Czas przejazdu w Totalu na trasie

Nie chodzi o to co wystarczy, bo mamy wieszczów, którzy piszą że wystarczy jechać 100km za ciężarówką, a nawet 90. tylko (teoretyczne) wyliczenia jak wyjdzie najszybciej. Dla q6 wyszło mi 155. Zagiął mnie troche ten temat Yka i szybszego przejazdu przy 140. Zaczekam do następnego większego przejazdu na letnich oponach i to niby EV - może to zrobi sporą różnice. Raczej i tak (z wielu innych powodów) wybrał bym Q6, ale na ten moment wydaje się, że Ykiem da się szybciej podróżować niz q6
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
Nie chodzi o to co wystarczy, bo mamy wieszczów, którzy piszą że wystarczy jechać 100km za ciężarówką, a nawet 90. tylko (teoretyczne) wyliczenia jak wyjdzie najszybciej. Dla q6 wyszło mi 155. Zagiął mnie troche ten temat Yka i szybszego przejazdu przy 140. Zaczekam do następnego większego przejazdu na letnich oponach i to niby EV - może to zrobi sporą różnice. Raczej i tak z (z wielu innych powodów) wybrał bym Q6, ale na ten moment wydaje się, że Ykiem da się szybciej podróżować niz q6
Spoko 'take it easy' .. pewnie znajdziesz mój post w tym dziale w którym opisałem moje pierwsze wrażenia odnośnie Q6 .. poleciałem pierwszego dnia do showroom'u jak tylko przyjechał. I co mnie uderzyło .. bryła/wymiary .. już wtedy wiedziałem że będzie 'dużo palił'.

Co do moich screenów ze zużycia .. ja jeżdżę na całorocznych oponach nie na letnich ;-).
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nie chodzi o to co wystarczy, bo mamy wieszczów, którzy piszą że wystarczy jechać 100km za ciężarówką, a nawet 90. tylko (teoretyczne) wyliczenia jak wyjdzie najszybciej. Dla q6 wyszło mi 155. Zagiął mnie troche ten temat Yka i szybszego przejazdu przy 140. Zaczekam do następnego większego przejazdu na letnich oponach i to niby EV - może to zrobi sporą różnice. Raczej i tak z (z wielu innych powodów) wybrał bym Q6, ale na ten moment wydaje się, że Ykiem da się szybciej podróżować niz q6
Wszystko zależy od ładowarek i krzywej ładowania.
Jesli masz tą samą trasę z tymi samymi przystankami to rzeczywiście 140moze byc maks, szczególnie w Tesli gdzie przy dużym SoC masz niskie prędkości, a na tej samej trasie z większą prędkością musisz wydłużać ładowanie o te wolne minuty. Natomiast jeśli możesz zmienić przystanki i zagęścić to zamieniasz wolne minuty na szybkie minuty ładowania (szczególnie w Tesli) + większa prędkość. Bjorn 5 lat temu sprawdzał w Tesli 3 i wyszło mu 190km/h i to niezależnie od prędkości ładowarek;) ale wychodzi już drogo
 
Last edited:

viallos

Pionier e-mobilności
Bjorn 5 lat temu sprawdzał w Tesli 3 i wyszło mu 190km/h i to niezależnie od prędkości ładowarek;) ale wychodzi już drogo
Zdarzyło mi się to sprawdzać w TM3LR w nocy na Niemieckiej Authobanie ... leciałem ponad 200 non stop. Ładowanie co jakieś 50min jazdy ... po 3 stopie już miałem dosyć. Generalnie stres zwiazany z takimi prędkościami przez długi okres plus zmęczenie plus hałas. Ale przeleciałem 400km całkiem sprawnie.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Zdarzyło mi się to sprawdzać w TM3LR w nocy na Niemieckiej Authobanie ... leciałem ponad 200 non stop. Ładowanie co jakieś 50min jazdy ... po 3 stopie już miałem dosyć. Generalnie stres zwiazany z takimi prędkościami przez długi okres plus zmęczenie plus hałas. Ale przeleciałem 400km całkiem sprawnie.
tu przewaga Highlanda, serio przy 203 kmh (odcięcie) i na tych oponach (wszystkie szyby akustyczne też na pewno coś dają) jest super przyjemnie. Tylko właśnie zużycie energii - masakra.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Zdarzyło mi się to sprawdzać w TM3LR w nocy na Niemieckiej Authobanie ... leciałem ponad 200 non stop. Ładowanie co jakieś 50min jazdy ... po 3 stopie już miałem dosyć. Generalnie stres zwiazany z takimi prędkościami przez długi okres plus zmęczenie plus hałas. Ale przeleciałem 400km całkiem sprawnie.
Policzyłem od wtyczki do wtyczki:) i w Xie wyszło ok ~105km/h a chciałem jechać 140-155 a wraz z podjazdem do ładowarek i robotami drogowymi wyszło średno ~125 samej jazdy
Travel speed Model X Plaid

PS. dzięki za sosobny wątek:)
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Nossen-Lindau
 

Attachments

  • Screenshot_20250405-015944.Chrome.jpg
    Screenshot_20250405-015944.Chrome.jpg
    326,6 KB · Liczba wyświetleń: 17

to_masz

Posiadacz elektryka
Looknąłem na XLS ktory ma załączony pod filmem i tam Q6 wyglada dramatycznie. Ładował w tej trasie o 10min krócej... ale za to ponad 50kWh więcej. No i cały przejazd mu zajął 9:39h vs 9:17 vs 9:27(stary Y).
Tutaj ten spreadsheet: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1skFDah_ZEljUFM8yHijRzYdGQuQwc7YKo52w0nJarqU/edit?gid=0#gid=0
@Przemeq możesz dorzucić jeszcze do Twojej tabelki jakieś przejazdy, np. samochodów, które mają forumowicze... Q6, A6, TMX, TM3, Taycan

Ale co mi się nie podoba w teście porównawczym, to oczywiście porównywanie sytuacji, które są bardzo odmienne. Jak dodałem kolorki, to od razu rzuca się w oczy, że TMX, TMY jakoś za szybko przejechały ten dystans - musiały zjechać 4-5x na ładowanie, a mimo to szybciej przejechały dystans niż referencyjny Mercedes 🤔 z drugiej strony elektryczne Mercedesy (2-3 przystanki) czas samej jazdy mają jakiś kosmiczny i nawet z Q6, A6 czas samej jazdy wydaje się trochę wysoki.
Disclaimer: nie oglądałem wszystkich testów, porównuję tylko dane, być może dojazd do ładowarek 800V Ionity zajął tyle dodatkowego czasu, być może autor testów jechał licznikową prędkością, być może źle oszacował ile odjąć czasu na korki, być może gdzieś od czasu przejazdu zapomniał odjąć tego co ma wpisane w uwagach... a być może nie odejmuje tego czasu, bo celem nie jest ranking "kto szybszy", a po prostu zebranie danych, jak my tutaj próbujemy to zrobić (chociaż to akurat naciągane, bo wyniki ma posortowane po czasie przejazdu 😅)
1744360595880.png
 

viallos

Pionier e-mobilności
Na pocieszenie posiadaczy Audi dodam fakt o którym tutaj sie millczy ... i dziwie sie że fani Audi nie podnieśli tego argumentu. Infrastruktura ... szczególnie w PL.
Myślę że ładowarki GW o mocy 150kW czy nawet 200kW uzywane przez DG nie pozwalaja Audi sie w pełni rozwinąć. Do tego oczywiście sytuacje na drodze, warunki itp. Co nie zmienia faktu że mimo wszystko według mnie ważniejsza jest bryła samochodu i jego efektywność a nie do końca pojemność baterii i architektura 800V.
Jak do Y upakują 100kW i 800V przy,zachowaniu aktualnej sprawności to wszystko inne polegnie z kretesem ... a jak wrzucą to do 3 ... o panie 🤣
 
Top