Consigliero ID.3 1st

consigliero

Posiadacz elektryka
Chciałbym zrobić elektryfikację rowerów i nawet mam bazę, nie znalazłem tylko jeszcze informacji jak to zrobić. Znajomy podrzucił adres do gościa który ściąga używki i nawet ma jeden fajny, pasujący dla żony, rower firmy Kalkhoff. Co jest na plus, napęd paskiem gates i przekładnia alfine 8, sam napęd to jakiś motor elektryczny i bateria w ramie. Jeździ to nawet fajnie, ale obawiam się stanu elektryki, sam rower wyglada jak nowy przebieg niecałe 800 km. Znalazłem trochę informacji na temat firmy i wysłałem do nich maila z pytaniem jak wygląda kwestia serwisowa takiego sprzętu. Czy w razie problemów można coś zrobić z pakietem albo z silnikiem, bo co do kwestii napędu paskiem i alfine 8 myślę że to bym ogarnął. Dostałem odpowiedź że na razie nie ma ich w domu …. Oraz tzw ticket na który mam się powoływać w korespondencji. Przeglądając ich stronę zauważyłem że robią taką objazdówkę z rowerami do testów, to pomyślałem może warto zasięgnąć informacji u źródła. 3.06 byli w Halle ale 4 mieli być w Chemnitz. O 18 powiedziałem żonie że jadę i ruszyłem w kierunku granicy ze stanem baterii 45%, przed wyjazdem zmieniłem sobie WeCharge na abonament, co i tak miałem zrobić przed jakąś jazdą poza granice naszego kraju. W Gorzyczkach doładowałem baterię i podążyłem w kierunku Pragi darmową autostradą. Przed Brnem postanowiłem na spokojnie doładować baterię bo pojawiła się taka opcja w nawigacji. Wjeżdżam na stację próbuję aktywować ładowarkę i nic. Pomyślałem pewnie coś nie zadziałało, a ta karta bez problemu uruchamiała ładowarki nawet gdzieś w Serbii czy Macedonii. Dojechałem do Brna i najpierw nie znalazłem pierwszej ładowarki, bo pewnie była w zamkniętym centrum handlowym, drugą znalazłem ale kilkukrotna próba zakończyła się porażką. Pojechałem dalej tym razem wyszukałem z dodatkowym programie auta aby była to ładowarka na 100% zgodna z WeCharge. Gdy do niej dotarłem wiedziałem że jak jej nie uruchomię to mam spanie w aucie. Pierwsze próby porażka, ale widzę że jest opcja oprócz RFID card, uruchomienie telefonem, zerkam w telefon sprawdzam w aplikacji swoją nowo uruchomioną kartę a tam widnieje pustka. Okazało się że po zmianie abonamentu potrzeba była ponowna aktywacja karty. Na szczęście w EU mamy 7 GB internetu miesięcznie i poszło jak z płatka, ponownie przykładam kartę i odmowa, ale pomyślałem że informacja jeszcze nie dotarła do serwerów i dałem sobie 10 sekund i odpaliła. Później poszło już z górki, Iglawa Ionity i tam uzyskałem maxa ładowania na które pozwala auto. Próbowałem znaleźć nocleg z ładowaniem gdzieś za Pragą aby mieć silę na oglądanie rowerów. Ostatecznie wylądowałem na stacji w okolicach Kladna gdzie podłączyłem się do AC i miałem trzy godziny na niby sen w fotelu pasażera. Rano toaleta na stacji, kawa i bułka i około 8.30 podłączyłem się do AC blisko miejsca testów, mając nadzieję doładować się do 100% około 11.30. Gdy dotarłem na miejsce, dopiero się rozkładali, poszedłem zobaczyć dawne Karl Marx Stadt i było to smutne doświadczenie. Praktycznie ze starej zabudowy centrum miasta zostały dwa budynki reszta to pusta przestrzeń z powtykanymi budynkami w stylu niby nowoczesnym. Gdy wróciłem do rowerów to oprócz kalkhoff były haibike, husqwarna i jakiś producent którego nie znałem. Był też organizator www.fahrrad-xxl.de i to było najciekawsze doświadczenie jeżeli chcemy sobie pooglądać dużo rowerów w jednym miejscu. Były tam też rowery w których bardzo mi się podobają rozwiązania techniczne https://www.r-m.de/en-en/ ale ceny w tym momencie chłodzą wrażenie. Zasadniczo po wizycie poziom frustracji wzrósł bo unaoczniłem sobie że elektryfikacja rowerów nie będzie prostą sprawą. Powrót był łatwiejszy chociaż musiałem w pewnym momencie wyrzucić z nawigacji wyszukiwanie ładowarek wszystkich, zostawiłem tylko 50+ kW inaczej nie ma mowy o szybkim powrocie do domu, gdzie zameldowałem się około 22. Jeszcze jedno nawigacja pokazywała ładowarki przy sklepach Pony a może Penny o mocy 150 kW i dwa razy podjechałem pod takowe, w realu one nie istnieją. Przed Dreznem na Ionity zrobił się mały elektro spot
 

Attachments

  • 521DCA2F-650C-47F2-8A47-1619270DEEEE.jpeg
    521DCA2F-650C-47F2-8A47-1619270DEEEE.jpeg
    425,3 KB · Liczba wyświetleń: 12
  • 77048CEA-8661-43C7-8F37-3B384DB14CD4.jpeg
    77048CEA-8661-43C7-8F37-3B384DB14CD4.jpeg
    498,8 KB · Liczba wyświetleń: 9
  • 62436650-45C7-46FE-B820-2CC0B1CC1204.jpeg
    62436650-45C7-46FE-B820-2CC0B1CC1204.jpeg
    412,4 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • 3403B857-E0A1-41B6-8393-9545036DC7CA.jpeg
    3403B857-E0A1-41B6-8393-9545036DC7CA.jpeg
    441,6 KB · Liczba wyświetleń: 8
  • D571CDC7-8F32-4C8A-82AD-ABBC3F66EC61.jpeg
    D571CDC7-8F32-4C8A-82AD-ABBC3F66EC61.jpeg
    371,4 KB · Liczba wyświetleń: 15
  • B4B7EE8F-960D-4998-BC09-AB1D74B2C124.jpeg
    B4B7EE8F-960D-4998-BC09-AB1D74B2C124.jpeg
    360,9 KB · Liczba wyświetleń: 13
  • 36714A39-9FE8-4C76-A62F-A93E92C7F179.jpeg
    36714A39-9FE8-4C76-A62F-A93E92C7F179.jpeg
    364,2 KB · Liczba wyświetleń: 15
  • 0E7EBF17-BC58-46A0-A818-8A1D976899D7.jpeg
    0E7EBF17-BC58-46A0-A818-8A1D976899D7.jpeg
    399,5 KB · Liczba wyświetleń: 16
  • 0FFCA3C5-C3D9-42EA-92BA-A2BFC53E406D.jpeg
    0FFCA3C5-C3D9-42EA-92BA-A2BFC53E406D.jpeg
    371 KB · Liczba wyświetleń: 18
  • A6084C47-C2A1-4F68-B2B3-E5B0EA45AC2B.jpeg
    A6084C47-C2A1-4F68-B2B3-E5B0EA45AC2B.jpeg
    178,9 KB · Liczba wyświetleń: 24

consigliero

Posiadacz elektryka
Jeszcze taka jedna ciekawostka, jadąc o poranku w kierunku Chemnitz, przed Marienburgiem, znowu pojawił się stuk, jakby ktoś uderzył solidnym kawałkiem drzewa od spodu auta. Ponieważ w Marienburgu objawił się dealer VW to zajechałem z intencją zasięgnięcia opinii. W internecie już dawno znalazłem informację że VW zna problem i będzie przygotowywać jakieś rozwiązanie, ale mój serwis mimo dwukrotnego zapytania nie potrafił znaleźć tej informacji. Pan po wysłuchaniu krótkiej relacji w języku hoch deutch wspomaganego rękami i angielskim, wprowadził mnie na ścieżkę diagnostyczną, podniósł auto i pooglądaliśmy sobie je wspólnie od dołu. Później zaprosił mnie do kanarka gdzie w minutę znalazł podobny problem i sposób na jego rozwiązanie. Mam wrażenie, graniczące z pewnością że mój niemiecki był dla niego niezrozumiały, podobnie jak jego dla mnie, bo Szwajcarzy mówią specyficznie a ich gwara to było jakieś bulgotanie. Poszliśmy do pani z biura która władała angielskim i powiedziała mi to co wcześniej zrozumiałem z jego opowieści. Problem jest związany z baterią wysokiego woltażu i jest rozwiązanie podane przez VW, mam ten opis na wydrukuj, ale trzeba znaleźć miejsce z uprawnieniami do zrobienia poprawki. Nie jest to nic groźnego, powoduje tylko swego rodzaju dyskomfort. Podziękowałem za informację i ruszyłem w dalszą drogę, a do VW Polska już napisałem z pytaniem gdzie mam się udać w celu likwidacji tego dyskomfortu
 

Attachments

  • DAA2FFF0-E795-4918-92A5-B816C13726F6.jpeg
    DAA2FFF0-E795-4918-92A5-B816C13726F6.jpeg
    326,5 KB · Liczba wyświetleń: 19

Bronek

Pionier e-mobilności
Na pocieszenie Tesla też strzelała z odpowietrzników . Huk jak po walnięciu młotem. Ludzie wymieniali zawory ja nie i od 2 lat SPOKÓJ. Może u VW podobnie?
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Zobaczymy jaka będzie reakcja. Na razie dostaliśmy aktualizację, przeszła całkiem bezboleśnie, może dlatego że aktualizację dostał wallbox. Co się zmieniło? Na razie nie miałem okazji doczytać, ale na szczęście ładuje auto bezproblemowo. Teraz idzie całość ze słońca, auto i podlewanie ogródka o reszcie domu nie wspomnę i jeszcze coś oddajemy do sieci.
 

Attachments

  • 94189E74-6626-4E0A-9808-59A396D1DA45.jpg
    94189E74-6626-4E0A-9808-59A396D1DA45.jpg
    163,4 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • 9EBDFB67-C7A7-40BE-A199-E2115EB10278.jpeg
    9EBDFB67-C7A7-40BE-A199-E2115EB10278.jpeg
    559,3 KB · Liczba wyświetleń: 18
  • 010B387B-BEF4-4A12-A4B4-C9BA517DDD2F.jpeg
    010B387B-BEF4-4A12-A4B4-C9BA517DDD2F.jpeg
    588,8 KB · Liczba wyświetleń: 22

consigliero

Posiadacz elektryka
Mimo pojawienia się ekranów grozy auto jeździ, aczkolwiek skłaniam się do sugestii kolegi z kraju Albionu że może to być wina elektora biegów. W momencie gdy usterka występuje nie widać na jakim jesteśmy trybie jazdy i nie można nic zmienić. Naprawa metodą informatyków, wyjdź i wejdź. Udało się też dojść do ładu z nowym bagażnikiem rowerowym, który po zakupie miał w pudełku 3 elementy nie wiadomo gdzie pasujące. Podczas próby demontażu okazało się że te małe drobne elementy musiały wypaść podczas niewłaściwej próby jakości ?
 

Attachments

  • 9D5CA9F4-1A81-49B4-921F-8442BE9D580A.jpeg
    9D5CA9F4-1A81-49B4-921F-8442BE9D580A.jpeg
    232,9 KB · Liczba wyświetleń: 22
  • 837A56B5-C137-4FD8-9C34-BBB212EC8573.jpeg
    837A56B5-C137-4FD8-9C34-BBB212EC8573.jpeg
    242,4 KB · Liczba wyświetleń: 19
  • DA76DD4E-6D9C-4754-938A-248E3194E9D3.jpeg
    DA76DD4E-6D9C-4754-938A-248E3194E9D3.jpeg
    279,3 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • D857756B-3C6D-4189-86FA-C8B52FEC430A.jpeg
    D857756B-3C6D-4189-86FA-C8B52FEC430A.jpeg
    208,7 KB · Liczba wyświetleń: 24
  • ED2A29F7-E816-42CE-93BD-7A076009316D.jpeg
    ED2A29F7-E816-42CE-93BD-7A076009316D.jpeg
    464,1 KB · Liczba wyświetleń: 20
Last edited:

planzero

Fachowiec
jak u mnie były takie komunikaty (żółte) z awaria systemu napędowego to serwis wykrył uszkodzenia baterii oraz auto spędziło chyba 3 tygodnie w serwisie. Wymienili jeden moduł w baterii…
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Consi, zanim pojedziesz do VW z tym problemem sprawdź jak sprawuje się aku 12V.
Nie darmo przy upgrade do 2.4 jest akcja wymiana aku. Aku 12V nie są ładowane tak jak w ICE przy każdej jeździe, tylko raczej poprzez któryś ze sterowników według jakiegoś "programu". Więc jeśli aku 12V ma za niskie napięcie lub ledwo zipie to będzie powodowało różne probemy w samochodzie.

Weź jakiś multimetr i sprawdź napięcie aku. Tylko po otwarciu klapy "silnika" odczekaj jakieś 15 minut aż wszystkie systemy samochodu się "uśpią" i dopiero zrób pomiar. Może po prostu wystarczy podładować aku bo słabe jest i będzie po kłopocie.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Weź jakiś multimetr i sprawdź napięcie aku. Tylko po otwarciu klapy "silnika" odczekaj jakieś 15 minut aż wszystkie systemy samochodu się "uśpią" i dopiero zrób pomiar. Może po prostu wystarczy podładować aku bo słabe jest i będzie po kłopocie.
Jak ja podpiąłem tester do takiego aku w oczojebie, to pokazywał odczyty zupełnie z dudy - on chyba jakoś ciągnie prund z baterii głównej, mimo wyłączenia auta 'z guzika'. Trzaby zamknąć grata z pilota, ale wtedy będzie darł morde że ma otwartą maskę..

Pozdrawiam
 

nabrU

Pionier e-mobilności
@JareG
Stąd moja uwaga aby odczekać, bo inaczej aku może być właśnie zasilane z DC/DC konwertera i mierzone napięcie nie będzie obiektywne.
 

JareG

Pionier e-mobilności
W oczojebie jak 12V jest zasilane z baterii głównej to miga taka dioda/lampka na podszybiu - podczas pomiaru nic nie migało, a wyniki z czapy. W ASO powiedzieli, że dopiero jak auto zamkniesz to ono się wycisza.. a ja u siebie żadnego auta nie zamykałem 🤣 Teraz zamykam, a aku 12V przestało dawać sygnały że pada..

Pozdrawiam
 
Top