Degradacja LFP tesla HL 2022

tomA

Posiadacz elektryka
Zazwyczaj 60 - 80 % to też zależy ile słońca jest. A jak gdzieś jadę to do 100 % na pół godziny przed wyjazdem. Zazwyczaj raz na tydzień się trafiał wyjazd a czasem raz na dwa tygodnia. Ale to bardzo rygorystycznie podejście do baterii. Nie przejmowałbym się tak. „Somsiad” ładował zwykłą li-Io (nie lfp) w swoim mercedesie do 100 % regularnie na AC i po 4 latach nie ma żadnych oznak degradacji. Przebieg 30 k km i jest to mercedes.
 

inter

Pionier e-mobilności
Ładuje często do 70-80%, a jak mam dłuższą trasę to do 100%.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Ładuje często do 70-80%, a jak mam dłuższą trasę to do 100%.
Ja ładuję w zakresie 30-70 a zanim włożę wtyczkę to jeszcze głaszczę kabel. Mam 6% degradacji przy 35K. Myślę że to dlatego że jestem miły :p
 

adasko

Zadomawiam się
Swoje auto odebrałem nowe w grudniu 2022. Do dzisiaj przejechałem 54400 mil.
Ładuje auto codziennie do 100% chyba że wiem że nie będę nigdzie jechał przez pare dni.
W dniu odbioru auto pokazywało 271 mil zasięgu, od jakiegoś roku pokazuje 260 mil przy 100% naładowania. Tessie pokazuje 57.26kWh przy pełnym naładowaniu i degradacje na poziomie 4%.
Producent zaleca ładowanie baterii LFP do 100% jak tylko jest taka możliwość nie rozumiem ludzi którzy ładują w domu do 70/80/90 % a nie do pełna
 

tomA

Posiadacz elektryka
Swoje auto odebrałem nowe w grudniu 2022. Do dzisiaj przejechałem 54400 mil.
Ładuje auto codziennie do 100% chyba że wiem że nie będę nigdzie jechał przez pare dni.
W dniu odbioru auto pokazywało 271 mil zasięgu, od jakiegoś roku pokazuje 260 mil przy 100% naładowania. Tessie pokazuje 57.26kWh przy pełnym naładowaniu i degradacje na poziomie 4%.
Producent zaleca ładowanie baterii LFP do 100% jak tylko jest taka możliwość nie rozumiem ludzi którzy ładują w domu do 70/80/90 % a nie do pełna
Producent auta niezaleca codziennego ładowania i trzymania na 100 %. Poczytaj o chemii w akumulatorach to będziesz wiedział dlaczego nie zalecają trzymać długo na 100 % a ładować czasem do 100%. Faktem jest że aku są odporne na działania ludzi i często wpływ jest znikomy na nieprawidłowe ładowania. Autem spalinowym też możesz jeździć i wymieniać olej co 50 k km i też będzie jeździć
 

Jeffero

Zadomawiam się
Producent auta niezaleca codziennego ładowania i trzymania na 100 %. Poczytaj o chemii w akumulatorach to będziesz wiedział dlaczego nie zalecają trzymać długo na 100 % a ładować czasem do 100%. Faktem jest że aku są odporne na działania ludzi i często wpływ jest znikomy na nieprawidłowe ładowania. Autem spalinowym też możesz jeździć i wymieniać olej co 50 k km i też będzie jeździć
Nie zaleca ładować LR do 100%, a LFP zaleca albo zalecał - kiedyś była wzmianka o tym w instrukcji, teraz nie widzę, i użytkownicy dostawali takie info
1743264783798.png
 

tomA

Posiadacz elektryka
Nie zaleca ładować LR do 100%, a LFP zaleca albo zalecał - kiedyś była wzmianka o tym w instrukcji, teraz nie widzę, i użytkownicy dostawali takie info
View attachment 26418
Tesla inaczej podawała schemat ładowania 3 lata temu a teraz tak podaje a inni producenci zalecają tak jak pisze czyli raz na jakiś czas np. Ford raz na miesiąc zaleca. Wiadomo że przez 8 lat i tak swoje wytrzyma. O ile ktoś będzie jeździł tyle autem kupionym od nowości. To że ci ubędzie może kilka kilometrów więcej niż tym co dbają to i tak marginalne ilości więc ja napisałem już na początku niech każdy używa jak kto chce a VW też zaleca wymianę oleju co 30 k km :) i kto tak robi - tylko ci co kupują nowe i mają gdzieś co będzie z autem za 5 lat
 
Top