Drugie tanie EV do jazdy po mieście

Michal

Moderator
Musi być czysty EV - żadnych extenderów.

Co byście polecili tak powiedzmy w okolicy 40 000 zł? Jak dobra okazja, to może być trochę drożej ale nie chciałbym przekroczyć 60 000 zł, bo to już się robią okolice Tesli Model 3 za 100 000 zł :p

Proszę o wypowiedzi osoby posiadające dane auto, a nie takich co się zastanawiają albo myślą, że wiedzą.

Powinien mieć:
  • Auto powinno być krótsze od Tesli Model 3 - tak znacząco - z 40-50 cm. Chcę odzyskać trochę garażu. Dlatego niestety odpada raczej klasyczny Ioniq, choć bardzo bym się ku niemu skłaniał
  • Miejsce dla 4 osób - długo nastawiałem się na Smarta 2 osobowego, ale chyba jednak muszę mieć awaryjnie miejsce na 2 foteliki.
    • Dobrze by było 2x isofix
  • Zasięg >= 100km
    • do pracy mam w dwie strony jakieś 50 km
    • żebym mógł go trzymać na jakiś 70-80% naładowania na co dzień. Niby mogę się ładować pod biurem, ale wolałbym na to nie liczyć i drogo tam.
  • Regen do zera, najchętniej taki jak w Tesli, czyli mocny, bez łopatek itp.
  • Złącze ładowania Type2 - nie potrzebuję CCS ale nie chcę Type1
  • Mam 199 cm wzrostu ale jeździłem kilka lat Clio z 1996, Trabantem Polo 1991, ... Przejadę 50 km każdym autem ale jednak jeśli mam wybierać, to wolałbym nie siedzieć z kolanami zatykającymi uszy.
  • Tak ze 4 gwiazdki Euro NCAP
  • Odpadają: Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, BMW i3 i jakieś wynalazki

Nie boję się:
  • Sprowadzania z zagranicy, przy czym jeśli auto o małym zasięgu, to pewnie laweta, która jednak zwiększa koszt, więc trzeba to wliczyć w cenę.
  • Przebiegu w okolicy 100 000 km,
  • 8-10 letniego auta
  • Zarysowań itp. - "Niemiecki ksiądz nie musi płakać sprzedając"
Skłaniam się ku:
  • Kia Soul
  • Nissan Leaf
  • VW e-up / Seat Mii / Skoda Citygo-e - @nabrU nie udław się herbatą :D - głównie ze względu na małą długość.
 

Michal

Moderator
Ale kiedys jezdzilem przy -18 stopniach i mimo pompy ciepla w zimie zasieg byl 101km.
Pompa ciepła nic nie daje przy takich temperaturach i najwyżej wtedy pojadę Teslą.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość

Michal

Moderator
Po
dobra już nie ma co szukać używki, cena się potwierdza
Czekamy na NCAP... Prędzej chyba kupię VW, niż taki wynalazek :p czyli nie kupię ;)
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Po

Czekamy na NCAP... Prędzej chyba kupię VW, niż taki wynalazek :p czyli nie kupię ;)
spokojnie jeszcze dobrze policzysz, a jak się sprawdzi predykcja redaktora dotycząca najmu za 300 no to chyba zmienia znacząco odbiór tego "wynalazku"
 

Wasp

Posiadacz elektryka
Ja mam podobny case jak @Michal. Po dłuższej analizie braliśmy pod uwagę 2 auta jako drugi elektryk:
1. BMW i3
2. Nissan Leaf
W założeniach mieliśmy podobny budżet tak jak Ty.

Zacznę od leafa. Ja byłbym w stanie wziąć Leafa I. Szczególnie wersja Tekna, w kolorze srebrnym wygląda to całkiem ok. Żonie się nie podoba Leaf I. A wrócić do Leafa II też nie bardzo chce (mieliśmy LII N-Connecta). Więc padło na BMW.

BMW:
Super jak na auto miejskie. Moim zdaniem trzeba brać min 94Ah oraz model po liftingu (od 2017 roku), gdzie poprawiono szereg bolączek.
Te auta wciąż są drogie i ciężko zmieścić się w budżecie 60k. A to co mnie najbardziej przeraża to ich awaryjność: np. problemy z silnikiem, kompresorem -> wykorzystywany także to chłodzenia baterii.

Patrzyłem na roczniki od 2019 z polskiej dystrybucji i tam trzeb dać sporo powyżej 70k. Często są to egzemplarze bez grzania foteli -> co u mnie odpada.

No i dodatkowa ogromna wada -> brak grzania kierownicy!
 

Michal

Moderator
Patrzę na te cholerne BMW i3 od miesiąca i nie mogę zrozumieć, kto takie auto kupuje za prawie 60 000 zł z 2016 - 2018, jak można kupić Teslę Model 3 z 2019-2020 za 80-90 koła i to od Tesli z roczną / 20 000 km gwarancją. Przecież to jest przepaść...
Ludzie chyba po prostu nie mają pojęcia co jest dostępne na rynku i myślą, że to jest normalna oferta.
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Patrzę na te cholerne BMW i3 od miesiąca i nie mogę zrozumieć, kto takie auto kupuje za prawie 60 000 zł z 2016 - 2018, jak można kupić Teslę Model 3 z 2019-2020 za 80-90 koła i to od Tesli z roczną / 20 000 km gwarancją. Przecież to jest przepaść...
Ludzie chyba po prostu nie mają pojęcia co jest dostępne na rynku i myślą, że to jest normalna oferta.
Raz - jesteś przekonany, że kupują?
Dwa - jeśli ktoś chce sprytne auto do miasta i okolic, to niekoniecznie model 3 jest dobrym wyborem.
Trzy - jak masz budżet max 60 k pln, to nie szukasz aut za 90 k pln.
 
Top