Consigliero ID.3 1st

consigliero

Posiadacz elektryka
a to nie jest tak że takie aku jest doładowywane z głównej baterii? Rozumiem jakbym jeździł rzadko, ale w moim przypadku nigdy nie miałem akcji związanych z owym elementem, czytałem o nich tylko w internecie, znaczy się że niektórym padał akumulator. Multimedia nie mam ale mogę po prostu podłączyć prostownik i zrobić procedurę ładowania. Już samo zachowanie tego urządzenia może mi częściowo pokzać w jakim stanie jest ów akumulator 12 V
 

nabrU

Pionier e-mobilności
a to nie jest tak że takie aku jest doładowywane z głównej baterii? Rozumiem jakbym jeździł rzadko, ale w moim przypadku nigdy nie miałem akcji związanych z owym elementem, czytałem o nich tylko w internecie, znaczy się że niektórym padał akumulator.
Dokładnie aku jest podładowywane z baterii HV, ale według jakiego scenariusza / programu to tylko VW wie. W każdym razie nie za każdym razem jak uruchamiasz samochód i tu jest pies pogrzebany. Mnie kiedyś w pierwszym czy drugim miesiącu aku padło przez noc i rano dupa - samochód dead, nie "odpala". Przyjechało assistance VW, sprawdziło aku i stwierdziło, że samochód nie zrobił poprawnego "shutdown" poprzedniego wieczoru i wyczerpało baterię. Podładowali baterię i od tamtej pory chula, choć myślałem, że aku do wyrzucenia będzie. Ale sobie sprawdzam Car Scannerem przed OBD2 od czasu do czasu jakie jest napięcie.

Multimedia nie mam ale mogę po prostu podłączyć prostownik i zrobić procedurę ładowania. Już samo zachowanie tego urządzenia może mi częściowo pokzać w jakim stanie jest ów akumulator 12 V

Dokładnie; podepnij prostownik, podładuj i zobacz czy to coś pomoże. Jak będzie duży prąd ładowania (o ile masz jakiś wyświetlacz co Ci to wskaże) to znaczy że aku dość rozładowane było.
 

consigliero

Posiadacz elektryka
jak u mnie były takie komunikaty (żółte) z awaria systemu napędowego to serwis wykrył uszkodzenia baterii oraz auto spędziło chyba 3 tygodnie w serwisie. Wymienili jeden moduł w baterii…
To wykrycie odbyło się za pomocą ich narzędzi diagnostycznych ?
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Zostawiam auto w serwisie w czwartek na cały dzień, straszą że będę baterię opuszczać i zaglądać do środka. Dostaniemy Skodę city i mam nadzieję że zrobię nią trasę ze wsi do Krakowa i z powrotem do Mielca. Nie spodziewam się zbytnich odkryć ale jak mają czas to niech się zabawią. Na weekend planuję, jak bóg pozwoli, przejechać się zobaczyć produkcję xbus chyba do Hannoveru i wrócić do Krakowa przez południowy czarny las Loehningen po stronie Szwajcarskiej.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Czy mowa o Skodzie Citygo IV? Jeżeli tak to to samo co nasz Mii więc jakieś 220 - 240km powinieneś zrobić na pełnej baterii w trasie. Do Mielca masz ok 40km, na Szewską chyba ze 100km więc ten maluch to powinien spokojnie łyknąć. A ciepło słyszałem macie w PL to może i zaskoczy Cię mniejszym zużyciem (y)
 

consigliero

Posiadacz elektryka
Skoda dała rada a serwis postawił diagnozę i zlikwidował jeden z problemów, przynajmniej taką mam nadzieję. Wizyta była w celu zlikwidowania stuków pojawiających się czasem podczas jazdy, co już opisywałem i nawet mialem potwierdzenie z jednego serwisu w Niemczech. Po opuszczeniu akumulatora, panowie posiłkując się moim wcześniej przeprowadzonym dochodzeniem, szybko zlokalizowali media tunel który był według niemieckiego serwisu źródłem dźwięków. W teorii powinien być przykręcony do nadwozia, ale nie był. Nie wiadomo też czy był przykręcony i śrubki się wykręciły, czy też nigdy nie był przykręcony. Szczerze mówiąc byłbym bardziej zadowolony gdyby można stwierdzić że chodzi o drugi przypadek, bo można zapomnieć o przykręceniu, ludzka rzecz jak się w poniedziałek przychodzi do roboty. Natomiast gdyby został przykręcony i śrubki gdzieś zjadło to pytanie brzmi dlaczego tak się stało i gdzie wpadły śrubki. Kwestia groźnie wyglądających błędów, które się same naprawiały została zdiagnozowana jako jakiś element sterujący przy kierownicy, trzeba go wymienić i ma być spokój, został on zamówiony i jest wizyta ponowna umówiona na 22.07. Droga powrotna z serwisu przebiegła bez specjalnych zakłóceń, ale gdy się zatrzymaliśmy na obiad w Szczucinie i gdy ponownie wsiadałem do auta to pojawił się znajomy dźwięk mówiący o błędzie. Teraz w zależności od tego w którą stronę ruszę przełącznik świateł to będę miał długie światła albo tylko długie w formie poganiającej. Gdy dam na poganianie to pojawia się druga informacja że jest zakłócenie asystenta świateł, on odpowiada między innymi na automatyczną zmianę świateł, ale bez tej informacji mogłem włączyć długie a teraz nie można tego zrobić. Błąd żółty mówiący o usterce pojawia się zaraz po wejściu do samochodu i jest on z gatunku które się same nie kasują tylko pozostają na stałe, precyzyjniej rzecz biorąc ten błąd powraca. Być może jest to też twardy dowód na to ów element sterujący naprawdę jest zepsuty, a to coś w kwotach netto to ponad 1500 PLN, próbowaliśmy dojść po cenie co to może być. Pozostaje czekać na ów element mając nadzieję że zlikwiduje on też ostatni błąd, być może w ciągu tych kilku dni oczekiwania dotrze informacja o aktualizacji, bo miałbym z głowy kolejną wizytę w serwisie
 

Attachments

  • E3CC3EF9-E79B-4E55-B567-190244D2FB26.jpeg
    E3CC3EF9-E79B-4E55-B567-190244D2FB26.jpeg
    3,3 MB · Liczba wyświetleń: 7
  • 09E99D79-8B50-418C-AAC1-E57951352DD0.jpeg
    09E99D79-8B50-418C-AAC1-E57951352DD0.jpeg
    3,3 MB · Liczba wyświetleń: 7

consigliero

Posiadacz elektryka
Wychodzi na to że podczas dokończenia naprawy w dniu 22 będzie się jednocześnie odbywać conajmniej jedna akcja serwisowa. Ta ważniejsza dotyczy wymiany akumulatora i aktualizacji 2.4. Ta pomniejsza to jakieś coś związane z kablem wysokiego napięcia. Ta informacja została przekazana w dniu dzisiejszym telefoniczne i chyba stanowi część ogólnego planu, znaczy się że można się umawiać na aktualizację 2.4 i wymianę akumulatora. Na pewno akcja dotyczy samochodów z pierwszej edycji. Dzisiaj rano odkryłem dzięki zapytaniu na facebooku że miałem od początku źle zamontowane mocowanie klapki CSS. Zaczęło mi to doskwierać w trakcie ostatnich opadów gdy zastanawiałem się z jakiego powodu jest brak odwodnienia w porcie ładowania. Na szczęście inny użytkownik pokazał że mój drenaż jest zatkany przez mocowanie zabezpieczające przed zgubieniem owej klapki
 

Attachments

  • A8BC954A-A8D2-48A0-A68E-521CB9903250.jpeg
    A8BC954A-A8D2-48A0-A68E-521CB9903250.jpeg
    360,3 KB · Liczba wyświetleń: 19
  • 98FCD082-33D7-4FBE-8EC1-56C13B312232.jpeg
    98FCD082-33D7-4FBE-8EC1-56C13B312232.jpeg
    376,1 KB · Liczba wyświetleń: 14
  • FDD15B67-E538-447B-9427-C9DD236AF890.jpeg
    FDD15B67-E538-447B-9427-C9DD236AF890.jpeg
    386,1 KB · Liczba wyświetleń: 14

consigliero

Posiadacz elektryka
Czekam na wizytę w serwisie mając nadzieję że wymiana gwarancyjna elementu oraz uaktualnienie oprogramowania spowoduje wyczyszczenie tego błędu ze światłami. Wczoraj wychodząc ze sklepu gdzie dokupiłem zestaw kabelków do CTEk którego jeden element jest mi potrzebny do ładowania aku 12 V, zauważyłem ładnie wkręconego wkręta w oponę. Po południu podjechałem do znajomego serwisu i na szczęście po wykręceniu owego wkręta, opona trzymała ciśnienie, przy okazji przełożyłem opony jednocześnie je wyważając. Do wizyty pozostało jeszcze 2 dni
 

Attachments

  • 955395AB-CC9E-46E7-8917-4122C80097AB.jpeg
    955395AB-CC9E-46E7-8917-4122C80097AB.jpeg
    308,7 KB · Liczba wyświetleń: 7
  • 05560920-BFA7-4AD8-83EC-5F0C3C2EEE82.jpeg
    05560920-BFA7-4AD8-83EC-5F0C3C2EEE82.jpeg
    407,1 KB · Liczba wyświetleń: 8

nabrU

Pionier e-mobilności
Czy to jeszcze oryginalne Bridgestony?

Co do przekładania opon/kół, to ja się zbieram już jakiś czas do pomiaru bieżnika, aby zobaczyć jak moje GoodYear'y się sprawują. Nie wiem czy będę przekładał. Bo są 2 szkoły: jedna szkoła mówi przekładać przód na tył (czy tył na przód ;)) i wtedy jest równe żużycie ale i zapewne 4 opony do wymiany na raz po pewnym czasie. Druga szkoła mówi: nie ruszać i jeździć aż tył (w przypadku ID.3) zejdzie do minimum i wymienić tylko parę na tyle.
 
Top