Dopłaty dla osób fizycznych, które prowadzą działalność

chewbacca

Posiadacz elektryka
Mozna, 3 miesiace przed koncem umowy trzeba sie skontaktowac i jest wycena na podstwie m.in przebiegu, w dniu podpisania umowy nie znasz kwoty wykupu, znasz ja np w VW Banku

W moim przypadku wycena wykupu np 3 letniego Golfa byla 7 tys wieksza niz srednia wtedy na otomoto takich aut z PL salonow z podobna specyfikacja. Czy sie oplaca czy nie kazdy sam ocenia.
Myślę, że to w miarę jasne że się "nie opłaca":) Tym bardziej w przypadku Tesli, gdzie auto bardzo fajnie traci na wartości. Ktoś na forum wrzucał, że po 3 latach Tesla traci zaledwie ok. 10% wartości podczas gdy przeciętny spadek wartości pojazdu po 3 latach wynosi 40-50%. Podejrzewam, że takie 10% wartości to spłacasz w mniej niż rok w przypadku najmu z Arvala. Pozostałe 2 lata to już nadpłata...
 

Chmielinski

Zadomawiam się
Jak dla mnie za dużo biurokracji z tymi leasingami. Szkoda czasu. Lepiej wziąć sobie kredyt na połowę i zapłacić gotówką. Wyjdzie tak samo, samochód będzie Wasz, bez żadnych dodatkowych opłat. Jak dla mnie to Arval jest niezłą lichwą. Policzcie sobie koszty łączne tych wynajmów czy ich leasingow. Przy zakupie za gotówkę robie wniosek o dopłatę, odliczam połowę VAT-u i wrzucam w amortyzację. Przy 200 tys na 60 miesiecy mamy do odliczenia 19% z 200tys w ciagu 5 lat co daje nam koszt samochodu: 245tys za TM3 LR minus 27tys dotacji minus 22tys VAT i minus 40tys amortyzacji co daje nam 156tys za TM3 LR po 5 latach. Pytanie za ile się go sprzeda? Czy ma ktoś lepszą ofertę?

Jeśli chcesz porównywać z najmem to dodaj jeszcze ubezpieczenie (dla mnie przy takiej wartości samochodu to ok. 8-9k rocznie, chociaż słyszałem, że na Tesle jest drogo, więc nie wiem, może jeszcze więcej) i GAP. Jak widzisz dla niektórych wyjdzie korzystnie, a do tego dochodzi wygoda. Niech każdy wybierze finansowanie jakie mu się kalkuluje, a nie z góry kredyt 50/50.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Jak dla mnie za dużo biurokracji z tymi leasingami. Szkoda czasu. Lepiej wziąć sobie kredyt na połowę i zapłacić gotówką.
No i tu musisz być też ostrożny ;) Jak będzie to kredyt nie powiązany z autem to spoko, sam zarządzasz polisą AC.
Ale jak będzie to kredyt samochodowy to nawet na 50% to standartem jest cesja polisy AC na rzecz banku.
A w tym przypadku bank musi się zgodzić na cesje współdzieloną to jest zgodę na cesję do kwoty 27 tys PLN na rzecz NFOŚiGW. Dla banków nowość. Daj znać jak uda cię znaleść jakiś na tyle elastyczny, pewnie wielu skorzysta.
Ścieżka do naboru, wnioski od 22 go.
Nie faktury na OW w programie leasing nie ma dotacji. Umowa BOŚ jest czytelna, zasady też.
Tak jak pisałem, mogą nie chcieć aby ją opłacać i czekać aż przyjdzie kasa z dotacji, ale musi być.
W ten sposób marketingowo "mówić" w ofercie że nie ma.
Ale w umowie musi być.

I w sumie co jeszcze, fakturę na OW dotacja "opłaci" w kwocie netto.
Więc VAT pozostanie do zapłaty jeszcze.
 

solik

Pionier e-mobilności
Ktoś na forum wrzucał, że po 3 latach Tesla traci zaledwie ok. 10% wartości podczas gdy przeciętny spadek wartości pojazdu po 3 latach wynosi 40-50%
to sie dopiero okaze jak krajowe zaczna splywac po leasingach za 3 lata, transformacja elektromobilna w PL przebiega w najwolniejszym tempie, dostepnosc Tesli sie zwieksza, konkurencja rosnie, SC otwieraja sie na innych.. wiara w to ze do 5 lat wszystko zostanie po staremu jest dosyc szalona
Jeśli chcesz porównywać z najmem to dodaj jeszcze ubezpieczenie (dla mnie przy takiej wartości samochodu to ok. 8-9k rocznie) i GAP

dokladnie, dostalem wczoraj za namowa osoby z forum wyliczenia od brokera z 11 towarzystw i mniej niz 7000 za AC + OC nie ma szans na SR+ w moim przypadku, dodatkowo wiekszosc leasingow zaczyna doliczac GAP wiec powiedzmy dodatkowe 1k rocznie, 8000/12 = tyle miesiecznie w samej racie za ubezpieczenie samochodu
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Jeśli chcesz porównywać z najmem to dodaj jeszcze ubezpieczenie (dla mnie przy takiej wartości samochodu to ok. 8-9k rocznie, chociaż słyszałem, że na Tesle jest drogo, więc nie wiem, może jeszcze więcej) i GAP. Jak widzisz dla niektórych wyjdzie korzystnie, a do tego dochodzi wygoda. Niech każdy wybierze finansowanie jakie mu się kalkuluje, a nie z góry kredyt 50/50.
Oczywiscie każdy decyduje portfelem. Najtańsza tesla SR w Arvalu to 2800 brutto z dopłata razy 36 to 98tys za same raty i 15 tys km. Tesla podnosi cennik często wiec pewnie wartość bedzie tez ciekawa po trzech latach. Ty spłacisz polowe samochodu a zostaniesz bez samochodu. Zarabia ten kto ma aktywa :) Pewnie Arval Ci ja sprzeda za 150 tys.
 

Chmielinski

Zadomawiam się
Oczywiscie każdy decyduje portfelem. Najtańsza tesla SR w Arvalu to 2800 brutto z dopłata razy 36 to 98tys za same raty i 15 tys km. Tesla podnosi cennik często wiec pewnie wartość bedzie tez ciekawa po trzech latach. Ty spłacisz polowe samochodu a zostaniesz bez samochodu. Zarabia ten kto ma aktywa :) Pewnie Arval Ci ja sprzeda za 150 tys.

Aha, czyli przy zakupie za gotówkę odliczasz VAT, wrzucasz w koszty, masz ubezpieczenie za darmo, a w najmie grzecznie wszystko brutto i na paragon? xD
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
No i tu musisz być też ostrożny ;) Jak będzie to kredyt nie powiązany z autem to spoko, sam zarządzasz polisą AC.
Ale jak będzie to kredyt samochodowy to nawet na 50% to standartem jest cesja polisy AC na rzecz banku.
A w tym przypadku bank musi się zgodzić na cesje współdzieloną to jest zgodę na cesję do kwoty 27 tys PLN na rzecz NFOŚiGW. Dla banków nowość. Daj znać jak uda cię znaleść jakiś na tyle elastyczny, pewnie wielu skorzysta.
Ścieżka do naboru, wnioski od 22 go.

Nie faktury na OW w programie leasing nie ma dotacji. Umowa BOŚ jest czytelna, zasady też.
Tak jak pisałem, mogą nie chcieć aby ją opłacać i czekać aż przyjdzie kasa z dotacji, ale musi być.
W ten sposób marketingowo "mówić" w ofercie że nie ma.
Ale w umowie musi być.

I w sumie co jeszcze, fakturę na OW dotacja "opłaci" w kwocie netto.
Więc VAT pozostanie do zapłaty jeszcze.
Kredyt nie powiazany z samochodem, mniej biurokracji. Jak dla mnie Arval się nie spina.
 

Jac3k

Posiadacz elektryka
Aha, czyli przy zakupie za gotówkę odliczasz VAT, wrzucasz w koszty, masz ubezpieczenie za darmo, a w najmie grzecznie wszystko brutto i na paragon? xD
Zawsze wliczasz ale przy gotowce mam w pierwszym miesiacu polowe VATu na koncie od całości faktury, pewnie za dwa miesiące wpadnie 27tys zwrotu. Na ubezpiecznie mam 50% zniżki.
 

Piernik

Posiadacz elektryka
Ktoś na forum wrzucał, że po 3 latach Tesla traci zaledwie ok. 10% wartości.
Bez jaj. Sam planuje Tesle, ale chyba w to sam nie wierzysz ;)
Kredyt nie powiazany z samochodem, mniej biurokracji. Jak dla mnie Arval się nie spina.
Szykuj PIT za ostatnie trzy lata, organizuj kwalifikowany podpis elektroniczny i składaj wniosek.
Jest lik w programie na stronę z tzw. generatorem wniosków, z tym że po 22 ma być na tą dotacje.
Nie masz nic do stracenia, można tylko zyskać ;)
Daj znać jak poszło !
 

solik

Pionier e-mobilności
Najtańsza tesla SR w Arvalu to 2800 brutto z dopłata razy 36 to 98tys za same raty i 15 tys km
to cennik po nowej cenie Tesli, ja mam za 1999 netto, dotacja jest liczona jako jedna rata wiec 35*1999 netto + dotacja, zwiekszenie limitu o 10k to okolo 100 netto.. w kazdym razie dzis sa mozliwosci, warto o nich mowic bo nadal sa osoby ktore mysla ze musza miec auta na wlasnosc, angazowac duzo kapitalu na poczatek i potem miec wysokie raty a i tak po 3 latach juz maja dosyc auta i szukaja czegos innego. Cel ten sam, jazda autem, inny srodek jego posiadania. Dodatkowo jesli ktos nadal zyje przeswiadczeniem ze po 6 msc od wykupu sprzeda prywatnie bez podatku to musi wiedziec, ze dzis juz podpisali NŁ ktory to likwiduje - a wiem ze dla wielu to byla jedna z najwiekszych zalet trzymania auta "na wlasnosc".
 
Top