Co dalej po Tesli? Jaki następny BEV byście wybrali?

Ironeska

Fachowiec
Takie porównanie 400 vs 800 u biorna
Na korzyść nio przemawiało ładowanie na suc lub ich własnym słupku
 

zlp

Pionier e-mobilności
Tak panowie, niepotrzebnie upierałem się.
W architekturze 800V pakiety będą 2 razy mniejsze i w związku z tym prąd ładowania ogniwa nie zmieni się.
Niestety.
Sam sobie namieszałem w głowie. Dziękuję za wskazanie prawidłowego kierunku.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Tak panowie, niepotrzebnie upierałem się.
W architekturze 800V pakiety będą 2 razy mniejsze
ja bym zaryzykowal stwierdzenie ze 2x wieksze, bo:
dla ogniw z Vnom=3,7V
pakiet 400V to 108 ogniw w szeregu, a
pakiet 800V to 216 ogniw w szeregu

;)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Tak panowie, niepotrzebnie upierałem się.
W architekturze 800V pakiety będą 2 razy mniejsze i w związku z tym prąd ładowania ogniwa nie zmieni się.
Niestety.
Sam sobie namieszałem w głowie. Dziękuję za wskazanie prawidłowego kierunku.
Szacunek za przyznanie się do błądzenia - po to mamy takie fora żeby prostować różne mylne wyobrażenia.
:D
Jak przestaniemy się kłócić (ale na argumenty) na forach to one umierają.
 

nabrU

Moderator
Sam sobie namieszałem w głowie. Dziękuję za wskazanie prawidłowego kierunku.

A ja w erze 'moje jest najmojsze' doceniam fakt przyznania się do błędu. Tak trzymać(y)
 

bro!

Zadomawiam się
odkopię trochę Twój wątek - przeczytałem cały. z takich aut, podobnych do Trójki, tylko bez części powiedzmy "dziwactw" to wydaje mi się ze najbliżej jest Polestar 2 "Facelift" - u Bjørna wypadł bardzo dobrze, jest liftbackiem, z zewnątrz wygląda bardzo dobrze - stara szkoła Volvo, mimo że wygląda jakby był odrobinę uniesiony w stylu CC - nie jest tak płaski jak seria 90 powiedzmy; w środku niestety dla mnie kredens, ten ekran jakiś taki archaiczny.

wiem że nie jest oferowany w Polsce, ale na stronie EV dla Ciebie jest napisane ze w Volvo w Warszawie można serwisować - kwestia jak z respektowaniem gwarancji.

Jeśli chodzi o ładowanie 800V to tez to zacząłem ostatnio strasznie przeżywać, że moja Trojka tak wolno się ładuje, choć jak myślę o tym na chłodno, trochę tego nie widać u Bjørna, bo mimo wolniejszego nominalnie ładowania Tesla nadrabia optymalizacją i zużyciem.

prowadzimy z kolegą dyskusję (przymierza się do Y-ka), ze w sumie udaje nam sie znaleźć lepsze samochody niż 3/Y, ale po chwili sprowadzamy się wzajemnie na ziemię bo niestety będąc wrażliwym na cenę okazuje się że pod względem ceny do jakości nadal jest daleko z przodu - trzeba moim zdaniem dużo dołożyć, żeby uzyskać trochę lepszy czas przejazdu.

choć oczywiście człowiek sie rozmarza, żeby mieć choć parę kWh więcej, albo odrobinę bardziej płaską krzywą ładowania
 

chess_m

Posiadacz elektryka
prowadzimy z kolegą dyskusję (przymierza się do Y-ka), ze w sumie udaje nam sie znaleźć lepsze samochody niż 3/Y, ale po chwili sprowadzamy się wzajemnie na ziemię bo niestety będąc wrażliwym na cenę okazuje się że pod względem ceny do jakości nadal jest daleko z przodu - trzeba moim zdaniem dużo dołożyć, żeby uzyskać trochę lepszy czas przejazdu.

choć oczywiście człowiek sie rozmarza, żeby mieć choć parę kWh więcej, albo odrobinę bardziej płaską krzywą ładowania
MG IM5/6.
ceny na poziomie 3/Y - symboliczne 500 dla UK.
plusy: 15/20 kWh więcej baterii dla wersji SR/LR
IM5 to liftback
autopark i zmiana pasa = coś Ala EAP
i dla LR architektura 800V (ładowanie)

niewiadome(potencjalne minusy)
efektywnosc/zużycie
dopracowanie systemu = infotainment/wspomagacze
 
Last edited:

Halisep

Posiadacz elektryka
prowadzimy z kolegą dyskusję (przymierza się do Y-ka), ze w sumie udaje nam sie znaleźć lepsze samochody niż 3/Y, ale po chwili sprowadzamy się wzajemnie na ziemię bo niestety będąc wrażliwym na cenę okazuje się że pod względem ceny do jakości nadal jest daleko z przodu - trzeba moim zdaniem dużo dołożyć, żeby uzyskać trochę lepszy czas przejazdu.
Tak z ciekawości, jakie alternatywy były rozważane? Bo IMO, nawet nie patrząc w kierunku Chin, auta tej samej klasy o zbliżonych parametrach, szybszym ładowaniu i zbliżonej/niższej cenie już są na rynku.
 

facet

Fachowiec
Więcej baterii nie oznacza większego zasięgu bo optymalizacja w tesli jest genialna i jak szukałem dla siebie to w salonach sprzedawcy mówili że tesli nic nie pokona i niby większą bateria a nieco słabszy zasieg. Wieksza bateria to też automatycznie większe koszty ladowaniani nieco większy czas ladowania.
 

armata

Zadomawiam się
Jeśli chodzi o Stary Kontynent, to najbardziej jestem ciekawy nowych Mercedesów po tym CLA oraz BMW z Neue Klasse. To jednak perspektywa nadal niedostępna, a czymś trzeba dzisiaj jeździć...

Skoro Audi/Porsche ma już 800V to VW/Cupra/Skoda chyba też planują przejść w niedalekiej przyszłości czy uparcie 400V?
 
Top