Drugie tanie EV do jazdy po mieście

Michal

Moderator
Musi być czysty EV - żadnych extenderów.

Co byście polecili tak powiedzmy w okolicy 40 000 zł? Jak dobra okazja, to może być trochę drożej ale nie chciałbym przekroczyć 60 000 zł, bo to już się robią okolice Tesli Model 3 za 100 000 zł :p

Proszę o wypowiedzi osoby posiadające dane auto, a nie takich co się zastanawiają albo myślą, że wiedzą.

Powinien mieć:
  • Auto powinno być krótsze od Tesli Model 3 - tak znacząco - z 40-50 cm. Chcę odzyskać trochę garażu. Dlatego niestety odpada raczej klasyczny Ioniq, choć bardzo bym się ku niemu skłaniał
  • Miejsce dla 4 osób - długo nastawiałem się na Smarta 2 osobowego, ale chyba jednak muszę mieć awaryjnie miejsce na 2 foteliki.
    • Dobrze by było 2x isofix
  • Zasięg >= 100km
    • do pracy mam w dwie strony jakieś 50 km
    • żebym mógł go trzymać na jakiś 70-80% naładowania na co dzień. Niby mogę się ładować pod biurem, ale wolałbym na to nie liczyć i drogo tam.
  • Regen do zera, najchętniej taki jak w Tesli, czyli mocny, bez łopatek itp.
  • Złącze ładowania Type2 - nie potrzebuję CCS ale nie chcę Type1
  • Mam 199 cm wzrostu ale jeździłem kilka lat Clio z 1996, Trabantem Polo 1991, ... Przejadę 50 km każdym autem ale jednak jeśli mam wybierać, to wolałbym nie siedzieć z kolanami zatykającymi uszy.
  • Tak ze 4 gwiazdki Euro NCAP
  • Odpadają: Peugeot iOn, Citroën C-Zero, Mitsubishi i-MiEV, BMW i3 i jakieś wynalazki

Nie boję się:
  • Sprowadzania z zagranicy, przy czym jeśli auto o małym zasięgu, to pewnie laweta, która jednak zwiększa koszt, więc trzeba to wliczyć w cenę.
  • Przebiegu w okolicy 100 000 km,
  • 8-10 letniego auta
  • Zarysowań itp. - "Niemiecki ksiądz nie musi płakać sprzedając"
Skłaniam się ku:
  • Kia Soul
  • Nissan Leaf
  • VW e-up / Seat Mii / Skoda Citygo-e - @nabrU nie udław się herbatą :D - głównie ze względu na małą długość.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Wiesz, że spring za 80k nie ma nawet klimy? Nie wspominając o tym, że nie tak łatwo jest załapać się na 40k dofinansowania
Do tego nie wiadomo kiedy się je dostanie.
Nawet jak ten program ruszy na początku pryszłego roku, to pewnie wypłaty, tak jak w poprzednich programach, na starcie będą po kolejnym roku......
 

cojestdoktorku

Posiadacz elektryka
Wiesz, że spring za 80k nie ma nawet klimy? Nie wspominając o tym, że nie tak łatwo jest załapać się na 40k dofinansowania i trzeba mieć jeszcze co zezłomować.
Wiem, kazde rozwiązanie ma jakieś wady, ważniejsze które ma więcej zalet. Jeśli potrzebujesz klimy to dla Ciebie Spring jest za 86k.

p.s To nie jest istotne w tej dyskusji, ale są osoby które klimy nie używaja bo zaraz gardełko drapie, im starcza latem otwarte okno
 

vwir

Pionier e-mobilności
Wiem, kazde rozwiązanie ma jakieś wady, ważniejsze które ma więcej zalet. Jeśli potrzebujesz klimy to dla Ciebie Spring jest za 86k.

p.s To nie jest istotne w tej dyskusji, ale są osoby które klimy nie używaja bo zaraz gardełko drapie, im starcza latem otwarte okno
Nie ma też OPD, a to było wymienione jako jedno z wymagań.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
No tak, dlatego nie rozpisuję się o "zaletach" Springa.
Jak dla mnie to jest mocno ograniczajacy warunek i myślę że Autor jakoś się z nim rozprawi.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No tak, dlatego nie rozpisuję się o "zaletach" Springa.
Jak dla mnie to jest mocno ograniczajacy warunek i myślę że Autor jakoś się z nim rozprawi.
Ja miałem identyczny warunek i byłem uparty. Znalazłem co chciałem, ale faktem jest że kupiłem auto nie oferowane oficjalnie w PL. Ale mnie brak OPD by po prostu uwierał, bo przez rok miałem dwa samochody: jeden z OPD i drugi bez OPD i już wiem, że nie chcę do tego wracać. Wolę dłużej poszukać, nawet czasami więcej zapłacić, ale mieć to co chcę. Wiem z doświadczenia, że takie kompromisy później odbijają się czkawką.
 

Michal

Moderator
Leaf I nie ma OPD. Nie ma i już.
W internetach mówią/piszą, że jest tryb B i tam hamuje do zera niby.
 

vwir

Pionier e-mobilności
W internetach piszą, że jest tryb B i tam hamuje do zera niby.
Nie hamuje do zera. Miałem przez 4 lata, raczej wiem co piszę. Dopiero w Leafie II zrobili OPD. Też miałem. Też przez 4 lata ;) Tryb B to mocniejsza rekuperacja, ale Leaf I nie tylko nie ma OPD, ale nie ma nawet autoholda. Więc gdy zatrzymasz hamulcem to potem ruszy po puszczeniu hamulca.
Na filmie też nie widzę żeby gość mówił, że zatrzymuje się do zera. Właśnie wtedy gdy miałem dwa Leafy (I i II) to irytujące było przesiadanie się z Leafa II do I, bo ten drugi nie miał OPD. Po tym doświadczeniu już wiedziałem, że kolejne auto MUSI mieć OPD.
 
Last edited:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Paradoksalnie polecam BMW i3 bo to jest naprawdę dobre auto zwłaszcza jeżeli szukasz używanego to na nim się nie zawiedziesz. A jeżeli koniecznie coś innego to jednak mg4 które teraz można wyrwać w podstawie za 100 tysięcy minus dotacja i masz super auto.
 
Top