Cześć :)

piotras24

Zadomawiam się
Do tej pory na forum byłem głównie w trybie read-only.
Interesowałem sie elektrykami, ale najpierw nie miałem gdzie ładować (mieszkałem w bloku) a później nie było kasy (budowa domu poważnie zdrenowała mój budżet).
Teraz powoli przymierzam sie do zakupu pierwszego elektryka (głównie za sprawą dopłat).
Najpierw myślałem o mniejszych autach (Inster, eC3, Panda, e208, renault 5). Niestety ale aut do testów praktycznie w salonach nie ma, a w ciemno nie zamierzam kupować. Później zacząłem myśleć o EV3 (mogłem się nim przejechać, no i w salonie zaproponowali jeszcze 7% zniżki, co już zaczęło się zbliżać cenowo do wyższych wersji np renault 5. Ostatnio jednak byłem w salonie Hyundaia i tam zaproponowali mi Konę 65kWh w wersji executive z pompą ciepla i dodatkowym lakierem za 165tys. Lepszej oferty chyba już nie znajdę. Z dopłatą 40tys, to juz sie robi calkiem fajne auto w cenie 125 tys.
Daje sobie jeszcze tydzień na przemyślenia i jakieś poszukiwania, ale jak się nic nie zmieni to zamawiam Konę i zagoszczę na tym forum na dłużej :)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Kona fajna jest. Niestety :)
A to rocznik 24 czy 25?
 
Last edited by a moderator:

piotras24

Zadomawiam się
Kona fajna jest. Niestety :)
A to rocznik 24 czy 25?
Rocznik 25
Żona pracuje w oświacie i okazało się, że Hyundai ma zniżki dla tej grupy zawodowej.
Ja tam za SUVami nie przepadam, ale to żona będzie nim jeździć i jej się podoba.
Mnie przekonała na przykład fizycznymi przyciskami, normalnymi klamkami czy V2L.
 

Kona EV

Fachowiec
Rocznik 25
Żona pracuje w oświacie i okazało się, że Hyundai ma zniżki dla tej grupy zawodowej.
Ja tam za SUVami nie przepadam, ale to żona będzie nim jeździć i jej się podoba.
Mnie przekonała na przykład fizycznymi przyciskami, normalnymi klamkami czy V2L.
Guziki są na prawdę ok - choćby przycisk mapy, który powoduje powtórzenie ostatniej komendy nawigacji.
Kilka z nich można zdefiniować zarówno na kierownicy jaki na panelu np. przełączenie bluetooth lub skrót do panelu z informacjami EV.
 

PioTab

H&G
Do tej pory na forum byłem głównie w trybie read-only.
Interesowałem sie elektrykami, ale najpierw nie miałem gdzie ładować (mieszkałem w bloku) a później nie było kasy (budowa domu poważnie zdrenowała mój budżet).
Teraz powoli przymierzam sie do zakupu pierwszego elektryka (głównie za sprawą dopłat).
Najpierw myślałem o mniejszych autach (Inster, eC3, Panda, e208, renault 5). Niestety ale aut do testów praktycznie w salonach nie ma, a w ciemno nie zamierzam kupować. Później zacząłem myśleć o EV3 (mogłem się nim przejechać, no i w salonie zaproponowali jeszcze 7% zniżki, co już zaczęło się zbliżać cenowo do wyższych wersji np renault 5. Ostatnio jednak byłem w salonie Hyundaia i tam zaproponowali mi Konę 65kWh w wersji executive z pompą ciepla i dodatkowym lakierem za 165tys. Lepszej oferty chyba już nie znajdę. Z dopłatą 40tys, to juz sie robi calkiem fajne auto w cenie 125 tys.
Daje sobie jeszcze tydzień na przemyślenia i jakieś poszukiwania, ale jak się nic nie zmieni to zamawiam Konę i zagoszczę na tym forum na dłużej :)
Oglądałem ostatnio Konę, przy okazji jeżdzenia testowego Ioniq 5N i moim zdaniem Kona EV to bardzo fajne auto, własnie namawiamy moją mamę na zmianę na dokładnie to auto z Tucsona Plug in :) w gre jeszcze wchodzi nowy suzuki eVitara... plusem tego drugiego jest napęd na obie osie który jednak się przydaje w warunkach wiejskich.
 
Last edited:

Kona EV

Fachowiec
Oglądałem ostatnio Konę, przy okazji jeżdzenia testowego Ioniq 5N i moim zdaniem Kona EV to bardzo fajne auto, własnie namawiamy moją mamę na zmianę na dokładnie to auto z Tucsona Plug in :) w gre jeszcze wchodzi nowy suzuki eVitara... plusem tego drugiego jest napęd na obie osie który jednak się przydaje w warunkach wiejskich.
Dwie osie napędzane robią robotę - nie da się ukryć. W Kona jest napęd na przód co powoduje bardziej intuicyjna jazdę przy dużym i szybko dostępnym momencie obrotowym jak to ma miejsce w pojazdach elektrycznych. Mocno zastanawiałem się nad Volvo EX30 ale: w standardzie jest napęd na tył, a na dwie osie cena już leci do góry, szklany dach nie ma podsufitki więc jaki by nie był to słońce napiernicza po głowie. Jest podsufitka akcesoryjna bo klienci się skarżyli ale... mocowana na magnesy więc po zdjęciu chowasz ją do bagażnika. Słabo to wymyślili choć całe auto piękne.
 

Mikus

Zadomawiam się
Cześć. Ja dzisiaj byłem w salonie i Kona w czasie jazdy robi bardzo dobre wrażenie. Jeżdzę Suzuki SX4 Scross i Kona jest bardziej przestronna, czuć różnicę w szerokości aut. Obsługa intuicyjna z przyciskami. Wszystko pod ręką. Ja przymierzam się do wersji podstawowej z małą baterią plus pompa ciepła. Patrzyłem na konfigurator Instera i po wybraniu tego co chce wychodzi już 130tyś złotych a za 140 jest Kona, która jest większa i ma dużo lepsze wyposażenie.
 

Kona EV

Fachowiec
Cześć. Ja dzisiaj byłem w salonie i Kona w czasie jazdy robi bardzo dobre wrażenie. Jeżdzę Suzuki SX4 Scross i Kona jest bardziej przestronna, czuć różnicę w szerokości aut. Obsługa intuicyjna z przyciskami. Wszystko pod ręką. Ja przymierzam się do wersji podstawowej z małą baterią plus pompa ciepła. Patrzyłem na konfigurator Instera i po wybraniu tego co chce wychodzi już 130tyś złotych a za 140 jest Kona, która jest większa i ma dużo lepsze wyposażenie.
Będziesz ładował w domu?
Jakie dzienne przebiegi?
 

piotras24

Zadomawiam się
Będziesz ładował w domu?
Jakie dzienne przebiegi?
Tak. Ładowanie tylko w domu, bo na co dzień żona będzie jezdzila 15km do pracy. Ewentualnie max 60km za jednym razem jak trzeba będzie pojechać do Wrocławia.
To będzie drugie auto w domu.
Pierwszym jest moje służbowe, którym jedziemy zawsze w dłuższe trasy.

W sumie to wystarczyłaby Kona z mniejszą baterią, ale wole jednak mieć auto którym mogę dalej gdzies pojechać jak by mi zabrali służbowe :)
 

Kona EV

Fachowiec
Zazwyczaj poruszasz się w zakresach baterii 20-80% więc masz do dyspozycji 60% pojemności baterii.
48kW x 0,6 = 28,8 kW do dyspozycji.
Poniżej 20% nie powinieneś zostawiać samochodu, a ładować powyżej 80% jeśli nie zamierzasz gdzieś jechać. Oczywiście można ustawić tak ładowanie, że przez noc ładujesz, a rano przed pracą auto ma 100% więc wsiadasz i jedziesz.
 
Top