Dodatkowe zabezpieczenia

PCtank

Nowy na Forum
Montował ktoś dodatkowe zabezpieczenie w ASO do swojego Hyundaia ewentualnie KIA?
Warta to swojej ceny?

Nie pytam o CANBLOCK poza salonem itp , bo mówili z ASO, że utracę gwarancję a nie chcę ryzykować.
 

PCtank

Nowy na Forum
Już też gdzieś czytałem na jakimś forum innym, że się traci gwarancję.
No chyba, że nie zauważy ASO, ale chyba szkoda ryzyka na 8 letnią gwarancję baterię...
 

Michal

Moderator
Może zapytaj ich w ASO, czy Ci zwrócą pieniądze jak Ci ukradną auto, przez ich zaniechania i olewanie tematu kradzieży na GameBoya od kilku lat?
 

Michal

Moderator
Moim zdaniem sprawa jak najbardziej nadaje się do uokik.
Dla nich to jest czysty zysk - każda kradzież to jedno auto sprzedane więcej, jeśli ktoś ponownie kupi Kia / Hyundai.
 

PCtank

Nowy na Forum
Ja niestety nie mam doświadczenia z tą instytucją.
Być może tu ktoś próbował...

Mam jedynie kolegę który poszedł do UOKIK, bo nie chcieli mu wymienić butów za 120 zł i mu się udało 😁 (znany sklep z butami)
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Prawda jest taka że nie ma zabezpieczenia którego nie dało by się obejść, to tylko kwestia czasu a te niestandardowe zazwyczaj wymagają go więcej. Nie szedł bym w zabezpieczenia mechaniczne - od lat złodzieje wiedzą jak je rozcinać lub rozbijać i to naprawdę kwestia sekund. Najlepsze są jakieś proste elektryczne na ukryty przełącznik ale w czasach CAN wcale nie tak łatwo wymyślić coś skutecznego a w EV gdzie nie masz wielu kluczowych komponentów zasilanych elektrycznie (jak pompy paliwa czy rozrusznik) jest jeszcze trudniej. Jakiś czas temu mieliśmy w pracy burzę mózgów co można odciąć w taki sposób i możliwości są bardzo ograniczone.
 

Michal

Moderator
Prawda jest taka że nie ma zabezpieczenia którego nie dało by się obejść, to tylko kwestia czasu a te niestandardowe zazwyczaj wymagają go więcej.