Co myślicie o BYD?

Pedr

Posiadacz elektryka
Już wcześniej pisałem o moich wrażeniach Wypowiedź w dyskusji pt. 'Sprzedaż Tesli i wybór chińczyka.Tylko po kiego grzyba BYD Seal?!' W zeszłym tygodniu miałem okazję siedzieć w Seal U DM-I - czyli plug-in od BYD. Znajomy kupił do firmy i muszę przyznać, że za takie pieniądze to jest dobry deal. Wyposażony po kokardkę, bardzo dobre materiały wewnątrz, długa gwarancja. Mnie Seal (elektryk) nie przekonał bo jest droższy niż Tesla i dużo gorzej jeździ. Ale w porównaniu do Kia, Hyundai, Toyoty czy innych modeli na naszym rynku, ten U DM-i jest przynajmniej 40-50k tańszy. Znajomy mówił, że odbiory jeden po drugim gdy byli w salonie.
 

Bosman71

Znalezione...jeżdżę!
Ja jeździłem przez 4 dni Seal elektrycznym. Powiem tak. Bardzo fajny! Bardzo dobrze się czułem i płynne przejście z spalinowego na elektryka. Dużo przycisków, wihajster do zmiany biegów i wogole ekstra. Z minusów które zauważyłem:
- o wiele mniejsze bagażniki niż TM3 ale za to lepiej wykończone.
- infotainment gorszy niż w tesli ale jest Apple car play lub android auto
- zużycie energi wyższe niż tesla więc i zasięg zdecydowanie slabszy
- mnie uwierało siedzenie na wysokości szyi bo fotel jest tak wyprofilowany. Wzrostu mam 184cm - warto samemu sprawdzic
- miałem raz bardzo niebezpieczną sytuacje ze klimatyzacja nie dała w pewnym momencie rady i całe auto zaparowało ze musiałem zjechać na pobocze. Nie dało się jechać.
- zawieszenie bardzo przyjemne i zgrabnie wybiera nierówności a przy dużych prędkościach było ok
- zbiera się wolniej od najsłabszej tesli 3 (Seal wersja RWD)

Generalnie mi się podobało i samochód super też wygląda i naprawdę do jeżdżenia po okolicy spoko. W trasy przez zasięg będzie miał swoje wady. Ale za to ma V2L i można sobie z niego używać prąd i ma bezpieczniejsza baterię LFP ale za to wolniej się będzie ładować niż Tesla.
 
Last edited:

Razgriz

Zadomawiam się
Dorzucę swoje trzy grosze. Szukamy auta EV z żoną i po 2 miesiącach testów pewno wybór padnie na Sealiona 7.

Jeździliśmy S7 od razu po wejściu na demo-car. Jeździło się bardzo przyjemnie, doskonale czuliśmy się w środku, a design (zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz) oraz nagłośnienie bardzo nam podpasowało. Rozważaliśmy wersję Comfort (najsłabsza, RWD) oraz topową Excellence (AWD).

Przyspieszenie i jazda tym autem dawała dużo frajdy. Niesamowitym zaskoczeniem był promień skrętu. Moim zdaniem mniejszy niż nasze obecne Mini Countryman PHEV, lata świetlne przed zawracaniem w Alfach (159 i 156).

Po testach S7 wsiedliśmy do Seala. Cytując internetowego klasyka "no średnio bym powiedział, tak średnio". Po jeździe Sealionem Seal wypada słabo (chociaż uważam, że generalnie jest ciekawym autem i np. kiera w sedanie bardziej mi się podoba).

Seala dostaliśmy na kilka godzin, ale oddaliśmy po 20 minutach, bo wiedzieliśmy, że to nie jest auto dla nas.

SPRAWDZANIE INNYCH MAREK
Po jeździe demo przetestowaliśmy większość EV ma rynku u każdego większego (VAG, Stellantis, etc.), jak i mniejszych (MG, Skywellu) producentów. Moja żona już nie chce słyszeć, jak mówię, że jeszcze chce sprawdzić jakieś auto.

Po jeździe Skywellem, który jest obrzydliwie wykonany i jeździ się nim jak tankowcem, wróciliśmy z podkulonymi ogonem do BYD i w zasadzie jesteśmy przed wpłaceniem zaliczki. Sealion to model akurat pod nas :)

WARTE SPRAWDZENIA
Gdyby nie fakt, że chcemy też auto dla frajdy, bo będziemy się pozbywać funcara z V6, to na główne auto zamiast Sealiona rozważyłbym także Atto 2. Akurat niedawno przyjechały pierwsze modele z Holandii. Wygląda w środku jak mniejszy brat/dziecko Sealiona 7. Jakościowo - sztos. Wielkościowo jest ciut mniejszy do naszego Countrymana z 2019 roku.

Polecam sprawdzić, jeżeli ktoś jest zainteresowany.
 

bano92

Zadomawiam się
Dorzucę swoje trzy grosze. Szukamy auta EV z żoną i po 2 miesiącach testów pewno wybór padnie na Sealiona 7.

Jeździliśmy S7 od razu po wejściu na demo-car. Jeździło się bardzo przyjemnie, doskonale czuliśmy się w środku, a design (zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz) oraz nagłośnienie bardzo nam podpasowało. Rozważaliśmy wersję Comfort (najsłabsza, RWD) oraz topową Excellence (AWD).

Przyspieszenie i jazda tym autem dawała dużo frajdy. Niesamowitym zaskoczeniem był promień skrętu. Moim zdaniem mniejszy niż nasze obecne Mini Countryman PHEV, lata świetlne przed zawracaniem w Alfach (159 i 156).

Po testach S7 wsiedliśmy do Seala. Cytując internetowego klasyka "no średnio bym powiedział, tak średnio". Po jeździe Sealionem Seal wypada słabo (chociaż uważam, że generalnie jest ciekawym autem i np. kiera w sedanie bardziej mi się podoba).

Seala dostaliśmy na kilka godzin, ale oddaliśmy po 20 minutach, bo wiedzieliśmy, że to nie jest auto dla nas.

SPRAWDZANIE INNYCH MAREK
Po jeździe demo przetestowaliśmy większość EV ma rynku u każdego większego (VAG, Stellantis, etc.), jak i mniejszych (MG, Skywellu) producentów. Moja żona już nie chce słyszeć, jak mówię, że jeszcze chce sprawdzić jakieś auto.

Po jeździe Skywellem, który jest obrzydliwie wykonany i jeździ się nim jak tankowcem, wróciliśmy z podkulonymi ogonem do BYD i w zasadzie jesteśmy przed wpłaceniem zaliczki. Sealion to model akurat pod nas :)

WARTE SPRAWDZENIA
Gdyby nie fakt, że chcemy też auto dla frajdy, bo będziemy się pozbywać funcara z V6, to na główne auto zamiast Sealiona rozważyłbym także Atto 2. Akurat niedawno przyjechały pierwsze modele z Holandii. Wygląda w środku jak mniejszy brat/dziecko Sealiona 7. Jakościowo - sztos. Wielkościowo jest ciut mniejszy do naszego Countrymana z 2019 roku.

Polecam sprawdzić, jeżeli ktoś jest zainteresowany.
Na którego Sealiona padło?
 
Top