Czy sobie poradzę? Pierwszy kontakt z elektrykiem w obcym kraju?

krzyss

Pionier e-mobilności
Jedyne czego nie polubisz to pewnie ladowarki.
Poczytaj na plugshare jakie sa stacje ladowania i posciagaj aplikacje i pozakladaj konta. Reszta przyjdzie sama. Milego urlopu z tesla ;)
 

tost757

Zadomawiam się
Nie strasz kolegi, ja się zastanawiam czy zamówi swoją jeszcze z Korsyki :)
No właśnie zamówiłem na Discovercars 8.05.2023 i Sixt do dzisiaj nie potwierdził. Kupują ją dopiero czy co? Jeszcze jedna rzecz że rezerwuje się "Tesla Y lub podobne". No nic. Czekam na potwierdzenie. Jak wrócę i będzie podróż elektrykiem dam znać jak poszło świeżakowi.
 

nabrU

Moderator

tost757

Zadomawiam się
Czyli tak naprawdę nie ma pewności, że to będzie Tesla. Pewnie dadzą 'jakiegoś EV' ;)
Uff, mam potwierdzenie. Zastanawiam się co jest "podobne" do Tesli Y i mogą chcieć mi wcisnąć. Różnice w cenie są znaczne bo spalinowca tych gabarytów można mieć 1000zł taniej (wynajem na tydzień).
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Ogarniesz bez problemu. Możesz zmienić menu i język nawigacji, wszystko z poziomu tableta. Jak masz wstępnie jakiś plan na zwiedzanie to radzę poszukać słupków ze złączem Type2 w okolicy i sprawdzić czy wymagają jakiejś apki czy wystarczy karta kredytowa. W 2h uzupełnisz z 40% baterii bo pewnie dostaniesz bazową wersję z niecałymi 60 kWh. Potem tylko czekać aż zawitasz tu z info o zakupie własnej 🤣 Ja 2 lata temu sądziłem, że nie ma nic lepszego niż V8. Myliłem się.
 

tost757

Zadomawiam się
Witam z Korsyki.
Mam za sobą kilka ładnych godzin Teslą Y. Tak jak się obawiałem dostałem kartę w biurze wypożyczalni i karteczkę z polem parkingowym na którym mam sobie znaleźć auto, polecono apkę e-Motum (to jedyne szybkie ładowarki), wszystko. Na prośbę o instruktarz odesłano mnie do mechaników z których większość nie mówiła po angielsku ale w końcu podstawy mi gość pokazał i dobrze bo nie mam dostępu przez apkę Tesli, tylko ta karta.
1. Nie mogę oszacować zużycia na górskich krętych drogach. Google maps szacuje np. 150km trasy na czas przejazdu ponad 4h, wyjechałem z punktu A mając 72% po godzinie miałem 50% i ładowarkę o mocy 150kW na której się ładowałem (max 72, przyjechało drugie auto do słupka i spadło do 50) i ze 100% do celu dojechałem z 48%....
2. Nie mam władzy nad tym autem i do końca nie wiem ile tracę ale dużo z walorów użytkowych. Mam kartę którą jeżdżę po słupku i szarpię za klamkę szukając kiedy się otworzy. Muszę ją wkładać pod podłokietnik żeby jechać. Nie zawsze odblokowują się pozostałe drzwi a frank nigdy. Pomaga klikanie w kłódkę na ekranie nad ikoną auta zamknij - otwórz i dopiero frank się otwiera i reszta rodziny może wsiąść. Otwieranie bagażnika tylko z wnętrza a o otwieraniu gestem mogę pomarzyć.

WAŻNE: Nie umiem zablokować nawiewu klimy z tyłu. Dzieciaki zakrywają kocem, który się zsuwa bo już je gardła bolą a ja z przodu płynę. Na zewnątrz 30C a klima ustawiona na 22

Nie wiem co mam "pod maską" może pomożecie? VIN LRWYGCFS7PC757430
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Dzielona moc na ładowarkach to niestety norma. Otwarcie auta powinny sygnalizować rozkładające się lusterka, chyba że w menu jest składanie jakoś wyłączone. Frunk otwierasz z aplikacji lub z ekranu głównego. To nie jak tylna klapa, że jak samochód jest otwarty to otwierasz uchwytem w klapie jak w 'zwykłym' samochodzie. Nie ma kick sensora jeśli tego szukałeś. To nie Niemiec.

Co do klimy masz po lewej (w menu wentylacji oczywiście) zakładki przód i tył. Przestawiasz na zakładkę dla tylnego rzędu i tam możesz to wyłączyć. W sumie nawet chyba w trybie auto powinno to zadziałać.
 
Top