Czy zmniejszenie prędkości ładowania na słupku AC to brak kultury i buractwo?

Czy zmniejszanie prędkości na płatnym słupku AC jest zgodne z savoir vivre?

  • Tak

    Votes: 21 34,4%
  • Nie

    Votes: 20 32,8%
  • Tylko jeśli jest więcej miejsc w pobliżu

    Votes: 20 32,8%

  • Total voters
    61

daniel

Señor Meme Officer
Według ustawy o elektromobilności publiczne punkty ładowania nie są traktowane jako teren prywatny bo z definicji są publiczne - czyli dostępne dla każdego a ich blokowanie podlega karze. Według taryfikatora mandatów to 5k (nie 20-5k tylko sztywno 5k), problemem jest tylko to żeby komuś się zachciało to egzekwować.
Wszędzie znajduję informacje, że 20-5k. Skąd wziąłeś równe 5k?
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Ja, jeśli nie mam możliwości odjechać na czas, to na AC obniżam tak prąd ładowania, żeby wycelować w moment, kiedy będę mógł wyjechać/przestawić auto.
Nie robię tego tylko dla swojej satysfakcji, ale też żeby innych nie wkurwiać - tyle chociaż mogę zrobić w takiej sytuacji dla ludzkości.

Ponadto, często zostawiam kartkę z numerem telefonu.
Raz mi to + życzliwość ludzka, uratowało ładowanie. Zadzwonili do mnie, że stoję i się nie ładuje. A to była akurat sytuacja, gdzie Noxo mnie rozłączyło, a ja robiłem trening biegowy i byłem jakieś 10km od auta. Facet wyjął, włożył, a ja zdalnie z apki ponownie włączyłem.

W biurze, też tak mamy, że jak juz ktoś stoi to specjalnie się nie przestawia, tylko sie dzwoni, jak komuś zależy. Ale w biurze to wiadomo, zależy od uwarunkowań lokalnych i obłożenia, które rośnie ale sukcesywnie też pojawiają sie nowe słupki.
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Wkurzanie się, że ktoś przetrzymał swoje auto nawet godzinę i ja nie mogę swojego podłączyć na 6h wydaje się być irracjonalne.
Z DC się zgadzam ładowanie pod korek szybka ładowarka i blokowanie innych jest karygodne.
Z AC nie - chyba że ktoś przegina i ustawi sobie 3A żeby mu się 25% baterii nakapało przez całą noc.
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Mnie się zdarzyło przyznam w Katowicach pod centrum konferencyjnym na słupku Taurona zaparkować i ładować - najtańsze miejsce parkingowe i jedyne wolne w czasie targów książki ALE nie było tam nikogo oprócz mnie i dodatkowo jest tam drugie stanowisko AC i DC więc nawet nie pomyślałem, że mogę komuś przeszkadzać.
 

luki

Pionier e-mobilności
Jak jest kilka słupków AC, to nie ma problemu. Ale przy deficycie może warto zostawić kartkę z numerem telefonu. Trzeba pamiętać, że czasem i w trasie słupek AC może uratować komuś d.. Oczywiście takich sytuacji będzie coraz mniej, ale jednak.
A co do tego, że stajemy "wolnym" samochodem na szybkiej złączce, bo akurat te najwolniejsze są zajęte, to zawsze jest dylemat. Tak samo jak z parkowaniem: czy się przytulamy do ostatniego auta stając częściowo na drugim miejscu parkingowym, czy zostawiamy puste 0.5 miejsca na ktorym już nikt nie zaparkuje i stajemy na pełnym wolnym. W drugim przypadku marnujemy miejsce, a w pierwszym będziemy nazwani burakami jak ten przed nami odjedzie i się okaże, że stroimy na dwóch miejscach parkingowych
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ale to jest klasyczny dylemat Teslowca…
Czy tolerować tych kapaczy prądu ze starymi teslami z darmowym ładowaniem, którzy blokują ładowarki, skoro większość obecnych nabywców Tesli to już z innej kategorii ?
Dla nowych nabywców nowych Tesli…
Ci „kapacze” darmowego prądu to jak „taksiarze”… 😉🤣👍
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Tymczasem zobaczenie pierwszej Trójki na SupeChargerze (na zagranicznych tablicach więc na pewno w trasie):
"😯 Jak to? Dopiero przyjechał i już odjeżdża?"
 

Michal

Moderator
Ja nadal staram się używać plugshare - można tam sprawdzić ile będę się ładował i jest tam też możliwość kontaktu jeśli ktoś potrzebuje.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Z dzis, Galeria Mokotow Warszawa…
Jest 12 punktow, wszystko zajete, laduja sie realnie 4 auta, dwa zajmuja miejsca bez podlaczenia, pozostale ladowania zakonczone.
Musialem jechac gdzie indziej…
 
Top