosytem tesli i chyba w nim zostane…
 

armata

Zadomawiam się
to jeszcze brak dostepu do SuC
Aż dziwne, że przez tyle lat niemiecka motoryzacja nie wpadła (bo nie chciała?) na to, że skoro już wydali hajs i założyli IONITY, to mogą zaoferować lepsze stawki dla swoich (założycielskich) marek. Lepsze — mam na myśli zbliżone do Teslowych i bez abonamentów miesięcznych. Wszystko po to, żeby konkurować z SuC pod względem ceny i dostępności. W pewnym stopni zrekompensowałoby to wysze ceny aut.

Tesla nadal wygrywa pod względem dobrej wydajności i dostępności tanich ładowarek, co finalnie przekłada się na tańszą eksploatacje. Niestety, u innych pokutuje myśle, że przecież jak komuś nie pasuje cena na stacji benzynowej, to zawsze może pojechać na kolejną 😏. Żeby sprzedawać więcej mebli niż konkurencja, trzeba mieć i tartak, i las. Niby takie proste, a jednak trudne...
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Tesla nadal wygrywa pod względem dobrej wydajności i dostępności tanich ładowarek, co finalnie przekłada się na tańszą eksploatacje.
Ale wiesz ile kosztuje ładowanie na Ionity na Zachodzie (i ile ich jest), czy tak sobie tylko piszesz?

Osobiście, podczas długich europejskich wyjazdów ustawiam sobie w navi Ionity jako jedyną sieć i nic mi więcej nie jest potrzebne, koszty też zbliżone do SUC, za to ładowanie duuuuużo szybsze.
Nigdy też nie musiałem czekać - właśnie dlatego, że ładowanie jest naprawdę szybkie, a nie ciurkanie na suc....
 

nabrU

Moderator
to jeszcze brak dostepu do SuC,
Przypominam, że to tylko przypadek Polski i paru innych krajów. I raczej tymczasowy
 

chess_m

Posiadacz elektryka
Więcej baterii nie oznacza większego zasięgu bo optymalizacja w tesli jest genialna i jak szukałem dla siebie to w salonach sprzedawcy mówili że tesli nic nie pokona i niby większą bateria a nieco słabszy zasieg. Wieksza bateria to też automatycznie większe koszty ladowaniani nieco większy czas ladowania.
Ja wcale nie pisałem że IM5/6 będą mieć większe zasięgi. wręcz wymieniłem zasięg w punkcie
"niewiadome(potencjalne minusy)"

Z drugiej strony, szczególnie wersja LR może być dla niektórych interesująca
bo jednak tej baterii jest znacząco więcej i dużo szybsze (z racji architektury 800) ładowanie (17 minut do 80%) przy cenie ~ jak TM3/Y za podobne auto, nieźle wyglądające i chyba nawet lepiej wyposażone
(park asist, zmiana pasa w ichnijm autopilocie itd)

Jesli tam nie ma jakiejś tragedii wydajnościowej to wygląda to interesująco.
Nie żebym osobiście przebierał nózkami oczekując kiedy to pojawi sie w PL

ale w tytuł wątku wpisuje się dobrze.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Więcej baterii nie oznacza większego zasięgu bo optymalizacja w tesli jest genialna i jak szukałem dla siebie to w salonach sprzedawcy mówili że tesli nic nie pokona i niby większą bateria a nieco słabszy zasieg.
Prawda.
Za to o połowę dłuższe ładowanie, z uwagi na fatalną krzywą głównie.

Coś za coś - jak ktoś jednak daje radę się zatrzymać co kilkaset km, (albo chce), to jednak lepiej się szybciej ładować niż wolniej.....

Co innego cooler ;-)
Wieksza bateria to też automatycznie większe koszty ladowaniani nieco większy czas ladowania.
I to poważnie są kwotowe różnice, które mogą zdecydować, przy zakupie auta w podobnej cenie?
Albo wręcz wyższej w Tesli?
No bez żartów proszę.....
 

bro!

Zadomawiam się
Tak z ciekawości, jakie alternatywy były rozważane? Bo IMO, nawet nie patrząc w kierunku Chin, auta tej samej klasy o zbliżonych parametrach, szybszym ładowaniu i zbliżonej/niższej cenie już są na rynku.

To trochę jak kiedyś było porównanie Iioniqa 28kWh z Leafem 40 kWh - niby Leaf znacznie większa bateria, a przyjeżdżał później.

Co do chińczyków to ich osiągi i jakość są (dla mnie) marketingiem i "na papierze". Jak kiedyś zobaczyłem MG4 to byłem zachwycony (miała kosztowac tyle co używana Trójka), bo to w końcu mój gabaryt (złotym gralem dla mnie jest wielkość vs. przestronność Id3), ale im więcej oglądałem realnych testów tym bardziej czar pryskał. Do wszystkiego dołożył się urlop w Grecji, gdzie przez tydzień używałem ZS'a spalinowego.

Co do porównań - no to na przykład EV6 - posobny gabaryt, ładuje się szybko "nominalnie", ale cała tego zaleta sprowadza sie do tego że mam do wyboru mniej ładowarek i muszę zapłacić więcej za prąd 🤷🏻‍♂️
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Co do porównań - no to na przykład EV6 - posobny gabaryt, ładuje się szybko "nominalnie", ale cała tego zaleta sprowadza sie do tego że mam do wyboru mniej ładowarek

Tak - o całe 5 w Polsce.....
Dramat, nie kupuj...
i muszę zapłacić więcej za prąd 🤷🏻‍♂️
Weźmiesz rabat od dealera, starczy Ci na 50 lat tej różnicy.....
 

Jogur

Posiadacz elektryka
Prawda.
Za to o połowę dłuższe ładowanie, z uwagi na fatalną krzywą głównie.

Coś za coś - jak ktoś jednak daje radę się zatrzymać co kilkaset km, (albo chce), to jednak lepiej się szybciej ładować niż wolniej.....

Co innego cooler ;-)

I to poważnie są kwotowe różnice, które mogą zdecydować, przy zakupie auta w podobnej cenie?
Albo wręcz wyższej w Tesli?
No bez żartów proszę.....
A propos zatrzymywania, wczoraj w radio (melo?) jakiś medyk dawał wskazówki, zeby podczas podrózy robić przestoje co 1,5-2h (niezależnie od zapierrdalania po A/S czy krajówkami), nawadnianie, chodzenie (łydki jako 50% serca), itp - no logiczne chyba nie? ;)

Nie dla każdego: kolega kamperem jedzie 12h do CRO, bo małżonka nie będzie robić prawka (bo nie) i marudzi, że tyle się jedzie, więc jedzie z postojami na 1-kę albo paliwo ... potem narzeka, że ma nogi jak z waty
 
Top