Drugie tanie EV do jazdy po mieście

Michal

Moderator
Musi być czysty EV - żadnych extenderów.

Co byście polecili tak powiedzmy w okolicy 40 000 zł? Jak dobra okazja, to może być trochę drożej ale nie chciałbym przekroczyć 60 000 zł, bo to już się robią okolice Tesli Model 3 za 100 000 zł :p

Proszę o wypowiedzi osoby posiadające dane auto, a nie takich co się zastanawiają albo myślą, że wiedzą.

Powinien mieć:
  • Auto powinno być krótsze od Tesli Model 3 - tak znacząco - z 40-50 cm. Chcę odzyskać trochę garażu. Dlatego niestety odpada raczej klasyczny Ioniq, choć bardzo bym się ku niemu skłaniał
  • Miejsce dla 4 osób - długo nastawiałem się na Smarta 2 osobowego, ale chyba jednak muszę mieć awaryjnie miejsce na 2 foteliki.
    • Dobrze by było 2x isofix
  • Zasięg >= 100km
    • do pracy mam w dwie strony jakieś 50 km
    • żebym mógł go trzymać na jakiś 70-80% naładowania na co dzień. Niby mogę się ładować pod biurem, ale wolałbym na to nie liczyć i drogo tam.
  • Regen do zera, najchętniej taki jak w Tesli, czyli mocny, bez łopatek itp.
  • Złącze ładowania Type2 - nie potrzebuję CCS ale nie chcę Type1
  • Mam 199 cm wzrostu ale jeździłem kilka lat Clio z 1996, Trabantem Polo 1991, ... Przejadę 50 km każdym autem ale jednak jeśli mam wybierać, to wolałbym nie siedzieć z kolanami zatykającymi uszy.
  • Tak ze 4 gwiazdki Euro NCAP
  • Odpadają: Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, BMW i3 i jakieś wynalazki

Nie boję się:
  • Sprowadzania z zagranicy, przy czym jeśli auto o małym zasięgu, to pewnie laweta, która jednak zwiększa koszt, więc trzeba to wliczyć w cenę.
  • Przebiegu w okolicy 100 000 km,
  • 8-10 letniego auta
  • Zarysowań itp. - "Niemiecki ksiądz nie musi płakać sprzedając"
Skłaniam się ku:
  • Kia Soul
  • Nissan Leaf
  • VW e-up / Seat Mii / Skoda Citygo-e - @nabrU nie udław się herbatą :D - głównie ze względu na małą długość.
 

Ma_ło

Nowy na Forum
Kłaniam się nisko Szacownym Twórcom Społeczności Forum Elektrowozu!
Dodam do tematu który pilnie obserwuje swoje 3 grosze. Diler Gdańsku miał w środę Instera. Dostają na prezentacje powiadomili mnie, bo wyraziłem wcześniej zainteresowanie. Przejażdżka zajęła 30 minut. Zawieszenie "raczej miękkie" po mojemu twarde, dobijające i głośne na progach. Koła 17 cali, na niskiej oponie. Dla mnie to jedyne rozczarowanie i na razie największa wada małego autka do miasta z ceną 103,9 tys. zł brutto. W tej cenie ładowanie 11 kW 3 fazy, bateria LFP ponad 40 Wh, webasto ;) ogrzewanie auta uruchamiane z aplikacji, dobra rekuperacja. Z kategorii małe aut, nie znalazłem nic lepszego. Kierownica ogromna, dookoła pełno przycisków, ale to odczucia po 40 tys. jazdy TM3. Faktycznie z tyłu wygodnie i nawet przyjemniej niż na przednich fotelach. Auto na taksówkę ;) dzięki przestrzeni nad głową i systemowi regulacji tylnych foteli, spotykanym w Toyocie Yaris. Niestety Instery będą za pół roku, może wcześniej. Ponoć w maju produkcja zamówień, potem transport. Ideałem będzie wersja SMART w cenie do 110 tysięcy. Może się doczekamy kolejnej zimy. Wypatruje montażu Leapmotor T03 lub obniżenia cen BYD Mini Delfin.
 

Froggy

Posiadacz elektryka
Kłaniam się nisko Szacownym Twórcom Społeczności Forum Elektrowozu!
Dodam do tematu który pilnie obserwuje swoje 3 grosze. Diler Gdańsku miał w środę Instera. Dostają na prezentacje powiadomili mnie, bo wyraziłem wcześniej zainteresowanie. Przejażdżka zajęła 30 minut. Zawieszenie "raczej miękkie" po mojemu twarde, dobijające i głośne na progach. Koła 17 cali, na niskiej oponie. Dla mnie to jedyne rozczarowanie i na razie największa wada małego autka do miasta z ceną 103,9 tys. zł brutto. W tej cenie ładowanie 11 kW 3 fazy, bateria LFP ponad 40 Wh, webasto ;)
280 litrów i ma wejść wózek systemowy z gondolą?
Wątpię, szczerze wątpię.
Miałem (z ICE) Golfa Sportsvana i tam, jak włożyłem systemowy wózek z gondolą w bagażnik o ponad 500l pojemności, to już nie za bardzo zostawała przestrzeń na cokolwiek większeego.
Leapmotor ma 210 litrów bagażnika (a więc trochę mniej, niż moje miejskie jeździdło) - nie ma co nawet rozważać takiej opcji, przynajmniej nie przez pół roku, które będzie potrzebne do przejścia na spacerówkę. Z BYD to trochę lepiej już wygląda (może nawet tą gondolkę upchnie jakoś, po złożeniu podstawy), ale też różowo nie będzie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Kłaniam się nisko Szacownym Twórcom Społeczności Forum Elektrowozu!
Dodam do tematu który pilnie obserwuje swoje 3 grosze. Diler Gdańsku miał w środę Instera. Dostają na prezentacje powiadomili mnie, bo wyraziłem wcześniej zainteresowanie. Przejażdżka zajęła 30 minut. Zawieszenie "raczej miękkie" po mojemu twarde, dobijające i głośne na progach. Koła 17 cali, na niskiej oponie. Dla mnie to jedyne rozczarowanie i na razie największa wada małego autka do miasta z ceną 103,9 tys. zł brutto.
I ta wersja do testów to była właśnie podstawowa?
Coś mi nie wygląda, niska opona w std?
 
Top