Drugie tanie EV do jazdy po mieście

Michal

Moderator
Musi być czysty EV - żadnych extenderów.

Co byście polecili tak powiedzmy w okolicy 40 000 zł? Jak dobra okazja, to może być trochę drożej ale nie chciałbym przekroczyć 60 000 zł, bo to już się robią okolice Tesli Model 3 za 100 000 zł :p

Proszę o wypowiedzi osoby posiadające dane auto, a nie takich co się zastanawiają albo myślą, że wiedzą.

Powinien mieć:
  • Auto powinno być krótsze od Tesli Model 3 - tak znacząco - z 40-50 cm. Chcę odzyskać trochę garażu. Dlatego niestety odpada raczej klasyczny Ioniq, choć bardzo bym się ku niemu skłaniał
  • Miejsce dla 4 osób - długo nastawiałem się na Smarta 2 osobowego, ale chyba jednak muszę mieć awaryjnie miejsce na 2 foteliki.
    • Dobrze by było 2x isofix
  • Zasięg >= 100km
    • do pracy mam w dwie strony jakieś 50 km
    • żebym mógł go trzymać na jakiś 70-80% naładowania na co dzień. Niby mogę się ładować pod biurem, ale wolałbym na to nie liczyć i drogo tam.
  • Regen do zera, najchętniej taki jak w Tesli, czyli mocny, bez łopatek itp.
  • Złącze ładowania Type2 - nie potrzebuję CCS ale nie chcę Type1
  • Mam 199 cm wzrostu ale jeździłem kilka lat Clio z 1996, Trabantem Polo 1991, ... Przejadę 50 km każdym autem ale jednak jeśli mam wybierać, to wolałbym nie siedzieć z kolanami zatykającymi uszy.
  • Tak ze 4 gwiazdki Euro NCAP
  • Odpadają: Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, BMW i3 i jakieś wynalazki

Nie boję się:
  • Sprowadzania z zagranicy, przy czym jeśli auto o małym zasięgu, to pewnie laweta, która jednak zwiększa koszt, więc trzeba to wliczyć w cenę.
  • Przebiegu w okolicy 100 000 km,
  • 8-10 letniego auta
  • Zarysowań itp. - "Niemiecki ksiądz nie musi płakać sprzedając"
Skłaniam się ku:
  • Kia Soul
  • Nissan Leaf
  • VW e-up / Seat Mii / Skoda Citygo-e - @nabrU nie udław się herbatą :D - głównie ze względu na małą długość.
 

abes99

Posiadacz elektryka
Jak znajdziesz Soula w budżecie to chyba to będzie dobry wybór. Przestronne, ale małe. Z całkiem niezłą baterią. A być może jeszcze się trafi z PL z gwarancją :unsure:
 

cooler

Pionier e-mobilności
VW e-up / Seat Mii / Skoda Citygo-e
Też tego szukam - jak znajdziesz coś wartego uwagi daj znać. Lubię małe VW.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Musi być czysty EV - żadnych extenderów.

Co byście polecili tak powiedzmy w okolicy 40 000 zł?
Dacia Spring, Reanult Zoe?
Inne akceptowalne zapewne będą droższe.
  • Regen do zera, najchętniej taki jak w Tesli, czyli mocny, bez łopatek itp.
To chyba nie ta klasa.
Rekuperacja będzie, ale nie do zera i raczej słabsza niż przy i-pedal.

  • Odpadają: Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, BMW i3 i jakieś wynalazki
i3 to wynalazek?
Całkiem fajne auto.
Skłaniam się ku:
  • Kia Soul
  • Nissan Leaf
II?
Raczej nie w tej cenie (40 tys). A więcej nie warto płacić.
A Leaf I ma Type1, więc odpada.
 
Last edited:

vwir

Pionier e-mobilności
Musi być czysty EV - żadnych extenderów.

Co byście polecili tak powiedzmy w okolicy 40 000 zł? Jak dobra okazja, to może być trochę drożej ale nie chciałbym przekroczyć 60 000 zł, bo to już się robią okolice Tesli Model 3 za 100 000 zł :p

Proszę o wypowiedzi osoby posiadające dane auto, a nie takich co się zastanawiają albo myślą, że wiedzą.

Powinien mieć:
  • Auto powinno być krótsze od Tesli Model 3 - tak znacząco - z 40-50 cm. Chcę odzyskać trochę garażu. Dlatego niestety odpada raczej klasyczny Ioniq, choć bardzo bym się ku niemu skłaniał
  • Miejsce dla 4 osób - długo nastawiałem się na Smarta 2 osobowego, ale chyba jednak muszę mieć awaryjnie miejsce na 2 foteliki.
    • Dobrze by było 2x isofix
  • Zasięg >= 100km
    • do pracy mam w dwie strony jakieś 50 km
    • żebym mógł go trzymać na jakiś 70-80% naładowania na co dzień. Niby mogę się ładować pod biurem, ale wolałbym na to nie liczyć i drogo tam.
  • Regen do zera, najchętniej taki jak w Tesli, czyli mocny, bez łopatek itp.
  • Złącze ładowania Type2 - nie potrzebuję CCS ale nie chcę Type1
  • Mam 199 cm wzrostu ale jeździłem kilka lat Clio z 1996, Trabantem Polo 1991, ... Przejadę 50 km każdym autem ale jednak jeśli mam wybierać, to wolałbym nie siedzieć z kolanami zatykającymi uszy.
  • Tak ze 4 gwiazdki Euro NCAP
  • Odpadają: Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, BMW i3 i jakieś wynalazki

Nie boję się:
  • Sprowadzania z zagranicy, przy czym jeśli auto o małym zasięgu, to pewnie laweta, która jednak zwiększa koszt, więc trzeba to wliczyć w cenę.
  • Przebiegu w okolicy 100 000 km,
  • 8-10 letniego auta
  • Zarysowań itp. - "Niemiecki ksiądz nie musi płakać sprzedając"
Skłaniam się ku:
  • Kia Soul
  • Nissan Leaf
  • VW e-up / Seat Mii / Skoda Citygo-e - @nabrU nie udław się herbatą :D - głównie ze względu na małą długość.
Heh, witaj w klubie. Właśnie szukałem czegoś w tym stylu dla ojca. Tylko w ostatniej chwili dołożył wymaganie "hak holowniczy" (czasami faktycznie używa) więc nie miałem za bardzo innej opcji niż Zoe z hakiem dołożonym zgodnie ze sztuką i wpisem w TUV. Auto już zadatkowane, w przyszłym tygodniu mam go mieć w domu. Ale do brzegu:

Rozumiem, że przez "regen do zera" masz na myśli OPD, jak w Tesli. No to:
Zoe nie ma OPD, więc pewnie odpada. A szkoda, bo ma bardzo "miejskie" wymiary.
Leaf I nie ma OPD. Nie ma i już.
Leaf II ma OPD który działa świetnie, ale to raczej licz w okolicach górnej granicy ceny. Jeśli faktycznie chcesz się zbliżyć do 60tys pln to jest to realne. Świetne auto, polecam. Tylko to NIE jest małe auto. On ma prawie 4,5 metra długości. To raptem 25cm mniej niż TM3. Różnica wcale nie jest duża. Nie wiem czy warto.
Kia Soul nie ma OPD. Żadna - ani stara ani nowa.
VW e-up i bliźniaki: żaden z nich nie ma OPD. Ponadto ceny są kompletnie oderwane od rzeczywistości, zaczynają się powyżej 50tys pln. Nie widzę sensu w porównaniu z Leafem II, chyba że ktoś koniecznie musi mieć mniejsze auto. Z Niemiec da się przytargać za mniej niż 50tys pln.
Żaden Stellantis nie ma OPD, więc też odpadają.

Pozostaje na placu boju... BMW i3. Ma OPD, jest krótki (poniżej 4m długości), ma wystarczająco dużo mocy i da się go wyrwać w założonym budżecie. Zakładam, że wielkość baterii nie ma znaczenia (i3 ma trzy różne wielkości baterii, w założonym budżecie byłaby któraś z mniejszych opcji). Pluso-minusem są kretyńskie drzwi z tyłu. Z jednej strony pod domem bardzo łatwo wyjąć dziecko z fotelika (duuuuuży otwór) a z drugiej strony stojąc pod marketem pomiędzy samochodami nie masz w ogóle jak wyjąć dziecka z fotelika.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Ja również będę kupował drugie EV w miejsce ICE. Rozważałem najpierw sprzedaż Springa i zakup czegoś lepszego ale doszedłem do wniosku że wolę układ Spring + lepszy BEV + ICE niż lepszy BEV + 2 * ICE tym bardziej że jest potrzebne drugie auto do krotkich jazd na codzień więc sytuacja idealna pod BEV. Springa pewno trudno będzie sprzedać, choć może spróbuję :) . Nic mnie nie goni. Przynajmniej na razie
 

krzyss

Pionier e-mobilności
i3 by Ci pasowalo, jesli te tylne siedzenia sa tylko czasem potrzebne. Drzwi ciezko otwiera na ciasnym parkingu ale od biedy sie da.
Z tylu spokojnie na luzie dwie dorosle osoby moga siedziec. Auto jest male i poreczne na miasto.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
No tak, pod warunkiem że łapiesz się na sumę korzyści. Ja swoje stare auto ICE sprzedałem za 9600 i, szczerze, szkoda byłoby mi go złomować, bo lepsze od masy innych śmierdzieli jeżdżących po ulicach. Używka wchodzi w rachubę ale też patrzę na eC3 tyle że nawet te 108 tys jest jak dla mnie za dużo. Ale przynajmniej pakietowanie wersji YOU nie jest tak idiotyczne jak najtańszego Springa bo ma A/C. Gdyby najtańszy Spring miał AC to wychodziłoby 60 kPLN przy najniższej dopłacie o takie auto by się sprzedawało bo już tak nie odstrasza wyglądem a funkcjonalnie jest OK..
 

vwir

Pionier e-mobilności
Jako ze e-c3 startuje od 110k bez promocji, spring ponizej 80k, a nowa dopłata moze wynieść nawet 40k to wychodzi ze uzywki w cenach 40-60k moga nie miec sensu
Wiesz, że spring za 80k nie ma nawet klimy? Nie wspominając o tym, że nie tak łatwo jest załapać się na 40k dofinansowania i trzeba mieć jeszcze co zezłomować.
 

Najnowsze dyskusje

Top