Mam tak w trójce. Z tyłu daje jak szalona, a z przodu ledwo ledwo jak z tych nawiewów w samolotach. Można przełączyć na tryb ręczny i wtedy ustawić sobie jak mocno ma wiać jeśli to mocno przeszkadza. Wydaje mi się, że wieje tak mało, że robię się senny przy 1,5h trasie.WAŻNE: Nie umiem zablokować nawiewu klimy z tyłu. Dzieciaki zakrywają kocem, który się zsuwa bo już je gardła bolą a ja z przodu płynę. Na zewnątrz 30C a klima ustawiona na 22
A co szacuje auto?Nie mogę oszacować zużycia na górskich krętych drogach. Google maps szacuje (…)
Kartę wystarczy przytrzymać przy słupku zgodnie z opisem https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/pl_pl/GUID-E004FAB7-1C71-448F-9492-CACF301304D2.htmlMam kartę którą jeżdżę po słupku i szarpię za klamkę szukając kiedy się otworzy.
Nie musisz. Po odblokowaniu drzwi kartą masz 2 minuty, by uruchomić auto wciskając hamulec. Jeśli miną, wystarczy zbliżyć kartę obok uchwytów na napoje w podłokietniku, by mieć nowe 2 minuty na uruchomienie. Patrz https://www.tesla.com/ownersmanual/modely/pl_pl/GUID-E004FAB7-1C71-448F-9492-CACF301304D2.htmlMuszę ją wkładać pod podłokietnik żeby jechać.
Zapewne masz włączoną opcję Blokady > Odblokowywanie przy użyciu drzwi kierowcy. Przez to kluczyk odblokowuje tylko drzwi kierowcy. By odblokować pozostałe drzwi i bagaznik, przytrzymać przycisk otwierania od wewnętrznej strony drzwi kierowcy.Nie zawsze odblokowują się pozostałe drzwi a frank nigdy. Pomaga klikanie w kłódkę na ekranie nad ikoną auta zamknij - otwórz i dopiero frank się otwiera i reszta rodziny może wsiąść.
Nawiew z tyłu można wyłączyć, pisałem o tym wcześniej. W menu klimy masz po lewej zakładki przód i tył. Klikasz na tył i dajesz off. Kartę niestety musisz przykładać, ale jak już było wspomniane nie musi ciągle leżeć obok podłokietnika.Leniuchujemy i mam chwilę.
- tak, miałem odblokowanie przy użyciu drzwi kierowcy - bez tego lepiej DZIĘKI
- rozumiem, że nawiewu z tyłu nie można zamknąć/wyłączyć?
- czy mimo, że tylko karta nie powinno auto jej wykrywać w pobliżu i się otwierać?
Poza tymi pytaniami na które sam nie znalazłem odpowiedzi to:
Podoba mi się:
- przyspieszeniechoć nie wiem czy mam jedną czy dwie osie pędne
- zachowanie w zakrętach, a tu drogi są całe zbudowane z zakrętów (niektóre 180 stopni z taką deniwelacją jakbym w lejku spadał)
Takie sobie:
- wyciszenie, do 20 km/h jest ciszej niż w XC40 ale dalej nie widzę różnicy a spodziewałem się ciszej po tych podwójnych szybach i braku warkotu silnika
- przestrzeń bagażowa niby duża ale duże walizki są za długie wzdłuż a na boku za wysokie aby zmieścić się pod osłoną, we franku spożywka to średni pomysł bo bardziej się nagrzewa w tym upale
- kierownica przyjemnie gruba, bez metalowych ozdób jak np. w Volvo, które zimą mimo podgrzewania pozostają zimne ale ciężko chodzi nawet w trybie komfort i brak progresu od manewrów do wzrostu prędkości a skóra wyprawiona tak bez połysku na papierowo, szeleści głośno przy przesuwaniu w rękach
- audio, po 8 głośnikach spodziewałem się wow a tu bas owszem nie muli i nie bełkocze ale gitary i środek tak sobie. Do metalu a zwłaszcza głośno średnio się nadaje. Nie jest też tak głośno żeby dotrzeć do progu bólu
- fotele z dużą regulacją wysokości i można sobie zrobić ustawienie jak SUV lub osobówka ale słabo trzymają w zakrętach aty bardzo by się przydało
Nie podoba mi się:
- ładowanie, 50% baterii na szybkiej ładowarce w 40 min. mogę przeboleć ale spotkałem taką 22kW i 30% baterii chciał ładować prawie 3h - odpuściłem bo to było zadupie za miastem a 6km niżej reszta piła piwo na plaży
- bardzo różne odcienie koloru drewna na drzwiach i froncie
- lusterko wsteczne zasłaniające widok do przodu, przy moim wzroście wypada w połowie wysokości przedniej szyby
- musiałem szukać w instrukcji włącznika świateł awaryjnych, niestety już po sytuacji awaryjnej
Ogólnie z każdym dniem bardziej się przyzwyczajam i lubię ale chyba jednak kupię topowe XC60
Pewnie AC?Nie podoba mi się:
- ładowanie, 50% baterii na szybkiej ładowarce w 40 min. mogę przeboleć ale spotkałem taką 22kW i 30% baterii chciał ładować prawie 3h -
W tych warunkach boję się zejść poniżej 50% baterii...Nawiew z tyłu można wyłączyć, pisałem o tym wcześniej. W menu klimy masz po lewej zakładki przód i tył. Klikasz na tył i dajesz off. Kartę niestety musisz przykładać, ale jak już było wspomniane nie musi ciągle leżeć obok podłokietnika.
Jeśli ładowanie 50% w 40 minut to albo nie była to wcale taka szybka ładowarka, albo ładowałeś od stanu baterii 40-50% praktycznie do pełna., najszybciej naładujesz od 10 do 50%. Na AC i tak będzie max 11 kW, ale i tak 3h na naładowanie 30% to dużo. Mi ładuje w tempie 15% na godzinę. Jak podłączysz na AC sprawdź na ekranie ładowania czy ktoś nie obniżył natężenia dla danej lokalizacji, bo samochód to zapamiętuje. Dla 11 kW powinno być 16A.
Nie, to karta zbliżeniowa (NFC?). Działa podobnie jak płatności zbliżeniowe lub karta komunikacji miejskiej.czy mimo, że tylko karta nie powinno auto jej wykrywać w pobliżu i się otwierać?
VIN mówi, że masz Model Y RWD wyprodukowany w 2023 w Chinach. Czyli tył.przyspieszeniechoć nie wiem czy mam jedną czy dwie osie pędne
To skaj.a skóra wyprawiona tak bez połysku
Tam jest 13 głośników + subwoofer.po 8 głośnikach spodziewałem się wow
O to jak tylko tylny napęd to szacun za moc i trakcję. Sucho cały czas ale nawet śladu braku trakcji a próbowałem zerwać 😜Nie, to karta zbliżeniowa (NFC?). Działa podobnie jak płatności zbliżeniowe lub karta komunikacji miejskiej.
VIN mówi, że masz Model Y RWD wyprodukowany w 2023 w Chinach. Czyli tył.
To skaj.
Tam jest 13 głośników + subwoofer.