Co poprawiono.

daniel

Señor Meme Officer
podczas jazdy z prędkościami autostradowymi Ygrekiem żona wielokrotnie zwracała mi uwagę, że jadę bardzo nerwowo, szarpię, auto myszkuje, czuła się niepewnie. Kierownik auta ten sam, styl jazdy ten sam
To raczej przez brak progresji w kierownicy względem prędkości. Jest dość mała, chodzi lekko i brak jej martwej strefy na środku. Przez to samochód lata z lewa na prawo. Trzeba się przyzwyczaić i unikać gwałtownych ruchów kierownicą. Gładko i z wyczuciem.
 

ypl

Pionier e-mobilności
To raczej przez brak progresji w kierownicy względem prędkości. Jest dość mała, chodzi lekko i brak jej martwej strefy na środku. Przez to samochód lata z lewa na prawo. Trzeba się przyzwyczaić i unikać gwałtownych ruchów kierownicą. Gładko i z wyczuciem.
To też prawda, moje daily to bmw 5er z "active steering" i skrętna tylna oś, takie kombo powoduje, że przy 180 na budziku na niemieckiej autostradzie jedziesz jak czołgiem po sznurku, zero nerwowości, super stabilność, możesz machnąć mocno kierownicą, a auto płynnie i z gracją tylko smyrnie. Gdzieś tu w jakimś wątku pisałem, że dla mnie największa wada trójki i ygreka, to kiepski układ kierowniczy. Może kiedyś doczekamy takich cudów.
 

solik

Pionier e-mobilności

AdrianK

Zadomawiam się
Czy baterie LFP w bazowym Highlandzie można ładować do 100% bez obaw o szybszą degradację? Pytam gdyż kilka razy już spotkałem się z taką opinią.
 

Pawilon

Zadomawiam się
Czy baterie LFP w bazowym Highlandzie można ładować do 100% bez obaw o szybszą degradację? Pytam gdyż kilka razy już spotkałem się z taką opinią.
Z tego co ja rozumiem, to LFP mają większą żywotność, więc mniej się przejmujesz degradacją, dlatego warto ładować do 100%.
LFP mają prawie płaską krzywą napięcia, tzn ma takie samo napięcie przy 30% naładowania i przy 80%, przez co tesla nie wie ile zostało % baterii, bo nie da się tego zmierzyć. Tesla sobie to oblicza na podstawie tego ile przejechałeś kilometrów od ostatniego ładowania do 100%. Ale no właśnie, musisz ładować do 100% żeby był punkt odniesienia. Jak długi czas nie naładujesz do 100%, estymata poziomu naładowania zgłupieje i nie podawany zasięg będzie nierealny.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Czy baterie LFP w bazowym Highlandzie można ładować do 100% bez obaw o szybszą degradację? Pytam gdyż kilka razy już spotkałem się z taką opinią.
Ja bym ładował raz lub dwa razy w tygodniu np. w weekend do 100 procent, a w tygodniu do 75 procent. U mnie żona jeździ krótkie dystanse więc najczęściej robimy cykle 75 procent do 65 procent, czasami 75 procent do 50 procent. Jak będziesz jechał w trasę to sobie do 100 procent ładujesz.
 

wiktor

Posiadacz elektryka
Z tego co ja rozumiem, to LFP mają większą żywotność, więc mniej się przejmujesz degradacją, dlatego warto ładować do 100%.
LFP mają prawie płaską krzywą napięcia, tzn ma takie samo napięcie przy 30% naładowania i przy 80%, przez co tesla nie wie ile zostało % baterii, bo nie da się tego zmierzyć. Tesla sobie to oblicza na podstawie tego ile przejechałeś kilometrów od ostatniego ładowania do 100%. Ale no właśnie, musisz ładować do 100% żeby był punkt odniesienia. Jak długi czas nie naładujesz do 100%, estymata poziomu naładowania zgłupieje i nie podawany zasięg będzie nierealny.

a skąd te wnioski?
 

Picek7

Zadomawiam się
Odbierając TM3 doradzili mi w salonie abym ładowanie rozpoczął jak spadnie poziom baterii do 20% i wówczas dopiero ładował do 80%, a do 100% żebym ładował jak będę wyjeżdżał gdzieś dalej.
Z racji tego, że żona robi krótkie odcinki dziennie, na dalsze trasy wyjeżdża raz na kwartał to mam pytanie czy mam ładować jak radzili mi w salonie, czy może należy zmienić ten sposób ładowania? Np częściej ładować ale do niższego poziomu naładowania niż 80% i wcześniej zacząć ładować ni czekając aż spadnie do 20%?
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
@Picek7 masz long range'a więc inna chemia niż LFP. Jeżeli chodzi o w sumie każdą baterię to najlepiej się czuje w okolicach 50%. Im bliżej poziomu tego pracuje tym lepiej dla niej - ale panowie nie popadajmy w skraności. Pomiedzy 0 - 100 a 20 - 80 jest spory wpływ na degradacje ale np pomiedzy 20 - 80 a 40 - 60 już tak dużego wpływu nie ma.
 
Top