Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

Michal

Moderator
Przy zmianie auta w ABRP automatycznie zmieniany jest też stopień naładowania pojazdu na starcie z takiego jaki miałeś ustawiony (pewnie 100%), na 90%, a to też psuje trasę.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Tesla Y zapewne jest bardziej praktyczna ale niestety mocno pokraczna. Może nie jest to uroda Multipli niemniej ten sam kierunek - zwłaszcza jak się patrzy z przodu. To moja osobista i subiektywna ocena
Pełna zgoda, tm3 jest zgrabniejsza i ładniejsza, a TM3HL to już w ogóle bez porównania. Natomiast ja mam dużo ładniejsze auto z dobrą prezencją na drodze ale co z tego jak stoi w garażu i zapuszcza korzenie 😅
15 lat temu wybierałem auta oczami, a teraz patrzę na inne rzeczy 😁
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Ja dodam tylko z własnych dylematów pomiędzy 3 i Y, że na korzyść Y przemawia wygoda wsiadania/wysiadania, oraz ilość miejsca na nogi, oraz bagażnik. Dla mnie to miało znaczenie, bo byłem przyzwyczajony (i bardzo to sobie chwaliłem i chwalę) pozycję za kierownicą oraz komfort wsiadania i wysiadania. W Y po prostu nie siedzi się tak nisko co dla mnie ma znaczenie.
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
Warto pamiętać, że TM3 jest nisko zawieszona, na typowym poziomie niskich sedanów jak BMW 3. Np Skoda ma wyższy prześwit. Dla mnie, osoby mieszkającej na wsi, TM3 w ogóle nie wchodzi w grę, miałem BMW 5 i wieczne problemy z poobijanymi osłonami miski olejowej itp. Dla mnie te kilka centymetrów więcej, które daje SUV, są niezbędne.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Pierwszy wypust, ja piszę o tym co jest obecnie, żeby ten spór rozstrzygnąć trzeba by rozbić ygreka bez odlewów i ygreka z odlewami.
Prawda. Myślałem, że znalazłem takie porównanie, gdyż IIHS zmieniło procedurę „moderate overlap front” w sposób nie wpływający na zachowanie samochodu (dodali dodatkowe czujniki) i powtórzyli test na Tesli z 2022 roku (pierwotny był na 2021). https://www.iihs.org/ratings/vehicle/Tesla/model-y-4-door-suv/2023
Myślałem, że gwarantuje to obecność poprzedniego odlewu. Na szczęście IIHS publikuje obszerne dane z testów, łącznie z numerem VIN. https://techdata.iihs.org/ Okazało się, że egzemplarz z 2022 jest z Fremont, a tam podobno nadal nie ma przedniego odlewu.
Wniosek taki, że z jeszcze większą uwagą należy podchodzić do wyników testów. :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja bym się tym nie sugerował - czy jest odlew, czy nie , tylko czy jest auto bezpieczne. A oba typy takie są, bo testy zderzeniowe też wypadły b dobre w wersji bez odlewów .
Co by mnie obchodzi, jak jest zbudowane, jak i tak nie mam gwarancji , że przeżyję wypadek . Czy nie lepiej sprawdzić a propos kupna samochodu jak w danym kraju działa OIOM?
Jeszcze nie kupione a już klepiecie im blachy. :)

Problem wyboru wg mnie tkwi w tym czy wybrać szybszą, dynamiczniejszą jazdę w Tm3 i TERAZ Z PRZEWAGĄ KOMFORTU (siedzenia np) czy Ygreka przed liftingiem nieuniknionym? Do, którego się lepiej wsiada, więcej i łatwiej zapakuje. Jest ale... jw będą w nim chyba zmiany (siedzenia i ekran tylny)
 
Last edited:

ypl

Pionier e-mobilności
Ja bym się tym nie sugerował - czy jest odlew, czy nie , tylko czy jest auto bezpieczne. A oba typy takie są, bo testy zderzeniowe też wypadły b dobre w wersji bez odlewów .
Co by mnie obchodzi, jak jest zbudowane, jak i tak nie mam gwarancji , że przeżyję wypadek . Czy nie lepiej sprawdzić a propos kupna samochodu jak w danym kraju działa OIOM?
Jeszcze nie kupione a już klepiecie im blachy. :)

Problem wyboru wg mnie tkwi w tym czy wybrać szybszą, dynamiczniejszą jazdę w Tm3 i TERAZ Z PRZEWAGĄ KOMFORTU (siedzenia np) czy Ygreka przed liftingiem nieuniknionym? Do, którego się lepiej wsiada, więcej i łatwiej zapakuje. Jest ale... jw będą w nim chyba zmiany (siedzenia i ekran tylny)
I tak i nie, ja bym się jednak wolał przekonać, że źle myślę i zobaczyć takie porównanie. Jak weźmiesz dwie mikrofibry i je przyszyjesz jedna do drugiej i zaczniesz we dwie osoby ciągnąć jedna za jeden koniec druga za drugi to jak myślisz gdzie się rozerwą?
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
I tak i nie, ja bym się jednak wolał przekonać, że źle myślę i zobaczyć takie porównanie. Jak weźmiesz dwie mikrofibry i je przyszyjesz jedna do drugiej i zaczniesz we dwie osoby ciągnąć jedna za jeden koniec druga za drugi to jak myślisz gdzie się rozerwą?
Na całym świecie robi się testy zderzeniowe i to póki co jest jedyny wyznacznik. Odlewy są aby technologicznie zoptymalizować produkcję i koszty osiągnięcia danego efektu. Wykonuje się je z odpowiedniej ilości i grubości materiału aby osiągnąć to samo co w dotychczasowej technologii a niekoniecznie osiągnąć coś więcej.
A co do twoich ściereczek - szkoda że się w zeszłej kadencji sejmu nie zalapales na na pracę eksperta komisji - tam co prawda nie na sciereczkach z mikrofibry ale na puszkach po piwie, parówkach i foliowych namiotach analizowano katastrofy lotnicze, a wypadki samochodów są tu pokrewne
 

ypl

Pionier e-mobilności
Na całym świecie robi się testy zderzeniowe i to póki co jest jedyny wyznacznik. Odlewy są aby technologicznie zoptymalizować produkcję i koszty osiągnięcia danego efektu. Wykonuje się je z odpowiedniej ilości i grubości materiału aby osiągnąć to samo co w dotychczasowej technologii a niekoniecznie osiągnąć coś więcej.
A co do twoich ściereczek - szkoda że się w zeszłej kadencji sejmu nie zalapales na na pracę eksperta komisji - tam co prawda nie na sciereczkach z mikrofibry ale na puszkach po piwie, parówkach i foliowych namiotach analizowano katastrofy lotnicze, a wypadki samochodów są tu pokrewne
To jest tylko prosty przykład, że najprawdopodobniej pierwsze podda się łączenie. Chyba wyczerpaliśmy temat.
 
Top