Cybertruck - wątek ogólny

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Zasadami są pewne zachowania ludzi, algorytmy AI jedynie starają się w mniej lub bardziej udany sposób przewidzieć te zachowania wprowadzając dodatkowy szum do systemu. Na końcu zawsze decyzję koryguje/podejmuje człowiek.
Nie podejmuje, odpala sie AI, daje mu kapitał i decyduje samo AI. Podejmuje decyzje których ludzie nie rozumieją, to znaczy ze AI czasem kupuje lub sprzedaje nie wiadomo na jakiej podstawie. Jeśli przynosi zysk nie ma to znaczenia, jeśli zas zaczyna przynosić stratę to się je wyłącza i trenuje nowy model AI.
Jest bez dwóch zdań osobą kontrowersyjną, ale trzeba być jak Trader21, żeby nie znając faktów (co dobrze było widać np. w jego wywiadzie z Zacharem - potrafił się pomylić w danych o produkcji o 100%) stawiać pieniądze na czyjąś porażkę.
Trader jesli chodzi o giełde to tzw. "farmazoniarz" według nomenklatury niejakiego Zaorskiego. Ten Zaorski (swoja drogą też cwaniak) to jedyny człowiek spośród setek jakich widziałem który mówi prawde o graniu "na rynkach".

Gdybyś śledził wystarczająco dobrze Elona to byś wiedział, że jego cytaty z "kopaniem grobu Tesli" dotyczą setek sytuacji, takie ma powiedzenie kiedy podejmują się czegoś bardzo trudnego
On po prostu wyborem projektu wpakował Teslę w kłopoty których nikt nie przewidział. Problem z wycieraczką był śmieszny, ale problem z tym:
"Musk napisał, że konstrukcja Cybertrucka z "jasnym metalem o przeważnie prostych krawędziach" sprawia, że "wszelkie odchylenia wymiarowe" są od razu widoczne. "Wszystkie części do tego pojazdu, zarówno wewnętrzne, jak i pochodzące od dostawców, muszą być zaprojektowane i zbudowane z dokładnością poniżej 10 mikronów" — napisał. "Oznacza to, że wszystkie wymiary części muszą być podane z dokładnością do trzeciego miejsca po przecinku w milimetrach, a tolerancje muszą być określone w jednocyfrowych mikronach". Adrian Clarke, projektant samochodów i pisarz dla The Autopian, powiedział Fast Company, że oczekiwania Muska mogą być "niewykonalne w produkcji", biorąc pod uwagę, iż producenci samochodów zazwyczaj mają cały milimetr na różnice w panelach nadwozia."
takie samo powiedzenie powiedział w zakresie samej Tesli, że gdyby wiedział jak będzie to trudne (stworzenie samochodu elektrycznego) to by w ogóle się w to nie pchał.
Jeśli przyjąc to za prawdę to Musk wychodzi na ignoranta, na "Piotrusia pana" który porwał za sobą tłumy innych ignorantów. Ludzie mądrzy badaja temat by wiedzieć jakie problemy spotkaja ich po drodze. Bezmyślni wariaci lecą głowa naprzód i 99,9% z nich kończy źle. Elon widac jest tym 0,1% który ma farta, możliwe ze po prostu miał szczescie trafić na dobrych inżynierów którzy dla niego rozwiązali problemy których pojawienia sie on nawet nie porzewidział
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie. On wyeliminował filozofów i malokntentów co leżąc na "dupie" czekają na trzęsienie ziemi.
Mądrują się tacy np po portalach, a ani sami niewiele dokonali.
Do tego na ogół nie znają tego, którego oceniają a efekty pracy Jego widzieli na ekranie lub tylko o tym czytali. Krytykują nawet tych co empirycznie sprawdzili. Nikt inny nie ma racji,.
A do tego czychają w swej własnej niemocy na potknięcia , bo to im pozwala mieć lepsze zdanie....... Ale o sobie.
No i są w tych wg nich 99, 99 % nie ignorantów.
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Nie. On wyeliminował filozofów i malokntentów co leżąc na "dupie" czekają na trzęsienie ziemi.
Mądrują się tacy np po portalach, a ani sami niewiele dokonali.
Do tego na ogół nie znają tego, którego oceniają a efekty pracy Jego widzieli na ekranie lub tylko o tym czytali. Krytykują nawet tych co empirycznie sprawdzili. Nikt inny nie ma racji,.
A do tego czychają w swej własnej niemocy na potknięcia , bo to im pozwala mieć lepsze zdanie....... Ale o sobie.
No i są w tych wg nich 99, 99 % nie ignorantów.
Oby tak wszyscy podchodzili do tematu również jeśli chodzi o Izerę :)
 

pluto

Pionier e-mobilności
 

daniel

Señor Meme Officer
O cholera, nie interesowałem się CT, bo komu potrzebne takie wielkie pudło. Chyba tylko grubym Amerykanom. Jednak po wysłuchaniu połowy tego podcastu, jestem pod wrażeniem jakie techniczne cudeńka tam Tesla wymyśliła. Wyczuwa nierówności powierzchni przez pomiary w kolumnie amortyzatora, dzieli pack 800V na 2x400V dla wstecznej kompatybilności (take that, Lucid), nowy stop metalu nazwany HFS - Hard Fucking Steel).

1701787230632.png

 
Last edited:

Michal

Moderator
Fajne informacje o projektowaniu i podejściu do problemów od ekipy, która stworzyła Cybertruck (linki do odpowiednich momentów w filmie poniżej):
 

Michal

Moderator
Bardzo ciekawa rozmowa o technicznych aspektach CT:
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Munro wyjątkowo ględzi ale spytał o tanią Tesle i Musk mu się wywinął tajemnicą spółki giełdowej".
Gada i gada a Musk glownie tylko przytsakuje,? Przynajmniej w wiekszosci czasu.
 

Michal

Moderator
Coś powiedział...
"Rewolucja w linii produkcyjnej rozwali ludziom głowy. To nie będzie nic podobnego do tego co wiedzieli."
W związku z tym obstawiam - pełną 100% automatyzację linii produkcyjnej.
Obecnie koszty produkcji związane z ludźmi dokładają pewnie jakieś 2000 eur do auta. Tutaj to zetną.
Zetną pewnie też mocno skomplikowanie procesu produkcyjnego. Powinni dać auto za ~125 000 zł cennikowo w PL.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Czy pojawi się w, Europie? Ponoć tak.
Ale....
Światła jak zwykle są lub byly problemem, czyli nie takie i nie tam gdzie trzeba, a może i są już ok? itd....
Bezpieczeństwo, ma ostre krawędzie i panowie wspominają o DMC np. 3,5 t. Co by może się dało w nim zmieścić najlżejszy CT bo jego waga, to ok 3 Ton.
Więc to DMC 3,5 daje fikcyjną ładowność a to dla buwarówki wystarczy. Do roboty już się to auto nie nadaje bez zmiany kategorii PJazdy
Co prawda wspominają o dadatkowym limicie waglwym dla ev, ale jak wiadomo że w naszym kartonie tego jeszcze nie ma.
Prawnicy ivch pracują nad pozwoleniami , a to że kierownica CT jest na kabelkach, to może być z niewłaściwej strony, a to ucieszy poddanych pewnego władcy. S i X tego nie oferuje.


 
Last edited:

Najnowsze dyskusje

Top