Degradacja baterii Tesla Model 3 Long Range 2021r

chris89

Posiadacz elektryka
Jak kiedyś rozmawiałem z Mobilnym to mówił aby nie bazować na prognozowanym zasięgu i innych gadżetach, tylko rozładować baterię do 2-3% i sprawdzić ile prądu wejdzie na ładowaniu AC - ponoć DC przy podgrzanej baterii może trochę mniej przyjąć

Chyba racja bo załadowałem ostatnio w Szczecinie do 100% i od razu wskoczyło 3,07 degradacji, a dzisiaj rano po jednym ładowaniu do 80% kilka dni temu zobaczyłem, że pokazuje juz 3,4 degradacji. Skoro Commander tak kiepsko to liczy to może scanmytesla?
 
Jak kiedyś rozmawiałem z Mobilnym to mówił aby nie bazować na prognozowanym zasięgu i innych gadżetach, tylko rozładować baterię do 2-3% i sprawdzić ile prądu wejdzie na ładowaniu AC - ponoć DC przy podgrzanej baterii może trochę mniej przyjąć
przy AC pobierze Ci o jakieś 10% więcej (straty energii), więc lepiej zmierzyć ile zużyje z tych 100 do tych 2% wg mnie
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
przy AC pobierze Ci o jakieś 10% więcej (straty energii), więc lepiej zmierzyć ile zużyje z tych 100 do tych 2% wg mnie
Aplikacja Tesli w telefonie pokazuje załadowane kW z pominięciem strat. Straty to różnica pomiędzy wskazaniem licznika a tym co pokazuje apka
 

Jacek 3

Zadomawiam się
Degradację warto sprawdzać przy naładowaniu do 100% albo poprzez rozładowanie ze 100% do niskich wartości. Taka wartość pokazywana przy 56/47% nic nie mówi.
Screenshot_2024-11-13-07-38-02-569_com.enhauto.buttons.jpg
Screenshot_2024-11-13-15-20-15-767_com.enhauto.buttons.jpg
Screenshot_2024-11-13-15-05-28-632_com.teslamotors.tesla.jpg

Sprawdziłem i bez zmian. Więc degradacja sporą jak na bardzo delikatnie traktowana baterię.
 

Jacek 3

Zadomawiam się
To ja swoja duzo jezdzilem i mam 12-15%
Czyli jednak jest spora degradacja.
Niedawno sprzedawałem 10 letniego Leafa i miał 23 % degradacji. Ładowany zawsze do 100%.Jak tak dalej pójdzie to się okaże że te baterię w Leafach nie takie złe.
 

Michal

Moderator
Z danych Tesli wynika, że pierwsze 5% degradacji pojawia się po około 20 000 km przebiegu i jest trochę niezależne od trybu użytkowania auta. Następnie degradacja znacząco spowalnia.
Można pewnie założyć, że z tych 8,5% pierwsze 5% miałeś po roku. A kolejne 3,5% po 2 latach. Z tego wynika, że po 10 latach powinieneś mieć około 5% + 9 * 1,75% = 20,75%.
Przy czym auto jednak pozwala na wielokrotne szybkie ładowanie w ciągu jednego dnia, znacznie większe wartości C, kolosalnie większy pobór mocy, większą rekuperację i dodatkowo pierdoły typu wartownik itp.
 

Jacek 3

Zadomawiam się
Z danych Tesli wynika, że pierwsze 5% degradacji pojawia się po około 20 000 km przebiegu i jest trochę niezależne od trybu użytkowania auta. Następnie degradacja znacząco spowalnia.
Można pewnie założyć, że z tych 8,5% pierwsze 5% miałeś po roku. A kolejne 3,5% po 2 latach. Z tego wynika, że po 10 latach powinieneś mieć około 5% + 9 * 1,75% = 20,75%.
Przy czym auto jednak pozwala na wielokrotne szybkie ładowanie w ciągu jednego dnia, znacznie większe wartości C, kolosalnie większy pobór mocy, większą rekuperację i dodatkowo pierdoły typu wartownik itp.
Równo rok temu przy przebiegu ok 45000 km robiłem test i wykazał 2%. Więc albo Health test pokazuję bzdury albo aplikacje.
Screenshot_2024-11-13-19-43-59-402_com.google.android.apps.photos.jpg
 
Top