Consigliero ID.3 1st

nabrU

Moderator
To były tylko spisane akcje podczas przyjmowania auta do serwisu. Wygląda na to że jestem w puli tych 10000 szczęśliwców w wadliwym modułem/modułami, bo to czy jest to jeden okaże się w trakcie wykonania akcji. Na teraz nie mam jeszcze danych kto może tą akcję wykonać, może auto pojedzie gdzieś na lawecie, tego nie wiem. Teraz jest dla mnie jasne dlaczego podczas ostatniego lata nie widziałem nigdy wartości GOM na poziomie 400 km co było możliwe w pierwszym roku. Jak zabrakło jednego modułu to najwięcej widziałem 360, do tego w praktyce pokazuje zużycie 13-14 a ja miałem autonomię na poziomie 300 km, w żaden sposób nie składało mi się to matematycznie, ale zrzucałem winę na 2.4.

Mój jest z końca 2020 więc kto wie czy też go coś nie boli. Choć ja żadnych objawów i błędów na desce nigdy nie miałem i zasięg też wygląda sensownie, ale może podjadę w wolnej chwili do VW niech sprawdzą VIN.

Zobaczymy co dalej, na razie auto zużyło gwarancję standardową, miałem wprawdzie dodatek w postaci plusa ale podobno jest tam warunek dodatkowy 3 lata lub 60000 km a u nas jest ponad 80000 km.

U nas w UK jest gwarancja standardowo 3 lata / 80k mil.

Z ciekawostek to próbowałem wyszukać sobie akcję na oficjalnej stronie i nie mam wytłumaczenia na fakt który powtarza się za każdym razem. Wpisując VIN otrzymuję informację że taki VIN nie istnieje abo coś w tym guście.

Też starałem się sprawdzić po VIN na tej stronce czy mój nie ma tego problemu i też niby błędny VIN. SPrawdziłem też VIN poprzedniego Tiguana i też błąd, więc ta stronka coś nie hula.

Faktora wyglądała tak

Jak dla mnie cena bardzo OK szczególnie biorąc pod uwagę ze ok. 100zł jest za wyważenie kół, więc przegląd i materiały to tak na prawdę ok 700zł.

P.S. Wycieraczki widzę do wymiany masz ;). Ja swoje po roku na Boscha wymieniłem bo oryginały już koło 10 miesiąca piszczały.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Jak poszukiwać tych wycieraczek, jakiś model ?
 

nabrU

Moderator
Ja na przód kupiłem 2 x Bosch AP30U. Ale można też Bosch A988S bo to komplet 2 wycieraczek na przód (obie przednie są identyczne od długości 750mm).
Tyłu nie wymieniałem, bo u mnie jest OK ale katalogowo to jest VW 10A955427
 

consigliero

Pionier e-mobilności
A nie straszy skrzypieniem? Bo ja mam już drugą i zaczęła męczyć. Przednie tego nie robią ale zaczynają mazać.
 

nabrU

Moderator
Jak na razie tył nie skrzypi i zbiera OK więc nie wymieniałem, ale w Tiguanie np. tylna wycieraczka zaczęła pierwsza skrzypieć po kilku miesiącach a przód wytrzymał też ciutkę ponad rok.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Nawet sobie nie zdajesz sprawy jaki to jest efekt jak sobie spokojnie włączasz wsteczny a tam taki straszny skrzyp. To człowieka całkowicie wybudza. Z tego powodu jak mialem założoną nową wycieraczkę to profilaktycznie starałem się jej nie używać bo przecież nie jeździmy tylem przeważnie. No ale producent sobie wymyślił że jak dasz wsteczny, to ci profilaktycznie tą wycieraczkę włączy. Być może jest opcja dezaktywacji ale nie studiowałem zbytnio instrukcji obsługi. Na razie poszukuję informacji kto w Polsce ma uprawnienia do wykonania owej akcji technicznej, w poszukiwaniu posunąłem się na tyle daleko że czekam teraz na odpowiedź z kwatery głównej. Próbując zobaczyć czy coś widać ciekawego w gąszczu elektronicznego mózgu, uruchomiłem nawet carscannera, tylko muszę się nauczyć jak z niego korzystać, jutro chyba będę w stanie zobaczyć rozkład napięcia w poszczególnych celach. Najciekawsze jest to że mój serwis pewnie mógłby zmianę modułu wykonać, ale nie mają przeszkolenia w tym zakresie i nie kupili maszyny która robi Ping. Do wymiany jest moduł oznaczony jako J991 i tyle na dzień dzisiejszy mam informacji. Wycieraczki przednie zamówiłem, u nas nie znalazłem w zestawie, tylko jako pojedyncze sztuki
 

Attachments

  • 2F7BB70B-674C-415E-ADE4-91A096058CBD.jpeg
    2F7BB70B-674C-415E-ADE4-91A096058CBD.jpeg
    423,1 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • 78F36E88-EEE1-45EC-B9CC-658EC0AE5A05.png
    78F36E88-EEE1-45EC-B9CC-658EC0AE5A05.png
    299,3 KB · Liczba wyświetleń: 24

consigliero

Pionier e-mobilności
No i mam podgląd i się zastanawiam czy do wymiany Jest tylko jeden moduł. Nie wiem jakie kryteria przyjęła fabryka że podjęli decyzję o wymianie akurat jednego modułu a nie na przykład dwóch albo trzech. Gdyby jeszcze te cele których jest 108 i jak podejrzewam w każdym module jest 12 cel, bo modułów mam 9, były obok siebie to można by podejrzewać że są w jednym module. Patrząc na wykres chyba są w dwóch.
 

Attachments

  • 2CA3B593-E1CB-4031-BA06-E97C63F65EE3.jpeg
    2CA3B593-E1CB-4031-BA06-E97C63F65EE3.jpeg
    315,5 KB · Liczba wyświetleń: 23

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale to wychodzi na to ze w Polsce nie ma serwisu co moze wymienic te moduly ?
Swoja droga czy oni nie powinni wymieniac calych baterii ?
 

nabrU

Moderator
No i mam podgląd i się zastanawiam czy do wymiany Jest tylko jeden moduł.
A ja się zastanawiam czy w ogóle coś masz nie halo. Poniżej warunki pracy każdego ogniwa baterii platformy MEB:

Voltage nominal: 3.7V/Cell, 44.4V/Module
Charge voltage cut-off: 4.2V/Cell, 50.V/Module
Discharging cut-off: 3.3V/Cell, 39.6/Module
U Ciebie ogniwa mają min. 3,65V i max 3,77V co dla mnie (choć ekspertem w bateriah HV nie jestem) jest w normie. Może po prostu ogniwa wymagają zbalansowania co powinien robić pokładowy BMS. Pojeździj i daj znać jak to wygląda ponownie
Swoja droga czy oni nie powinni wymieniac calych baterii ?

Skoro technicznie bateria 58kWh składa się 9 modułów nad którymi czuwa BMS to dlaczego VW miałby wymieniać całe baterie a nie wadliwe moduły. To nie organizacja charytatywna więc liczy się koszt. Trzeba się cieszyć że w ogóle robią tą akcję.

EDYTA:
Sprawdziłem swojego ID.3 carscannerem i u mnie (przy SOC 68%) napięcia ogniw są 3,85V (min) i 3,86V (max). Więc albo mój BMS robi lepszą robotę albo ten problem mnie nie dotyczy.
 
Last edited:
Top