Czy kupilibyście ponownie Leafa 2 - pytanie do posiadaczy?

Olecki

Pionier e-mobilności
No i jeszcze jedna sprawa - jak już tak bardzo chcesz porównywać zbliżone konfiguracje to patrząc na wyniki testów Bjorna Niro EV raczej powinno porównywać się do Ariya 87kWh bo osiągane zasięgi na ładowaniu są tu dużo bliższe niż do wersji 63kWh.

CarSurfaceTempTiresSeasonWheel frontWheel rearSpeedWh/kmCapacitykmmi75 % range75 % charging time75 % km/h
Nissan Ariya 63 kWhDry13Michelin Primacy 4Summer255/40-20255/40-209017158,534221222226513
Nissan Ariya 63 kWhDry13Michelin Primacy 4Summer255/40-20255/40-2012025258,523214415126348
Nissan Ariya 87 kWh FWDDry10Michelin Primacy 4Summer255/40-20255/40-209017979,944727829130581
Nissan Ariya 87 kWh FWDDry8Michelin Primacy 4Summer255/40-20255/40-2012025979,930819120030400
Kia Niro EVDry12Continental EC6Summer215/55-17215/55-179015464,341625827038427
Kia Niro EVDry11Continental EC6Summer215/55-17215/55-1712022364,328817918738296
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Tu też muszę się z Tobą zgodzić. Przynajmniej częściowo
Napisałem powyżej, zużycie, a co za tym idzie zasięg, jest słabą stroną Nissana.
Do tej układanki dodaj jeszcze szybkość ładowania, szybkość przejechania 1000 - 1500 km i sprawa będzie jeszcze bardziej nieoczywista.

Dla mnie nadal Ariya jest o niebo lepszym autem od Niro EV, ale wierzę, że mogę być w mniejszości.
 

nabrU

Moderator
Panowie, może ktos z was zerknie na tytuł wątku i przestanie pisać o Ariyi, EV6 czy Ioniq 5 od jakichś 3 podstron bo to raczej mała gównoburza jest a już na pewno off-topic
 

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
Pytanie było o topowe wersje a nie porównywalne. Do czasu opublikowania nowego cennika Ariya nie ma to najmniejszego sensu bo nie wiadomo czy cena wzrośnie o 5, 10, czy 20k, a może nawet więcej.
Akurat porównanie topowych wersji nie ma sensu w tym przypadku. Najniższa wersja Ariyi bije na głowę najniższą wersję Niro EV.
W wersji M Niro EV brakuje wielu podstawowych rzeczy wg mnie.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Leaf II to auto miejskie o stosunkowo małej wadze(rozsądne zużycie energiI), więc porównajmy coś z podobną baterią o podobnej wadze.
Coś przestronnością podobną do leafa, ale żeby nie był to 2 tonowy czołg
 

Ronin78

Posiadacz elektryka
E tam, to to są wózki zakupowe. Leaf II to rozsądny miejski/rodzinny hatchback. Czasy 126p dla całej rodziny już na szczęście minęły.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Jeden chce pudełkiem typu twingo/500/smart przemieszczać po mieście, okolicach, a inny jeździ ciężarówką 2,5-3t X5/X6 i inne ML. A może by tak nie iść w takie skarajności. Szukam przestronnego auta o rozsądnej masie, Leaf gabarytami wydaje sie ok, bateria "40" może być wystarczająca(ciekawe jaki zasięg realny będzie miała po 100-150 tys km) dzięki takiej baterii masa 40kwh- 1535kg,(po lifcie 22r 1580kg) 150km, a większa bateria 62kwh 1670kg (po lifcie 22 1756Kg)218km. W przypadku jazdy koło domu, a co za tym idzie ładowanie w domu chłodzenie baterii jest chyba zbędne. Pytanie o ile chłodzenie podniosłoby masę auta przy baterii 40kwh.
Realna konkurencja to pewnie soul 39kw/k waga 1593kg 136km, prawie 30cm krótszy i kwestia komu to wogule podoba się.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Krótszy, ale niekoniecznie mniejszy, to bardzo przestronne auto.
Nawet bagażnik jest zadziwiająco pakowny, mimo że nie wygląda.
 
Top