Dacia Spring

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
To zupełnie inne konstrukcje - Spring bazuje na Renault Kwid, platforma elektryczna RNMA CMF-A, Twingo ma tylny napęd i bazuje na Smarcie z większą baterią- takie info znalazłem na necie - to samo możesz zrobić.
Podpinanie kabla wieczorem i odpinanie rano ma się nijak do konstrukcji.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Pisałem, że nie wiem, przyjmuję do wiadomosci.
Dziwne tylko że w wielu miejscach Leaf-iarze posługują się kreskami na wyświetlaczu a nie wartością SOH.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Bo mogą. Gdybyś mógł na podstawie zdjęcia z ogłoszenia to określić to też byś się tym posiłkował, zamiast jechać na drugi koniec kraju podpinać interfejs.
 

.Kropek.

Zadomawiam się
Mi nie działa zdalne uruchamianie klimy (z app Dacia też) ale nie miałem kiedy atakować serwis z tym.
Byłem na "przeglądzie" czyli wymianie filtra kabinowego za 10x jego ceny i okazało się że muszą zrobić updated oprogramowania auta bo mam stara wersję. Oczywiście nie zrobili tego sami z siebie więc kolejna wizyta.
 

PaRa

Zadomawiam się
To zupełnie inne konstrukcje - Spring bazuje na Renault Kwid, platforma elektryczna RNMA CMF-A, Twingo ma tylny napęd i bazuje na Smarcie z większą baterią- takie info znalazłem na necie - to samo możesz zrobić.
Podpinanie kabla wieczorem i odpinanie rano ma się nijak do konstrukcji.

Zastanawiałem się czy takie parkowanie z podpietym kablem ma wpływ na kondycję baterii, podobno nie wpływa to na nią negatywnie.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Wg mojej obserwacji takie działanie ma fatalny wpływ. Spring nie lubi ładowania do czasu zaniku prądu ładowania (100% na wyświetlaczu nie oznacza końca ładowania, dopiero zanik prądu to koniec ładowania). Jeżeli tak zostawiasz na noc to codziennie będzie dobijał do końca, do zaniku pradu. Poprzedni właściciel zajechal SOH ze 100 do 94 PCT na dystansie 14 tys km. Ja w pierwszym okresie użytkowania nie pilnowałem wyłączania i spadek miałem stosunkowo szybki. Od kiedy zacząłem pilnować, spadek jest 3 krotnie chyba niższy.
Spójrz na mój wykres w poniższym poście. Wykres ciągle się rozwija w miarę przebiegu. Jak tak pójdzie to prognozuje sobie 3% na 100 tys km. Byłoby fajnie. Gdzieś pojawił się głos, że to co obserwuję to normalne wypłaszczenie w związku z "pasywacją cel" - ja nie sądzę bo auto ma już ponad 3 lata i setki ładowań za sobą.
Wyłączanie można robić ręcznie z aplikacji Dacii, z aplikacji Springcontrol (będzie niebawem na sklepie Google lub znajdziesz link w moich postach) można w końcu zastosować jakiś mniej czy bardziej "ordynarny" wyłącznik czasowy lub sterowany jakaś aplikacją.

Wypowiedź w dyskusji pt. 'Dacia Spring' https://forum.elektrowoz.pl/threads/dacia-spring.5809/post-212337
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
za 10x jego ceny i okazało się że muszą zrobić
No, jajka jak berety, miałem to samo. A masz auto na gwarancji? Bo jak nie to w tej cenie przedłużają.
Co do klimy to pytanie czy masz Spring 2 bo czytałem na springforum.de że ten problem jest znany. To niemieckie formy jest naprawdę spore bo tych aut sprzedali tam pewno znacznie więcej niż w Polsce.
 

.Kropek.

Zadomawiam się
No, jajka jak berety, miałem to samo. A masz auto na gwarancji? Bo jak nie to w tej cenie przedłużają.
Co do klimy to pytanie czy masz Spring 2 bo czytałem na springforum.de że ten problem jest znany. To niemieckie formy jest naprawdę spore bo tych aut sprzedali tam pewno znacznie więcej niż w Polsce.
Tu Pieluszynska serwis chyba tez wie o co chodzi tylko sami z siebie tego nie robią dopuki Ty nie zgłosisz.

Zastanawiałem się czy takie parkowanie z podpietym kablem ma wpływ na kondycję baterii, podobno nie wpływa to na nią negatywnie.
Żadna bateria nie lubi niskich i wysokich %. Im bliżej 50% operujesz tym lepiej. Idealnie jakbyś jeździł w zakresie 40-60% dla degradacji. Nie realne chyba że ktoś jeździ tylko po bułki i wpina się do 60%.
Ja osobiście ustawiłem w Home Asystencie automat do rozłączania ładowania po 80%. Wiec wpinam na noc jak mam poniżej 30% i rano mam 80%. I mi te 100km latem/60km starcza na kilka dni wokół komina.
Raz na kilka miesięcy przed trasą 200km+ ładuje na 100%. Warto bo wtedy też bateria powinna się wyrównać pod względem napięcia na poszczególnych bateryjkach ;-)
I te rady dotyczą wszystkich elektryków.
 
Top