Co wybrać na przełomie 22/23 nowy vs. używany

miksell

Posiadacz elektryka
Planuję zakup elektryka na przełomie 2022 / 2023.

Założenia:
1. Rocznie robię ok 20 tyś km, gdzie ok 14 tyś to trasy po mieście a 6 tyś to trasa raz na 2 mc Kraków - Toruń.
2. Budżet to to ok. 150 tyś zł.
3. Samochód musi być maksymalnie tani w utrzymaniu (koszty przeglądów, ubezpieczenie)
4. Mam możliwość ładowania w domu z PV
5. Planuję jeździć 8 lat samochodem

Co biorę pod uwagę:
1. Mazda MC-30
- samochód bardzo wizualnie mi się podoba, oraz mojej małżonce. NIestety przeraża mnie dość ograniczony zasięg. Po mieście nie będzie problemów. Ale moja okazjonalna trasa Kraków - Toruń troche mnie przeraża. Dodatkowo mazda dość wolno się ładuje.
2. Nissan Leaf 2 - jeździłem i generalnie auto mi się podoba. Jednak nie do końca przemawia do mnie stylistyka. Zasięg jest akceptowalny, jednak na mojej okazjonalnej trasie może się pojawić problem z 2 i 3 ładowaniem, gdzie może się okazać iż przejazd mazdą wyjdzie podobnie.
3. Citroen Ec4 - dość duży samochód jednak w moim budżecie będzie to wersja bieda-edition. NIe jeździłem jeszcze
4. Opel Mokka-e - również nie jeździłem i cena troche ponad budżet.

A może kupić używkę lub demo:
Z demówkami jest tak iż teraz nie ma nic sensownego. Jeśli nowy samochód kosztuje ok 150 tyś zł. to domówka moim zdaniem powinna być tańsza na wejściu o dotacje + rabat wynikający z faktu iż jest to samochód używany. Więc w normalnych warunkach demówka która ma rok i 5000 przebiegu powinna kosztować nie 150 tyś zł ale 115 tyś ;-)

Z używek wolałbym kupić coś w mniejszym budżecie z założeniem jazdy 4 - 5 lat. Niestety za wiele nie ma do wyboru.
BMW I3 - w tej cenie to jest tylko 60 ale ona ma za mały zasięg, dodatkowo mam wrażenie iż będzie to samochód drogi w utrzymaniu.
Hyunadi Ionic electric - bardzo ciężko dostać używkę, a jak już jest to w cenie 100 tyś zł.
Nissan Leaf II - widziałem kilka uzywek sprowadzonych w cenie poniżej 100 tyś zł. Auta byłī w bardzo biednych opcjach. Mam wrażenie iż trafiły do nas samochody po wypożyczalniach z zachodniej EU.

Gdyby budżet był w okolicy 200 tyś zł to problemu bym nie miał, bo bym brał Ev6 lub Id.4

W 2020 znajomy kupił Leafa nowego za 114 tyś zł. Jest to cena jaka dziś wydaje się być bardzo atrakcyjna. Patrze na cenniki i widzę jak ceny lecą do góry co tydzień.
A może odpuścić taki zakup i czekać co przyniesie 2023. Może pojawi się coś nowego w normalnej cenie i z normalną dostępnością. Podobno ma być elektryczny jeep produkowany w Tychach.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Czyli im kupisz nowsze auto (większa pierwsza kupka) tym więcej wydajesz na naprawy i remonty (druga kupka)? Już o 70% nie wspomnę (70tys rocznie wkładać w auto, które kupiłem za 100tys?!). Powiedzmy, że to mocno kłóci się z moimi doświadczeniami z używanymi samochodami. A trochę ich w życiu miałem.
W przypadku jakichś kupionych okazyjnie, tanich, zaniedbanych złomów, to może być prawda.
Pewnie chodzi o zakupy z jednym zerem mniej.
 

Piter

Posiadacz elektryka
Jeśli kolega myśli o aucie na 8 lat, to tylko nówka i najlepiej bez wydawania gotówki tylko leasing z niską wpłatą i dużym wykupem rzędu 50-60% na 3 lata. Potem releasing po wartości wykupu albo wymiana na inne. Raty będziesz płacił z tego co zaoszczędzisz na kosztach eksploatacji. Przy tak wysokiej inflacji, która raczej z nami zostanie dłużej i rosnących cenach aut kasę lepiej zainwestować w nieruchomości niż wydawać na auto.
 

jarek S

Nowy na Forum
Witam. Wszystkich jestem. Początkujący w elektromobilności. Mam zamiar kupić pierwszego elektryka jako drugi samochód w rodzinie do jazdy tak. Do 80km dziennie wokół komina. Zastanawiam. Się na peugeotem 208e co możecie powiedzieć na temat tego modelu a w szczególności mi chodzi o. Degradacja baterii po upływie kilku lat
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Mam Corsę z 2020, bliźniak 208, przebieg 57kkm, według Carscanner degradacja to 7%, realny zasięg zimą niegarażowany to 180-200 km latem 250-280. Ostatnio wymieniany łącznik stabilizatora cena z robocizna 160 złotych.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
jak bateria ładowana? zeszło do 70-80% i do pełna, stoi dzień 2 naładowany na full bo nie potrzebny, czy do 80%, a do pełna przed jazdą gdzieś dalej?
To pytanie do mnie? Jeśli tak to za ponad rok użytkowania bateria do pełna ładowana była 4 razy, przed wyjazdami. Głównie WC3 w domu na 18A, czyli jakieś 3.6-4kWh (ładowarka jednofazowa). Ładowanie DC podczas zakupów w Kaufie/Lidlu z mocą 20kW maks. Najczęstszy zakres to 20-80% ale zdarzało się zejść do 5% w ramach testów. Auto kupiłem po leasingowe miało 93.38% według carscannera, obecnie ma 92.61%. Moje ładowania to jakieś 4.6MWh (suma wszystkiego DC i AC)
 

p0li

Pionier e-mobilności
Witam. Wszystkich jestem. Początkujący w elektromobilności. Mam zamiar kupić pierwszego elektryka jako drugi samochód w rodzinie do jazdy tak. Do 80km dziennie wokół komina. Zastanawiam. Się na peugeotem 208e co możecie powiedzieć na temat tego modelu a w szczególności mi chodzi o. Degradacja baterii po upływie kilku lat
bardzo dobry wybor do tego celu
ja uzywam wiekszego brata od prawie 3 lat, ladowanie zawsze AC i zawsze do 100% (ale potem jazda 40km do domu) i na dzis SOH baterii to ...
zobacz tu:
 
Top