nabrU
Moderator
O, tutaj fajnie widać przy wysokim SOC. Wtedy masz już 140mV rozbieżności. Czyli faktycznie spokojnie wyjdzie Ci 20% pojemności mniej.
Możesz wyjaśnić jak doszedłeś do tych 20%
O, tutaj fajnie widać przy wysokim SOC. Wtedy masz już 140mV rozbieżności. Czyli faktycznie spokojnie wyjdzie Ci 20% pojemności mniej.
Przecież napisałem. 0,1V da przynajmniej kilkanaście procent na całym zakresie. Podziel sobie. Do tego dochodzi mniejsza pojemność tego jednego modułu. Sumarycznie spokojnie zbliży się do 20%.Możesz wyjaśnić jak doszedłeś do tych 20%![]()
0,1V da przynajmniej kilkanaście procent na całym zakresie
Nie czytasz dokładnie co już w tym wątku podano i napisano
AX2 High-Voltage Battery 1 - J1208–J1210 Battery Module Control Modules
A maximum of four battery modules are connected to each battery module control unit. Two or three control units are used, depending on the size of the battery.
Functions of the J840 Battery Regulation Control Module (through the J1208-J1210):
• Monitoring the cell voltages
• Monitoring the module temperatures
• Cell balancing
The 22-pin connections connect the battery modules control units to the individual
battery modules. The 12-pin connection is used for connecting other battery
modules control units or the J840. The ID.4 battery cells have passive balancing. This
means that all battery cells are discharged to the voltage level of the weakest battery
cell using resistors.
Jeśli uszkodzone ogniwo ma 3,3V, a pozostałe mają w tym samym czasie 3,4-3,45V to BMS już nie pozwoli zejść niżej. To jest dla niego minimum. Koniec. Mimo, iż pozostałe moduły mają po 3,4-3,45V i spokojnie mogłyby zejść jeszcze 0,1-0,15V w dół.
Tak czy inaczej - balansowanie ma się nijak do rozładowywania ogniwa i niskiego stanu napięcia. W sensie miałoby to znaczenie gdyby w EV robiło się balansowanie 'at bottom', ale się tego nie robi właśnie z powodu wymienionych strat. W EV balansuje się 'at top', czyli w końcowej fazie ładowania. Z tego zresztą powodu w czasie ładowania ostatnie 1-2% potrafi iść do baterii przez godzinę.
Ale co się wyklucza? Ładujesz auto. Gdy ogniwa osiągają poziom powyżej 4,2V rozładowujesz je opornikiem. Do momentu, aż najsłabsze ogniwa osiągną taki sam poziom jak te, które już się naładowały. W efekcie na koniec ładowania wszystkie ogniwa mają po 4,2V. To oznacza zbalansowaną baterię.Jak się to ma do stwierdzenia: The ID.4 battery cells have passive balancing. This means that all battery cells are discharged to the voltage level of the weakest battery cell using resistors.
Ja powyższe rozumiem, że w trakcie ww. balansowania wszystkie ogniwa są rozładowywane do poziomu ogniwa najsłabszej baterii. Przyznasz więc że pogrubione teksty się ciutkę wykluczają.