1-2% wystarczy? Myślałem że tak co najmniej 10%O lfp najlepiej się dba ładując do 100% raz na tydzień. Po naładowaniu wystarczy "zrzucić" 1 lub 2% i napięcie wraca do niskiego poziomu.
1-2% wystarczy? Myślałem że tak co najmniej 10%O lfp najlepiej się dba ładując do 100% raz na tydzień. Po naładowaniu wystarczy "zrzucić" 1 lub 2% i napięcie wraca do niskiego poziomu.
ładuje na oddziale w firmie, gdzie regularnie nie bywam, więc jest podstawiana z baterią 3-20%, czasem zdarzało się 1-3% też wyjechać, czasem zjeżdżałem po południu do domu ze stanem 8-10%, odstała noc i rano ktoś pojechał na oddział firmy podłączyć pod ładowanie, a że trochę patrzę na notowania cen prądu, więc zdarzało się poczekać do 10-11 z takim 3% i o 10-15 ładować, ( taki patriotyzm gospodarczy, mimo, że nie mam paneli ani taryfy dynamicznej). Przeważnie ładuje się do pełna, i tak naładowana po 0,5-2h ktoś wsiada w to auto i zjeżda do domu, wyjeżdżając 2-5% po drodze, Zdarza się ze z 97% stoi do rana, ale rzadko. przeważnie wieczorem gdzieś jedzie się i zostawia ze stanem 75-90%. I cykl od początku, wyjeżdża się prawie całą baterie i jedzie podłączać.czyli podobnie do mnie, u mnie pokazuje 434km.
Ładujesz baterię w widełkach, czy nie zwracasz na to uwagi?
Nowa ma 439, skoro masz 434 to u Ciebie jest jakiś 1% degradacji. Ja porównuję zasięg na tych samych trasach w podobnych warunkach.nowy ma chyba 435, ja mam 3% przy 434, 422 to już jest pewnie większa degradacja.
Trochę rozmowa nie ma sensu, jedyne ww miarę obiektywne dane, które można porównywać to zasięg przy naładowaniu do 100% i test baterii wg Tesli.
Też tak myślałem i tak robiłem na początku ale nie trzeba tyle. Przy 97% jest takie samo napięcie na celach jak przy 90%.1-2% wystarczy? Myślałem że tak co najmniej 10%
Mógłbyś spytać znajomego jaki zasięg mu wyświetla przy 100%?Znajomy ma tesle z 12.2023r zrobil test ten dostepny z normalnego menu i wyszlo mu 94% przebieg 26000km.
Ladowana max raz w tygosniu do 100% i szybko wyjazd. Bardzo dba o baterie itp.
Jednak LFP nie jest takie idealne ? Czy to pasywacja ogniw ?
Czy test w tesli pokazuje brednie ?
Dokładnie tak, najlepiej rozładować do niskiego poziomu a potem do pełna kiedy się da. Cykliczne ładowanie do 70% dla wersji LR.ładuje na oddziale w firmie, gdzie regularnie nie bywam, więc jest podstawiana z baterią 3-20%, czasem zdarzało się 1-3% też wyjechać, czasem zjeżdżałem po południu do domu ze stanem 8-10%, odstała noc i rano ktoś pojechał na oddział firmy podłączyć pod ładowanie, a że trochę patrzę na notowania cen prądu, więc zdarzało się poczekać do 10-11 z takim 3% i o 10-15 ładować, ( taki patriotyzm gospodarczy, mimo, że nie mam paneli ani taryfy dynamicznej). Przeważnie ładuje się do pełna, i tak naładowana po 0,5-2h ktoś wsiada w to auto i zjeżda do domu, wyjeżdżając 2-5% po drodze, Zdarza się ze z 97% stoi do rana, ale rzadko. przeważnie wieczorem gdzieś jedzie się i zostawia ze stanem 75-90%. I cykl od początku, wyjeżdża się prawie całą baterie i jedzie podłączać.
Jak wracam z trasy, to przeważnie ze stanem 0-6%, szkoda mi aku, zdarzyło mi się na domowym 1faza, (bo taki tesla dała kabel) doładować do 15-20%, żeby nie stała rozładowana całą noc i następnego dnia jedzie na II plac ładować się do pełna(3f kablem od enyaqa). Czasem stoi i ze 2 dni z15% jak sa wysokie ceny energii a mi nie potrzebne auto, albo nie ma komu zaprowadzić, specjalnie pod ładowanie nikt nie będzie jechał, wszystko przy okazji. Jest czym jeszcze jeździć.
Kilka razy też była ładowana na suc, ze względu na 20tys darmowych km, a tam już do pełna albo prawie do pełna i raczej z niskiego poziomu. Mało suc w pl, dużo podjazdu zbaczając z autostrady, wiec nie opłaca się ładować do 70-80%, pakuje się 95-100%.
429 a nowa miala chyba 439Mógłbyś spytać znajomego jaki zasięg mu wyświetla przy 100%?
DokładnieJednorazowe ładowanie do 100%, nie przywróci wskazań zasięgu do maksimum, trzeba przynajmniej 2-3x ładować do 100% raz za razem. Sam to przerabiałem i wiem z autopsji.