Czas przejazdu w Totalu na trasie

  • Zastanawiałem się nad tym, ale
    tam się po drodze zmieniała metodologia (naturalne ponad rok już je robi)
  • Nie będzie to nigdy idealnie perfekcyjne - różne czasy/temperatury/pogoda
  • Są korekty na korki, troche subiektywne. Ja nie robiłem korekty że nie miałem ładowarki 200KW tylko150 bo jakiś debil zablokował a dało by -10 minut, albo że stanęliśmy gdzie indziej niż ładowarka na 10 minut po kawe itd. nieuniknione
Nasza tabelka też nie jest idealna np mój przejazd jest z centrum, co zmniejsza średnia prędkość - ale jakiś pogląd mamy.
Chętnie wrzucę każdy test jaki dołożycie, byle były jakiekolwiek sensowne dane i odległość
 

to_masz

Posiadacz elektryka
Po krótkiej analizie, stwierdzam, że największym zjadaczem czasu na trasie są:
  1. Korki/ruch - równe dla każdego, ale zjadają najwięcej czasu / najmocniej wpływają na średnią
  2. Limity prędkości - równe dla każdego, ale
    • niektórzy subiektywnie je interpretują 🤔
    • w krajach jak DK, AT, NO limity zmniejszają znaczenie efektywności/szybkości ładowania -- tam zawsze przyspieszenie pozwoliłoby na szybszy dojazd (zysk czasu z przyspieszenia > strata czasu na dodatkowe uzupełnienie energii na ładowarce); starta na ładowarce to też dojazd, więc u nas/na południu to ma jeszcze spore znaczenie
    • w DE jest brak limitów, ale właściwie to sprawdza systemy auta - np. brak ACC powyżej 150km/h, brak autopilota powyżej 140km/h wpływa na to jaką prędkością kierowca chce się poruszać
  3. Przerwy na ładowanie
    • efektywność = jak często musisz się zatrzymać / ile musisz doładować
    • krzywa ładowania = jak długo się ładujesz


Ktoś zrobił takie trasy w TMY LR AWD. Trasy wygląda, że były dłuższe, ale tutaj fragmenty bez korków. No i co najważniejsze tam gdzie ruch, warunki i limity prędkości pozwalały na jazdę >120km/h (czyli odpadła Skandynawia, Benelux, Austria, a nawet Włochy) . Pełne segmenty, tzn. wyjazd z ładowarki / przyjazd na miejsce docelowe (lub ładowarkę).

Irschenberg-Poznań
1744363611152.png

Irschenberg-Poznań
1744363633701.png

Kufstein-Poznań
1744365191817.png

Poznań-Munchberg
1744365235832.png

Poznań-Bayreuth
1744365264940.png

Lipsk-Innsbruck
1744365293286.png

Poznań-Neumunster
1744365310340.png

Hamburg-Poznań
1744365327953.png

Poznań-Pobierowo
1744365349643.png

Pobierowo-Poznań
1744365374423.png
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Trasa Dobrodzień - Kiztsteinhorn około 830 km - czas jazdy według googla 8,5 godziny.
Tam i z powrotem wyjazd koło 17.00
Jeżdżę tak na narty jednodniowe

Niestety za każdym razem zdarzy mi się nie tak powłączać "zapłon" i dolicza czasem czas postoju do czasu przejazdu

Realnie jadąc zgodnie z przepisami (+5 do ograniczń na tempomacie bo tyle przekłamuje licznik")
czas jazdy to 8 godzin 15 minut
No i możliwość radosnego ingnorowania ograniczeń prędkości IG-L :)
Zużycie na zdjęciach ( do zużycia dolicza też prąd skonsumowany do ogrzewania na postojach)

Do ( 8 km przed celem )
IMG_20250411_071252.jpg



Z powrotem

IMG_20250412_072154.jpg




O znalazłem zdjęcie licznika 70 km przed celem :) jak stanąłem na spanko



IMG_20250411_021201.jpg


Czas ładowania - 3x 16-18 minut

Koszt całej trasy - około 400 zł :)
 
Last edited:

nabrU

Moderator

nabrU

Moderator
Eeee, a już myślałem, że Austriacy jakoś bardziej rzeczowo podeszli do EV z innych krajów :p
 

KrzysztofFly

Moderator
Eeee, a już myślałem, że Austriacy jakoś bardziej rzeczowo podeszli do EV z innych krajów :p
Ja w sumie jak jadę, to też zwalniam w miejscu fotoradarów do ogólnego ograniczenia, bo w sumie po co się bawić w ewentualną korespondencję ;), a zdarzało się im wysyłać nawet dla Tesli ;). Natomiast faktycznie Policja ma więcej rozumu ;) i nie reaguje nawet jak ich wyprzedzasz, kiedy jadą swoją dozwoloną 100 ;).
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Ja w sumie jak jadę, to też zwalniam w miejscu fotoradarów do ogólnego ograniczenia, bo w sumie po co się bawić w ewentualną korespondencję ;), a zdarzało się im wysyłać nawet dla Tesli ;). Natomiast faktycznie Policja ma więcej rozumu ;) i nie reaguje nawet jak ich wyprzedzasz, kiedy jadą swoją dozwoloną 100 ;).
Wysyłają. Ale też anulują ;-) Dostałem w zeszłym roku mandat za przekroczenie na IG-L. Odpisałem mailem wyjaśnienie, że Tesla jest autem elektrycznym i w odpowiedzi otrzymałem oficjalne anulowanie mandatu.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Wysyłają. Ale też anulują ;-) Dostałem w zeszłym roku mandat za przekroczenie na IG-L. Odpisałem mailem wyjaśnienie, że Tesla jest autem elektrycznym i w odpowiedzi otrzymałem oficjalne anulowanie mandatu.
Robiłem już to 2 razy .. mail wystarczy. ;-)
 
Trasa Dobrodzień - Kiztsteinhorn około 830 km - czas jazdy według googla 8,5 godziny.
Tam i z powrotem wyjazd koło 17.00
Jeżdżę tak na narty jednodniowe

Niestety za każdym razem zdarzy mi się nie tak powłączać "zapłon" i dolicza czasem czas postoju do czasu przejazdu

Realnie jadąc zgodnie z przepisami (+5 do ograniczń na tempomacie bo tyle przekłamuje licznik")
czas jazdy to 8 godzin 15 minut
No i możliwość radosnego ingnorowania ograniczeń prędkości IG-L :)
Zużycie na zdjęciach ( do zużycia dolicza też prąd skonsumowany do ogrzewania na postojach)
Dodałem do tabelki, ale w czasach masz 12 i 10h na zrzutach? To jakies wcześniejsze miasto/lokalne?
 
Top