consigliero
Posiadacz elektryka
Chciałbym zrobić elektryfikację rowerów i nawet mam bazę, nie znalazłem tylko jeszcze informacji jak to zrobić. Znajomy podrzucił adres do gościa który ściąga używki i nawet ma jeden fajny, pasujący dla żony, rower firmy Kalkhoff. Co jest na plus, napęd paskiem gates i przekładnia alfine 8, sam napęd to jakiś motor elektryczny i bateria w ramie. Jeździ to nawet fajnie, ale obawiam się stanu elektryki, sam rower wyglada jak nowy przebieg niecałe 800 km. Znalazłem trochę informacji na temat firmy i wysłałem do nich maila z pytaniem jak wygląda kwestia serwisowa takiego sprzętu. Czy w razie problemów można coś zrobić z pakietem albo z silnikiem, bo co do kwestii napędu paskiem i alfine 8 myślę że to bym ogarnął. Dostałem odpowiedź że na razie nie ma ich w domu …. Oraz tzw ticket na który mam się powoływać w korespondencji. Przeglądając ich stronę zauważyłem że robią taką objazdówkę z rowerami do testów, to pomyślałem może warto zasięgnąć informacji u źródła. 3.06 byli w Halle ale 4 mieli być w Chemnitz. O 18 powiedziałem żonie że jadę i ruszyłem w kierunku granicy ze stanem baterii 45%, przed wyjazdem zmieniłem sobie WeCharge na abonament, co i tak miałem zrobić przed jakąś jazdą poza granice naszego kraju. W Gorzyczkach doładowałem baterię i podążyłem w kierunku Pragi darmową autostradą. Przed Brnem postanowiłem na spokojnie doładować baterię bo pojawiła się taka opcja w nawigacji. Wjeżdżam na stację próbuję aktywować ładowarkę i nic. Pomyślałem pewnie coś nie zadziałało, a ta karta bez problemu uruchamiała ładowarki nawet gdzieś w Serbii czy Macedonii. Dojechałem do Brna i najpierw nie znalazłem pierwszej ładowarki, bo pewnie była w zamkniętym centrum handlowym, drugą znalazłem ale kilkukrotna próba zakończyła się porażką. Pojechałem dalej tym razem wyszukałem z dodatkowym programie auta aby była to ładowarka na 100% zgodna z WeCharge. Gdy do niej dotarłem wiedziałem że jak jej nie uruchomię to mam spanie w aucie. Pierwsze próby porażka, ale widzę że jest opcja oprócz RFID card, uruchomienie telefonem, zerkam w telefon sprawdzam w aplikacji swoją nowo uruchomioną kartę a tam widnieje pustka. Okazało się że po zmianie abonamentu potrzeba była ponowna aktywacja karty. Na szczęście w EU mamy 7 GB internetu miesięcznie i poszło jak z płatka, ponownie przykładam kartę i odmowa, ale pomyślałem że informacja jeszcze nie dotarła do serwerów i dałem sobie 10 sekund i odpaliła. Później poszło już z górki, Iglawa Ionity i tam uzyskałem maxa ładowania na które pozwala auto. Próbowałem znaleźć nocleg z ładowaniem gdzieś za Pragą aby mieć silę na oglądanie rowerów. Ostatecznie wylądowałem na stacji w okolicach Kladna gdzie podłączyłem się do AC i miałem trzy godziny na niby sen w fotelu pasażera. Rano toaleta na stacji, kawa i bułka i około 8.30 podłączyłem się do AC blisko miejsca testów, mając nadzieję doładować się do 100% około 11.30. Gdy dotarłem na miejsce, dopiero się rozkładali, poszedłem zobaczyć dawne Karl Marx Stadt i było to smutne doświadczenie. Praktycznie ze starej zabudowy centrum miasta zostały dwa budynki reszta to pusta przestrzeń z powtykanymi budynkami w stylu niby nowoczesnym. Gdy wróciłem do rowerów to oprócz kalkhoff były haibike, husqwarna i jakiś producent którego nie znałem. Był też organizator www.fahrrad-xxl.de i to było najciekawsze doświadczenie jeżeli chcemy sobie pooglądać dużo rowerów w jednym miejscu. Były tam też rowery w których bardzo mi się podobają rozwiązania techniczne https://www.r-m.de/en-en/ ale ceny w tym momencie chłodzą wrażenie. Zasadniczo po wizycie poziom frustracji wzrósł bo unaoczniłem sobie że elektryfikacja rowerów nie będzie prostą sprawą. Powrót był łatwiejszy chociaż musiałem w pewnym momencie wyrzucić z nawigacji wyszukiwanie ładowarek wszystkich, zostawiłem tylko 50+ kW inaczej nie ma mowy o szybkim powrocie do domu, gdzie zameldowałem się około 22. Jeszcze jedno nawigacja pokazywała ładowarki przy sklepach Pony a może Penny o mocy 150 kW i dwa razy podjechałem pod takowe, w realu one nie istnieją. Przed Dreznem na Ionity zrobił się mały elektro spot
Attachments
-
521DCA2F-650C-47F2-8A47-1619270DEEEE.jpeg425,3 KB · Liczba wyświetleń: 12
-
77048CEA-8661-43C7-8F37-3B384DB14CD4.jpeg498,8 KB · Liczba wyświetleń: 9
-
62436650-45C7-46FE-B820-2CC0B1CC1204.jpeg412,4 KB · Liczba wyświetleń: 8
-
3403B857-E0A1-41B6-8393-9545036DC7CA.jpeg441,6 KB · Liczba wyświetleń: 8
-
D571CDC7-8F32-4C8A-82AD-ABBC3F66EC61.jpeg371,4 KB · Liczba wyświetleń: 15
-
B4B7EE8F-960D-4998-BC09-AB1D74B2C124.jpeg360,9 KB · Liczba wyświetleń: 13
-
36714A39-9FE8-4C76-A62F-A93E92C7F179.jpeg364,2 KB · Liczba wyświetleń: 15
-
0E7EBF17-BC58-46A0-A818-8A1D976899D7.jpeg399,5 KB · Liczba wyświetleń: 16
-
0FFCA3C5-C3D9-42EA-92BA-A2BFC53E406D.jpeg371 KB · Liczba wyświetleń: 18
-
A6084C47-C2A1-4F68-B2B3-E5B0EA45AC2B.jpeg178,9 KB · Liczba wyświetleń: 24