Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

KrzysztofFly

Moderator
- czy jest sens domówić koła zimowe?
moim zdaniem nie ma sensu, w tej cenie zorganizujesz sobie idealnie pod siebie dopasowany komplet i jeszcze parę złotych zostanie w kieszeni (ja kupiłem za dobrą kasę nowy komplet OE z letnimi oponami i dokupiłem opony zimowe takie jakie chciałem GOODYEAR i wszystko poniżej ceny kompletu w Tesli)
- czy jest sens brać hak? (nigdy nie używałem ale może... )
Jeśli go nie potrzebujesz to nie ma sensu, w tej chwili do obu samochodów można go dołożyć po zakupie.
- czy jest sens brac koła 20''
Nie ma sensu, one się rysują już od samego patrzenia na nie ;). A tak na poważnie, to już na 19" Y jest dosyć sztywny, więc na 20" będzie tylko gorzej.
- czy brac wallboxa teslowego, czy może lepiej cos inego. Wallbox będzie zamontowany na zewnątrz - nie mam garażu :/
Moim zdaniem jeśli masz w domu 3F i kupisz jakąkolwiek Teslę, to jest to najlepszy wybór, zresztą w bardzo dobrej cenie. Ja mam jeszcze oprócz WC3, jeszcze drugi do e-C4 1F 7,4kW i pomału się zastanawiam czy go także nie zmienić na WC3.
Czy jest ktoś kto jeździ TMY i ma jeszcze TM3 HL, i mógłby powiedziec, że woli HL i czemu?
Wiesz co ja miałem podobny dylemat przed zakupem, czy brać 3 czy Y, w moim wypadku decydującym był komfort wsiadania/wysiadania i użytkowania bagażnika. Pojechałem więc do Ząbek aby obejrzeć oba. Dzieci już dorosłe, więc pojemnościowo oba dla mnie wystarczające, jednak bagażnik wygodniejszy w Y, a co do wsiadania i wysiadania, to mój PESEL kosztem większego zużycia energii wybrał model Y. Małżonka również była tego samego zdania, więc decyzja zapadła i wybraliśmy Y. Fakt, że 3 jest trochę zgrabniejsza, a po lifcie jeszcze bardziej na pewno nie ułatwia wyboru. Cokolwiek jednak wybierzesz, to będziesz zadowolony ;).
 

wojtkow

Pionier e-mobilności
- czy jest sens domówić koła zimowe?
Jeżeli chcesz zamawiać samochód teraz to IMO zdecydowanie tak, obecnie są problemy z dużymi rozmiarami opon, ja czekałem z kupnem i teraz dwa tygodnie czekałem na dostawę kół. Do tego zapłaciłem niewiele mniej jak od Tesli a na chińskiej feldze (co prawda podobającej mi się bardzo, ale...) (zapłaciłem 10k z oponami Goodyear Ultragrip Performance 3, a Tesla teraz bierze 11k za swoje z oponą Pirelli)

- czy jest sens brać hak? (nigdy nie używałem ale może... )
Jak będziesz używał to tak, co prawda potem można domówić ale to kolejna wizyta w serwisie. Ja tam wolę mieć takie rzeczy od razu zamontowane.

- czy jest sens brac koła 20''
IMO nie, chyba, że będziesz śmigał tylko po mieście i wygląd jest dla Ciebie ważniejszy od wygody. TMY nie jest zbyt miękki nawet na 19", na 20" zaczyna być serio twardo.

- czy brac wallboxa teslowego, czy może lepiej cos inego. Wallbox będzie zamontowany na zewnątrz - nie mam garażu
Tak, bierz, WC gen3 to jest jeden z tańszych Wallboxów na rynku a mający kilka teslowych dodatków, których nie ma u konkurencji (otwieranie klapki, otwarte API, integracja w jednej aplikacji). Ja długo myślałem i kupiłem WC i teraz czekam na montaż. I też będę o miał zamontowanego na dworze, bo nie mam garażu. Z opinii innych użytkowników, wiem, że są egzemplarze używane po kilka lat w ten sposób i nie ma z nimi problemów.
 
Last edited:

Maxxxx

Zadomawiam się
Prawdopodobnie będe zamawiac TMY.
Zastanawiam sie teraz jeszcze nad takimi sprawami:

Obecnie na stocku TMY sa w sensownych cenach.
- czy jest sens domówić koła zimowe?
- czy jest sens brać hak? (nigdy nie używałem ale może... )
- czy jest sens brac koła 20''
- czy brac wallboxa teslowego, czy może lepiej cos inego. Wallbox będzie zamontowany na zewnątrz - nie mam garażu :/

Czy jest ktoś kto jeździ TMY i ma jeszcze TM3 HL, i mógłby powiedziec, że woli HL i czemu?
A ja mam 20` i nie wyobrażam sobie na tych 19` kołpako-felgach jeździć, brzydkie to strasznie :))) Póki co po 9 mc zero rys na felgach, wystarczy umieć jeździć i się nie zadrapie :] . Są też takie specjalne osłony na te felgi aby zabezpieczyć ranty. Na zimę kupiłem właśnie 19 gemini i fajne czarne kołpaki z aliexpress. Nie widzę żadnej różnicy między 19 i 20` , było i jest twardo :))

Wall connectora też nie kupiłem bo to cegła którą wieszasz na ścianie i nie zabierzesz nigdzie. Kupiłem Green Cell Habu 11kw, jak jadę do ojca czy do kogokolwiek kto ma gniazdko siłowe to mogę ją zabrać. Jest po prostu mobilna. Elo
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Prawdopodobnie będe zamawiac TMY.
Zastanawiam sie teraz jeszcze nad takimi sprawami:

Obecnie na stocku TMY sa w sensownych cenach.
- czy jest sens domówić koła zimowe?
- czy jest sens brać hak? (nigdy nie używałem ale może... )
- czy jest sens brac koła 20''
- czy brac wallboxa teslowego, czy może lepiej cos inego. Wallbox będzie zamontowany na zewnątrz - nie mam garażu :/

Czy jest ktoś kto jeździ TMY i ma jeszcze TM3 HL, i mógłby powiedziec, że woli HL i czemu?

- czy jest sens domówić koła zimowe?
Nie ma sensu - ceny w tesli są tu akurat zaporowe - skomponuj sobie fajny zestaw poza Teslą a połowa środków Ci zostanie - to moja opinia.

- czy jest sens brać hak? (nigdy nie używałem ale może... )

jak poprzednicy pisali - jeżeli historycznie nie używałeś i i nie będziesz używał. Przyczepy campingowej nie pociągniesz (zasięg) - jeżeli już to coś małego okazjonalnie lub jako podpórka pod rowery ale za 6 tys. + bagażnik 'godny" za kolejne 2-3 to chyba przesada.

- czy jest sens brac koła 20''
Tylko kwestia kaprysu i optyki. Racjonalnego sensu to to nie ma ale ja w TM3HL sprawiłem sobie 19 na zimę aby odreagować tą plastikową zoptymalizowaną czerń na resztę roku.

- czy brac wallboxa teslowego, czy może lepiej cos inego. Wallbox będzie zamontowany na zewnątrz - nie mam garażu :
Nawet się nie zastanawiać - jedyne to może czy z salonu za 2200 czy nowy na serwisach aukcyjnych za 1200-1500 zł bo po tyle chodzą. Watro z wielu względów (integracja) a taniej na rynku nic rozsadniejszego się nie kupi.

To oczywiście subiektywny pogląd z wyjątkiem WallBoxa który jest must have

A ogólnie TM3HL dla mnie fajniejsza bo pozycja bardziej sportowa chociaż sa tacy którzy wolą perspektywę kombajnu żniwnego i TMY. Poza tym proporcje Y-ka to jakieś szkaradztwo ale to subiektywna ocena;-)
 
Last edited:

wojtkow

Pionier e-mobilności
- czy jest sens domówić koła zimowe?
Nie ma sensu - ceny w tesli są tu akurat zaporowe - skomponuj sobie fajny zestaw poza Teslą a połowa środków Ci zostanie - to moja opinia.
Z tą "połową środków" to trochę pojechałeś. Same felgi, zwykła chińszczyzna, marki Platin, to ponad 4000, do tego opony średniej klasy to też 3500-4000 (wyższej 5000) i czujniki BLE z Ali min 500 zł. Wychodzi min 8k, chyba, że ktoś chce opony marki Minerva albo Aplus, to wtedy 6k, ale czy warto ładować najtańsze chińskie kapcie do samochodu za 200k
 

miksell

Posiadacz elektryka
Kiedyś miałem w samochodzie tanie zimowki firmy TRAXMAX. Niby ok, ale przyczepność była słaba i wibrowały w pewnym zakresie prędkości Ale cóż cena czyni cuda.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Z tą "połową środków" to trochę pojechałeś. Same felgi, zwykła chińszczyzna, marki Platin, to ponad 4000, do tego opony średniej klasy to też 3500-4000 (wyższej 5000) i czujniki BLE z Ali min 500 zł. Wychodzi min 8k, chyba, że ktoś chce opony marki Minerva albo Aplus, to wtedy 6k, ale czy warto ładować najtańsze chińskie kapcie do samochodu za 200k
Chyba masz rację. Trochę się rozpędziłem z kalkulacją bo kupiłem alusy używane (szukałem w kolorze miedzi a to specyficzne) 19 cali za coś 1200 za komplet, nowe czujniki TPMS Tesli trafiłem za 500 zł i zdecydowałem się do ekstremalnego eksperymentu zakupu chińskich opon Atlas Polsarbear UHP3 (obecnie 340 zł / szt.) do których nikogo nie namawiam ale sprawują się doskonale jak na moje potrzeby. Całość więc wyszła w okolicach 3 tys. zł ale felgi (chociaż idealne) są używane, czujniki nowe ale z drugiej ręki a opony (sprawdzone w praktyce) odbiegają od tutejszych forumowych fetyszy. Ale ja z jednej strony skąpy jestem i lubię czasami eksperymentować i chodzić pod prąd a nie każdy tak ma.
 

ypl

Pionier e-mobilności
A ogólnie TM3HL dla mnie fajniejsza bo pozycja bardziej sportowa chociaż sa tacy którzy wolą perspektywę kombajnu żniwnego i TMY. Poza tym proporcje Y-ka to jakieś szkaradztwo ale to subiektywna ocena;-)
Tesle generalnie wyglądem nie grzeszą, trójka taka sama mizeria jak ygrek. Jeżeli ktoś szuka "road presence" to raczej trzeba celować w coś innego. Natomiast wybierając między trójką i ygrekiem, to w ygreku jest łatwiejszy dostęp do bagażnika, ma większy bagażnik, ma większy frunk, trochę łatwiej/wygodniej się wsiada, ma większy prześwit (w przypadku gdy żona użytkuje ma to ogromne znaczenie, szczególnie, że bateria jest w podłodze). Ale zdecydować trzeba samemu pod swoje potrzeby.
 

grregg

Fachowiec
Tesle generalnie wyglądem nie grzeszą, trójka taka sama mizeria jak ygrek. Jeżeli ktoś szuka "road presence" to raczej trzeba celować w coś innego. Natomiast wybierając między trójką i ygrekiem, to w ygreku jest łatwiejszy dostęp do bagażnika, ma większy bagażnik, ma większy frunk, trochę łatwiej/wygodniej się wsiada, ma większy prześwit (w przypadku gdy żona użytkuje ma to ogromne znaczenie, szczególnie, że bateria jest w podłodze). Ale zdecydować trzeba samemu pod swoje potrzeby.

U mnie wybór podyktowany był bagażnikiem bo sporo wożę. Ale jeżeli ktoś przyzwyczajony jest do bagażnika w sedanie to nowa trójka ma kilka zalet, których brak w Y znacząco obniża komfort np te wentylowane fotele, poprawione mikrofony(ważne jak ktoś dużo pisze ;) ) itp
 

miksell

Posiadacz elektryka
U mnie dylemat już zakończony. Padło na TMY.

Co przeważyło:
- cena (obecnie ok 202 na stocku)
- większy prześwit

Czego będzie mi brakować względem HL
- wentylowane siedzenia
- pasek ledowy pod szybą
- wyświetlać z tyłu

Czekam na większy lift TMY. Może za 3 lata pojawi się TMY ze środkiem z HL ;-)
 

Najnowsze dyskusje

Top