Darmowe ładowarki na trasie Kraków Międzyzdroje

nabrU

Moderator
Taki off-topic ode mnie...
Kolega @cardy wyraźnie traktuje to forum jak FB messengera i strzela postami w wielu wątkach jak działko Gatlinga (co ma się nijak do Forumowej net etykiety).
Niektóre pytania są tak prozaiczne, że odpowiedzi można znaleźć w 3 sek jak nie tutaj to gdzie indziej w necie.

Ja rozumiem każdy kiedyś zaczynał i szuka pomocy na fachowych forach, ale jakąś "pracę domową" z podstaw to trzeba odrobić, a nie pisać posta pod postem co 10 minut.

P.S. Albo przynajmniej się zastanowić o co chce się zapytać i zadać te kilka pytań na raz w jednym poście. Będzie się i łatwiej czytało i łatwiej odpowiadało.
 

Cav

Pionier e-mobilności
I to bez cytatów, więc totalnie nie wiadomo komu i na co odpowiada (obstawiam że to jednak jakieś odpowiedzi są).
 

cardy

Nowy na Forum
Kupujesz auto spalinowe i przekopujesz internet żeby się dowiedzieć czy dojedziesz nad morze? Sprzedawca Ci tych rzeczy nie powie, w książce lakonicznie napiszą, że ładowanie zwolni jak akumulator będzie miał wyższa temperaturę. Testy na YT po 100km, wiem co to jest chłodzenie pasywne i mam falownik od PV i nie muszę go polewać woda czy wyłączać na dzień. Sądziłem, że jak jadę trasą ze stała prędkością to nie będzie żadnego problemu. Zacznijcie uświadamiać innych potencjalnych klientów a nie zachowywać się wiem o tym ale nie powiem. Po kraju ma jeździć 1mln elektryków a tu takie jaja po zakupie. Na stronie na którym jest forum artykuły że temat był i został rozwiązany i dotyczył aut w danym roczniku. Gdzie mam tą pracę domową odrabiać jak same bzdety o BEV.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
Zacznijcie uświadamiać innych potencjalnych klientów
Tych którzy nie czytają co chcą kupić przed zakupem, a i również po nim, nie czytają co się do nich pisze, nikt nie jest w stanie uświadomić.

HINT: Zacząłeś już stosować cytaty w postach, czy masz gdzieś co się do Ciebie pisze i o co się prosi?
I nadal będziesz robił śmietnik na forum?
 

nabrU

Moderator
Zacznijcie uświadamiać innych potencjalnych klientów a nie zachowywać się wiem o tym ale nie powiem. Po kraju ma jeździć 1mln elektryków a tu takie jaja po zakupie. Na stronie na którym jest forum artykuły że temat był i został rozwiązany i dotyczył aut w danym roczniku. Gdzie mam tą pracę domową odrabiać jak same bzdety o BEV.

@cardy
Zapytam przewrotnie: gdyby EV były od stu lat na rynku, a dopiero wprowadzili ICE, skąd byś wiedział pod który dystrybutor wjechać, aby nie wlać ropy do benzyniaka, skąd byś wiedział o wymianie np. paska rozrządu (bo może strzelić), nie zdziwiłoby cię że ICE nie chłodzi / grzeje na postoju (bez włączonego silnika) itp.
Zdajesz sobie zapewne więc sprawę, że poza 4 kołami, kierownicą i paroma innymi wspólnymi rzeczami EV dość różnią się od ICE i wiele tych różnic jest opisanych tutaj czy gdzie indziej. Wystarczy tylko poszukać....
 

JareG

Pionier e-mobilności
Kupujesz auto spalinowe i przekopujesz internet żeby się dowiedzieć czy dojedziesz nad morze? Sprzedawca Ci tych rzeczy nie powie, w książce lakonicznie napiszą, że ładowanie zwolni jak akumulator będzie miał wyższa temperaturę. (...) Zacznijcie uświadamiać innych potencjalnych klientów a nie zachowywać się wiem o tym ale nie powiem.
W dzisiejszyych czasach jak ktoś chce się czegoś dowiedzieć, to nie ma najmniejszego problemu z pozyskaniem wiedzy. I to nie od producenta, bo tu trzeba zawsze zakładać że będzie ściemnianie. A zakup elektryka bez zrobienia rozeznania to proszenie się o kłopoty - w które się kolego władowałeś na właśne życzenie. Pretensje miej do zawodnika, którego codziennie widzisz w lustrze.. a forum nie jest od głaskania po główce i podcierania tyłka wydawałoby się dorosłym ludziom.
Po kraju ma jeździć 1mln elektryków a tu takie jaja po zakupie. Na stronie na którym jest forum artykuły że temat był i został rozwiązany i dotyczył aut w danym roczniku. Gdzie mam tą pracę domową odrabiać jak same bzdety o BEV.
Jakoś nikt (z ew. chętnych na zakup) nie miał problemu z pozyskaniem wiedzy, że Leaf to auto dodatkowe, z zasięgiem wspomaganym 1, max 2 ładowaniami. Ew. idealne auto dla taxi. Skoro nie odrobiłeś zadania domowego przed zakupem, to teraz przejdziesz przyspieszony kurs na żywym organizmie.
I jeszcze mała porada na koniec: lepiej będzie, jeśli nie będziesz się na forum obrażał - bo coś mi mówi, że nie jeden raz będziesz tego forum potrzebował 🤣

Pozdrawiam
 

cardy

Nowy na Forum
Nie wiem kogo obraziłem i kiedy. Zaczynam opisywać i dochodzić pewnych rzeczy i staje się nie wygodny na forum. Mam pecha bo mi się auto zepsuło po 16kkm (przecież elektryki się nie psują) mam pecha bo chcę pojechać nad morze 850km i chyba nie to auto wybrałem. Oglądam różne rzeczy ludzie się chwalą podróżami leafem do Bułgarii, Włoch, Chorwacji, ściągają auta z północy może ja gdzieś nie usłyszałem że zajmuje im to kilka dni proszę w takim razie mi wybaczyć.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie wiem kogo obraziłem i kiedy.
Znowu nie czytasz uważnie.
Było napisane "SIĘ obrażał".
Oglądam różne rzeczy ludzie się chwalą podróżami leafem do Bułgarii, Włoch, Chorwacji,
Na pewno film taki obejrzałeś (albo relację), czy tylko tytuł?
Bo w relacjach raczej jest info że to podróż dla bardzo cierpliwych, że wymaga maksymalnego dbania o temperaturę baterii, ew. kilku noclegów.
A przynajmniej tak było w tych z którymi dane mi było się zapoznać.

Ja bym Leafem II 40 kWh, w trasę powyżej 400 km, latem z rodziną nie pojechał, chyba że dla celów poznawczych.
To nie na moje nerwy.

Normalne auto elektryczne (czyli z aktywnym chłodzeniem baterii) - jak najbardziej.

To samo dotyczy pozostałych aut chłodzonych/grzanych pasywnie lub z klimy, w przypadku zimy - tam będzie z kolei duży coldgate.
 

nabrU

Moderator
@cardy
Nikogo nie obraziłeś i sam nie ma się co obrażać. Jak już inni napisali, nie odrobiłeś lekcji PRZED zakupem pojazdu i ponosisz teraz tego konsekwencje, co kilka osób chce Ci tu uzmysłowić. Jeśli kupując EV wyszedłeś z założenia że to to samo co ICE to byłeś w błędzie. Nawet temat tego wątku mówi, że nie przyjrzałeś się samodzielnie np. infrastrukturze ładowania w PL (temat szeroko tutaj opisywany).

A sprawa usterek czy awarii: no wybacz to może się zdarzyć w każdym samochodzie (czy to ICE czy EV) i jak naprawa zostanie załatwiona zależy od Ciebie i warsztatu, który samochód naprawia a nie od Forum Elektrowóz
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Nie wiem kogo obraziłem i kiedy. Zaczynam opisywać i dochodzić pewnych rzeczy i staje się nie wygodny na forum. Mam pecha bo mi się auto zepsuło po 16kkm (przecież elektryki się nie psują) mam pecha bo chcę pojechać nad morze 850km i chyba nie to auto wybrałem. Oglądam różne rzeczy ludzie się chwalą podróżami leafem do Bułgarii, Włoch, Chorwacji, ściągają auta z północy może ja gdzieś nie usłyszałem że zajmuje im to kilka dni proszę w takim razie mi wybaczyć.
Nikt tu nie mowi ze jestes niewygodny na forum.
Zostalo wspomniane ze strzelasz postami jak w komunikatorze a nie taka jest idea forum.

Leaf taki jest, nie odrobiles lekcji przed zakupem a zaczynasz miec do nas pretensje.
Tak da sie dojechac do Chorwacji leafem.
Twierdzisz ze nikt nie pisal o problemach:

elektrowoz.pl/auta/kupilem-elektryka-do-miasta-i-pojechalem-nad-morze-zrobilem-w-sumie-1-550-km-czesc-1-2/amp/

A wystarczy poszukac. Masz pretensje ze sprzedawca nie powiedzial. A w instrukcji przeciez napisali ze moze byc wolniej po ktoryms ladowaniu.
Jak kupowalem hybryde to mi mowili ze bedzie paloc 4L a palila 6,5-7L i nie chodzilem po forach i nie narzekalem jak to zostalem oszukany.

Dojedziesz do Chorwacji ale co trzy ladowania nocleg rob ;)
 
Top