Darmowe ładowarki na trasie Kraków Międzyzdroje

Cav

Pionier e-mobilności
Chodzi mi o moce ładowania,
Pisz tak, żeby było wiadomo komu i na co odpowiadasz, zwłaszcza jeśli zmieniasz temat do dyskusji.
Czyli użyj cytatu.

A co do mocy ładowania - skoro dostałeś info, że w zależności od temperatury, prędkość ładowania może być ograniczona nawet do 10 kWh, to po co dalej drążysz?
Żeby potem się czepić, że ktoś Ci źle napisał i nie ostrzegł?
"W ZALEŻNOŚCI OD TEMPERATURY" jest kluczowe.
Czego więcej oczekujesz, szklanej kuli i przewidywania jaka będzie u Ciebie w przyszłości przy 5 ładowaniu?

Przyjmij że może być jak napisano i tyle.
 

cardy

Nowy na Forum
Do tej pory słyszałem, że prędkość ładowania może spaść do 20kW (YT,fora itd) Jadę z rodziną nie mam możliwości zrobić wypadu samemu autem dookoła kraju żeby zobaczyć co się dzieje. Mamy znajomych po drodze i ewentualnie zaplanujemy nocleg. Pierwszy raz się spotykam z mocą ładowania na DC 10kW to już lepiej mi będzie przełączyć się na AC.
Słyszę że ludzie jeżdżą po EU (czasami na południe) no to mają jakieś doświadczenie. Mam czarnego leafa II i nie nastawiam się na jazdę w dzień (min. że ma pasywne chłodzenie a czemu czarny a nie niebieski czy biały taki nam się podobał)
 

cardy

Nowy na Forum
Mam jakiś niezrozumiały wskaźnik w aucie bez skali cyfrowej, który nigdy mi nie przekraczał połowy (biały) a niebieski trzyma się z lewej. Ostatnio ładowałem się 20kW DC (na 50) a temp. nie ulega zmianie, robię czasem górki i nic się tam nie zmienia (może coś mi tam nie działa)
Robiłem eBike na silniku bezprzekladniowym i przy podjeździe 20% 2km wiem że bym go spalił w aucie mi nic nie podskoczyło na tym wskaźniku.
 
Last edited:

cardy

Nowy na Forum
Może zadam inaczej pytanie ARBP przy założeniu 90max. 852km zaplanował mi leafem 40kWh 13:50h w tym 2:55 na ładowania (7x)
Czy powyższe założenia są możliwe do wykonania przy oszczędnej jeździe ewentualnie jaka poprawkę mam założyć (wiem że jazda elektrykiem zależy od bardzo wielu zmiennych będę się starał jechać bardzo oszczędnie bo wolę jechać niż stać na ładowarkach)
 

Michal

Moderator
Nie zwracaj uwagi na to co pisze Cav, on tylko sieje zamęt na tym forum i czepia się ludzi, że źle napisali jakieś słowo...
Obejrzyj sobie ten filmik:
Chyba najlepiej pokazuje jak wygląda rzeczywiście taka podróż leafem na dłuższy dystans.
 

cardy

Nowy na Forum
Dzięki za rady trochę ich pozbierałem. Jest to mój pierwszy zakup nie nastawiałem się że będę musiał kupować kolejnego na wakacyjny wyjazd nad morze bądź podróżować pociągiem. Tematy elektryków u nas raczkują, dziwię się jedynie że leaf był najczęściej kupowanym autem w naszym kraju w 2020 a tak mało informacji jest wkoło. Postaram się zdać relację na forum, filmu na YT nie zrobię bo jadę z rodziną.
 

Michal

Moderator
Ogólnie moim zdaniem powinieneś jechać normalną trasą A4/S3 (nie DK), ale z prędkościami mniej więcej 90-100 km/h (za autobusem/TIRem).
Chodzi o to, że ładowanie Leafa podgrzewa jego baterię i nie jest on w stanie jej ochłodzić w trakcie jazdy, więc po każdym ładowaniu podbijasz trochę temperaturę, a jak osiągniesz 50C, to prędkość ładowania spadnie Ci do 10 kW :/ Dlatego kluczowe w Twoim przypadku wydaje się ograniczenie ilości ładowań. Dobrze widać to na tym filmie (niestety trzeba szukać ładowań, a najlepiej obejżeć całość), bo każde ładowanie to jakieś 7-10C w górę na baterii. To niestety powoduje, że startując z 20C masz po 3 ładowaniach 45C i zaczyna się zmniejszanie mocy. Ten gość na filmie akurat miał takie szczęście (albo pewnie raczej tak dobrze to zaplanował), że nie robił już następnego ładowania, bo to właśnie ono byłoby strasznie powolne.

Ogólnie na Twoim miejscu nie kombinowałbym z darmowym ładowaniem, tylko raczej skupił na dotarciu do celu, bo jednak 11:30 godzin podróży to męczarnia. Samemu można się bawić, ale męczyć rodzinę...
ABRP zaplanował coś takiego:
, ale obawiam się, że po trzecim ładowaniu prędkość może Ci spaść dość mocno, a masz ich do zrobienia pięć. Ostatnie to już raczej na pewno będzie w ślimaczym tempie. Niestety ABRP nie obsługuje chyba zbyt dobrze rapidgate, więc nie widzi tego potencjalnego obniżania mocy.

Ludzie kupujący leafa mało wiedzą o elektrykach, więc sądzą, że tymi samochodami nie da się jeździć dalej i biorą go do jazdy wokół komina. Stąd jakaś sprzedaż jest ale informacji brak. Jeśli ktoś szukał auta na poważnie i chciał jeździć trasy, to nie kupił leafa ;)
 

cardy

Nowy na Forum
Podałeś istotną informację że jazdą nie zbiję temperatury a każde kolejne ładowanie ją podnosi. Sądziłem, że jadąc spokojnie 90km/h będę ją chłodził przed kolejnym ładowaniem.
 

Michal

Moderator
Obejrzyj ten filmik - niestety raczej całość. Tam wyraźnie widać, że gość ma przed rozpoczęciem ładowania, praktycznie taką samą temperaturę co po zakończeniu poprzedniego. To są linki do dwóch ostatnich ładowań tego gościa:
 

cardy

Nowy na Forum
Jest szansa na skrócenie trasy do 700 a powrót podzielić na 1/2. Dzięki za bardzo cenne rady. Napisali że po 3 zagotuje tylko nie podali powodu (sądziłem że na trasie bez korków i górek nie będę miał problemów z temperaturą)
 
Top