Dostawy Y Juniper - 2025

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czy nadal jest tak w Tesla premium że to Tesla narzuca dzień i godzinę odbioru?
Wstępnie w aplikacji system przydziela dzien i godzinę ale możesz zadzwonić i zmienić jeśli nie jest to ostatni dzień kwartału;)
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Ja aktualnie jeżdżę Golfem 8 z Volkswagenowskim autopilotem tj. "Travel Assist" i korzystam z tego jeszcze bardziej niż nagminnie. Dosłownie za bramę wyjeżdżam i pierwsze co robię to włączam to i ściągam nogę z gazu. 😅
Ale mój Golf to 2021r, jeszcze bez odczytywania ograniczeń prędkości etc. Uruchamiam go, ustawiam mu maksymalną prędkość jaka mnie interesuje i tempomat adaptacyjny chwyta od razu, a aktywne utrzymanie po środku pasa ruchu załącza się jak wykryje sobie krawędzie.
Po jazdach testowych Teslą widzę, że Autopilot będzie mnie (przynajmniej na początku) irytować. Będzie zwalniać do ograniczeń, co samo w sobie nie jest złe... ALE (!)
ale.. po pierwsze tragicznie odczytuje ograniczenia, bardzo często się myli i po drugie - sam nie przyśpiesza po zwiększeniu ograniczenia. A PO TRZECIE - nie wie, że skrzyżowanie odwołuje ograniczenie.
W aktualnej formie jest to strasznie męczące, ale wierze i z takim przekonaniem kupiłem Teslę, że ogarną to prędzej czy później.

Tesla jest skupiona na FSD - i AP nie ruszali od jakiś 5 lat. Nie liczyłbym na wiele...

AP w Tesli jest używalny tylko na jezdniach jednokierunkowych, z wyznaczonymi pasami ruchu. A i tak potrafi spanikować - czasami stwierdzi, że ten cień przed tobą to gigantyczny statek kosmiczny i żeby nie wywołać intergalaktycznego konfliktu da po hamulcach... W miejscach, gdzie są pasy wjazdowe na autostradę też potrafi rzucić użytkownika na pasy... Z czasem się nauczysz gdzie, i w takich miejscach będziesz ręcznie (tzn. nożnie) dodawał gazu - hamowanie będzie wytłumione.

Na jezdniach dwukierunkowych panikuje bardzo często - co druga ciężarówka jadąca z naprzeciwka po łuku drogi powoduje, że auto nie wie czy się miniecie, czy skończysz pod wycieraczką ze znaczkiem Mann.

Automatyczną zmianę prędkości wg znaków też należy wyłączyć - bo mylnie odczytując (lub nie) ograniczenie będzie w niebezpieczny sposób zmieniać prędkość. A i tak są takie kawałki, gdzie auto i tak wie lepiej i czasami na autostradzie wrzuci bez powodu MAX 40 (tzn. powód jest - były tam dwa lata temu roboty drogowe).

Za to w VW w każdej chwili utrzymanie w pasie ruchu może się wyłączyć bez ŻADNEGO dosłownie poinformowania kierowcy. Podczas zakrętu, jeśli promień skrętu jest zbyt duży, aby Travel Assist mógł go wykonać to po prostu się wyłączy a my lecimy do rowu, chyba, że zadziała inny system bezpieczeństwa. :D

To te systemy należy używać inaczej. Kierujesz "normalnie", a Assist tylko pomaga utrzymać w środku.

Tesla robi to inaczej, daje Ci poczucie że sama kieruje. Co zresztą czuć na kierownicy - trzeba dużej siły, żeby z Teslą wygrać :D To jest naprawdę fajne i odciąża.

Cóż.. pożyjemy zobaczymy.

Ja przejechałem swoim już blisko 20000km - i tempomatu adaptacyjnego (i całego autopilota przez rozszerzenie) nienawidzę pasjami. Tempomat adaptacyjny to rozwiązany problem i głupi Golf daje radę, ale Tesla chciała po swojemu i wyszło jak wyszło...

Aaaa - zapominiałem... TACC działa tylko do 140 czy 150. Jak dodasz gazu, to dostaniesz strajka :D Taka śliweczka na torciku.
 
Last edited:

PAIT

Fachowiec
Tesla jest skupiona na FSD - i AP nie ruszali od jakiś 5 lat. Nie liczyłbym na wiele...

AP w Tesli jest używalny tylko na jezdniach jednokierunkowych, z wyznaczonymi pasami ruchu. A i tak potrafi spanikować - czasami stwierdzi, że ten cień przed tobą to gigantyczny statek kosmiczny i żeby nie wywołać intergalaktycznego konfliktu da po hamulcach... W miejscach, gdzie są pasy wjazdowe na autostradę też potrafi rzucić użytkownika na pasy... Z czasem się nauczysz gdzie, i w takich miejscach będziesz ręcznie (tzn. nożnie) dodawał gazu - hamowanie będzie wytłumione.

Na jezdniach dwukierunkowych panikuje bardzo często - co druga ciężarówka jadąca z naprzeciwka po łuku drogi powoduje, że auto nie wie czy się miniecie, czy skończysz pod wycieraczką ze znaczkiem Mann.

No to będzie trzeba przywyknąć do innych odczuć z autopilotowania i czekać na FSD. 😅
Po mojej stronie jednak jest to, że jestem bardzo zahypowany na to auto i zapewne dużo mu wybaczę.

Jestem geekiem i Tesla to będzie kolejny gadżecik w mojej pokaźnej już kolekcji. Nie ukrywam, że cieszę się z tego powodu niezmiernie. 😅

Automatyczną zmianę prędkości wg znaków też należy wyłączyć - bo mylnie odczytując (lub nie) ograniczenie będzie w niebezpieczny sposób zmieniać prędkość. A i tak są takie kawałki, gdzie auto i tak wie lepiej i czasami na autostradzie wrzuci bez powodu MAX 40 (tzn. powód jest - były tam dwa lata temu roboty drogowe).

To w sumie sporo ułatwi, jeśli uda się wyłączyć dostosowywanie prędkości do ograniczeń. Wydawało mi się, że testowałem to podczas demo drive, i skubaniec na Autopilocie i tak zwalniał do wykrytych ograniczeń. Dlatego się zmartwiłem.

Aaaa - zapominiałem... TACC działa tylko do 140 czy 150. Jak dodasz gazu, to dostaniesz strajka :D Taka śliweczka na torciku.


Już miesiąc temu zamówiłem S3XY Buttonsy z commanderem, więc skorzystam z ich funkcji do dezaktywowania AP przy zbliżeniu się do prędkości 150km/h.
 

umcus

Pionier e-mobilności
No i zobaczymy czy Tesla dowiezie. Dali wybór odbioru na przyszły tydzień pn-wt. Zadzwoniłem, że albo ten tydzień albo ostatni tydzień marca. No to zaproponowali tę sobotę w południe, ale potwierdzą na 100% dopiero w piątek jak samochód dojedzie.
Acha, z defaultu chcieli na zimówkach wydać samochód.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Już miesiąc temu zamówiłem S3XY Buttonsy z commanderem, więc skorzystam z ich funkcji do dezaktywowania AP przy zbliżeniu się do prędkości 150km/h.
Działa to bardzo dobrze, wielokrotnie przetestowałem :)
 

Krk

Posiadacz elektryka
miałem zarezerwowaną jazdę próbną Juniperem dzisiaj w Krakowie ale rano dzwonili, że jest błąd na stronie Tesli i w Krakowie jest tylko stary Y dostępny.
Zrezygnowałem bo starym już jeździłem.
 

slow.sasquatch

Posiadacz elektryka
Już miesiąc temu zamówiłem S3XY Buttonsy z commanderem, więc skorzystam z ich funkcji do dezaktywowania AP przy zbliżeniu się do prędkości 150km/h.

Nie aktywuj jednak automatycznego wznowienia po spadku prędkości. S3xy nie wie, gdzie jesteś i potrafi włączyć AP jak zwolnisz, ale jesteś jeszcze między pasami. Szarpnie wtedy kierownicą tak, że gacie pełne - bo przecież 150 na blacie...
 

wawel

Nowy na Forum
Jakie dodatkowe akcesoria są w aucie poza trójkąto-apteczką? Na filmach widziałem jakiś niebieski kabel - czy to typ2 na typ2?
 
Top