Co do holowania motorówki około 3 tony?

ypl

Pionier e-mobilności
Czy jest jakaś alternatywa dla Forda Rangera? Musi być na ramie, żeby mi się auto nie powykrzywiało z czasem. Nie Dodge RAM czy inne auta z USA bo są z tym problemy ze światłami i homologacją w Europie, chcę coś co jest oferowane przez producenta na rynek EU. Wstępnie mam skonfigurowany Ford Ranger Wildtrak X, czy jest coś lepszego?
 

ypl

Pionier e-mobilności
Szybko rzuciłem okiem w specyfikację Toyoty Sienny i już się ucieszyłem że towing capacity 3500 - ale okazało się że w funtach... Czyli niecałe 1600kg.
Aczkolwiek na amerykańskich forach sporo piszą o ciągnięciu przyczep i sobie chwalą, od 2015r bodajże każda z USA ma w standardzie towing package - większą chłodnicę, chłodzenie oleju i zdaje się większy wentylator.
Ale to nie jest na ramie, choć są jak najbardziej wersje AWD, więc spokojnie wyjedziesz z wody przyczepką.
Dwie tony to moja piątka kombi uciągnie, ale raz, że za mało, a dwa, że i tak bym nią nie chciał holować bo by mi się potem szyber dach nie zamykał albo drzwi by się nie domykały. Za 1/10 ceny bardzo chętnie bym przygarnął, ale zamierzam tym jeździć do Włoch i Chorwacji więc kurde musi być niezawodne, a dwa, kurcze do jakiegoś standardu człowiek przywyknął. Skonfigurowałem w piątek Rangera Wildtrak X, kamery 360, adaptacyjny tempomat, lane assist, wielkie ekrany 12 cali i 8 cali za kierownicą, adaptacyjne reflektory matrycowe, i takie tam bajery, bez tego po latach ciężko już jeździć.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@ypl Tu jest fajna tabelka
AI:
Z listy aut, te które mają konstrukcję ramową to:
1. SsangYong Musso Sports 2.9 (2004-2006)
2. Jeep Cherokee (wszystkie wymienione modele)
3. Jeep Grand Cherokee (wszystkie wymienione modele do rocznika 2005)
4. Mercedes-Benz G 55 AMG (2002-2007)
5. Ford Ranger (wszystkie wymienione modele)
6. Isuzu Trooper (wszystkie wymienione modele)
7. Mitsubishi Pajero (wszystkie wymienione modele do 2007, po tym czasie ramowo-unibody)
8. Opel Monterey (wszystkie wymienione modele)
9. Mercedes-Benz klasy X (2017-2020)
10. Toyota Hilux (wszystkie wymienione modele)
11. VW Amarok (wszystkie wymienione modele)
12. Cadillac Escalade (2006-2014)
13. Fiat Fullback (wszystkie wymienione modele)
14. Hummer H2 (2007-2010)
15. Nissan Navara (wszystkie wymienione modele)
16. Nissan Pathfinder (do 2010 roku)
17. Nissan Terrano II (2004)
18. SsangYong Musso (wszystkie wymienione modele)
19. SsangYong Rexton (wszystkie wymienione modele)
20. Toyota Land Cruiser (wszystkie wymienione modele)
 

ypl

Pionier e-mobilności
@ypl Tu jest fajna tabelka
AI:
Z listy aut, te które mają konstrukcję ramową to:
1. SsangYong Musso Sports 2.9 (2004-2006)
2. Jeep Cherokee (wszystkie wymienione modele)
3. Jeep Grand Cherokee (wszystkie wymienione modele do rocznika 2005)
4. Mercedes-Benz G 55 AMG (2002-2007)
5. Ford Ranger (wszystkie wymienione modele)
6. Isuzu Trooper (wszystkie wymienione modele)
7. Mitsubishi Pajero (wszystkie wymienione modele do 2007, po tym czasie ramowo-unibody)
8. Opel Monterey (wszystkie wymienione modele)
9. Mercedes-Benz klasy X (2017-2020)
10. Toyota Hilux (wszystkie wymienione modele)
11. VW Amarok (wszystkie wymienione modele)
12. Cadillac Escalade (2006-2014)
13. Fiat Fullback (wszystkie wymienione modele)
14. Hummer H2 (2007-2010)
15. Nissan Navara (wszystkie wymienione modele)
16. Nissan Pathfinder (do 2010 roku)
17. Nissan Terrano II (2004)
18. SsangYong Musso (wszystkie wymienione modele)
19. SsangYong Rexton (wszystkie wymienione modele)
20. Toyota Land Cruiser (wszystkie wymienione modele)

@ypl Tu jest fajna tabelka
AI:
Z listy aut, te które mają konstrukcję ramową to:
1. SsangYong Musso Sports 2.9 (2004-2006)
2. Jeep Cherokee (wszystkie wymienione modele)
3. Jeep Grand Cherokee (wszystkie wymienione modele do rocznika 2005)
4. Mercedes-Benz G 55 AMG (2002-2007)
5. Ford Ranger (wszystkie wymienione modele)
6. Isuzu Trooper (wszystkie wymienione modele)
7. Mitsubishi Pajero (wszystkie wymienione modele do 2007, po tym czasie ramowo-unibody)
8. Opel Monterey (wszystkie wymienione modele)
9. Mercedes-Benz klasy X (2017-2020)
10. Toyota Hilux (wszystkie wymienione modele)
11. VW Amarok (wszystkie wymienione modele)
12. Cadillac Escalade (2006-2014)
13. Fiat Fullback (wszystkie wymienione modele)
14. Hummer H2 (2007-2010)
15. Nissan Navara (wszystkie wymienione modele)
16. Nissan Pathfinder (do 2010 roku)
17. Nissan Terrano II (2004)
18. SsangYong Musso (wszystkie wymienione modele)
19. SsangYong Rexton (wszystkie wymienione modele)
20. Toyota Land Cruiser (wszystkie wymienione modele)
Widziałem ten ranking 😉
 

ELuk

Pionier e-mobilności
@ypl a Ty już masz tą łajbę, czy dopiero kupisz?
Tak pytam, bo ciągnięcie tyle kilometrów to trochę abstrakcja.
Na naszych jeziorach to się bierze serwis i sami Ci łajbę ogarną po sezonie i zwodują na nowy (oczywiście to kosztuje, ale jaka wygoda nie kosztuje).
A dalekie eskapady to wygodniej wynająć niż ciągać tysiące km.
Ale kto bogatemu zabroni. 👍😀😉
(Mam znajomego co mu łódki tirem wożą… 😀)
 

cooler

Pionier e-mobilności
@ypl a Ty już masz tą łajbę, czy dopiero kupisz?
Tak pytam, bo ciągnięcie tyle kilometrów to trochę abstrakcja.
Na naszych jeziorach to się bierze serwis i sami Ci łajbę ogarną po sezonie i zwodują na nowy (oczywiście to kosztuje, ale jaka wygoda nie kosztuje).
A dalekie eskapady to wygodniej wynająć niż ciągać tysiące km.
Ale kto bogatemu zabroni. 👍😀😉
(Mam znajomego co mu łódki tirem wożą… 😀)
Przy okazji awarii Sienny na Sardynii zdziwiłem się jak tanio można przewieźć różne rzeczy na drugi koniec Europy.
Tak że możesz mieć rację że zamiast kupywać auto do ciągania przyczepy lepiej zlecić transport a na miejsce przylecieć samolotem.
Przed transportem można dosłownie wszystko załadować do łajby i na wakacje lecieć z podręcznym.
 

ypl

Pionier e-mobilności
@ypl a Ty już masz tą łajbę, czy dopiero kupisz?
Tak pytam, bo ciągnięcie tyle kilometrów to trochę abstrakcja.
Na naszych jeziorach to się bierze serwis i sami Ci łajbę ogarną po sezonie i zwodują na nowy (oczywiście to kosztuje, ale jaka wygoda nie kosztuje).
A dalekie eskapady to wygodniej wynająć niż ciągać tysiące km.
Ale kto bogatemu zabroni. 👍😀😉
(Mam znajomego co mu łódki tirem wożą… 😀)
Zamawiam na Warsaw expo motorboats show za miesiąc. Pierwotne tak planowałem, że ktoś mi będzie holował, ale jednak to jest niezależność żeby móc samemu. Ja mieszkam nad jeziorem ale chcę mieć możliwość zabrać łajbę na Chorwację czy do Włoch.
 

p0li

Pionier e-mobilności
@ypl a Ty już masz tą łajbę, czy dopiero kupisz?
Tak pytam, bo ciągnięcie tyle kilometrów to trochę abstrakcja.
czemu abstrakcja - ja swojego vana kupilem wlasnie od goscia ktory nia 6 lat ciagal w wakacje lodke na poludnie francji - a po wakacjach chowal do szopy i wyrejestrowywal
 

cooler

Pionier e-mobilności
Zamawiam na Warsaw expo motorboats show za miesiąc. Pierwotne tak planowałem, że ktoś mi będzie holował, ale jednak to jest niezależność żeby móc samemu. Ja mieszkam nad jeziorem ale chcę mieć możliwość zabrać łajbę na Chorwację czy do Włoch.
Co do Włoch i łódki: Mam jacht żaglowy, też przy domu nad jeziorem. Od paru lat stoi na przyczepie i czeka żeby go gdzieś zaciągnąć...
Okazało się że bardziej mnie cieszy pływanie na supie, także na południu Europy. Wygrała wygoda, 2 supy zajmują mało miejsca w podróży, lecę sobie te autostradowe 140 i zmieniam się z kimś co 5h, po napompowaniu na miejscu wrzucam oba na dach i skacze sobie np po całej Sardynii. Jeździłem kiedyś z przyczepą kempingową oraz z jachtem i szybowcem i dla mnie ciąganie czegoś to katorga, za długo, zbyt nudno, czasem wręcz niebezpiecznie także podziwiam że masz tak ambitne plany, mi już przeszło.
 
Top