Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

cooler

Pionier e-mobilności
...ze średnicą zawracania blisko 12 m :-]
Nie wiem jak Ty ale ja co chwila nie zawracam :) A gokard-owe przełożenie kierownicy, świetne trzymanie się drogi oraz super widoczność i oczywiście natychmiastowa reakcja na gaz czyni go naprawdę zwinnym autem w ruchu miejskim ale też na autostradzie.
Doceniłem to gdy czekając na szybę czołową jeździłem zastępczym audi A4 - niby ten sam segment, ale kilka dynamicznych zmian pasów na drodze spowodowało że natychmiast zatęskniłem za M3, po prostu w porównaniu do M3 nie skręcał.
Y jest również dynamiczny, ale już nie zapewnia takiej zwinności na drodze, a że mam zdrowe kolana to nie przeszkadzają mi niskie samochody, wręcz je uwielbiam :)
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Bo nie ma skrętnej tylnej osi 😉
Mercedesy zasadniczo też nie mają a zakręcają praktycznie w miejscu. Myślałem że tak mają wszystkie tylnonapedowe ale widać nie jest to regiła.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Mercedesy zasadniczo też nie mają a zakręcają praktycznie w miejscu. Myślałem że tak mają wszystkie tylnonapedowe ale widać nie jest to regiła.
Z tym zakręceniem w miejscu Merca to się ośmieszyłeś, miałem wcześniej Merce. Mówisz o samochodzie zaprojektowanym jako AWD (Tesla) vs samochód stricte RWD (Merc). Zawsze potencjalnie napędzane przednie koła ograniczają skręt... 11.6m to jest dokładnie tyle samo co Mercedes E class z 2020r, więc raczej widzę tu różnicę na korzyść Tesli, która będąc projektowana jako AWD ma taki sam promień skrętu jak RWD Mercedes:
 
Last edited:

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Z tym zakręceniem w miejscu Merca to się ośmieszyłeś, miałem wcześniej Merce. Mówisz o samochodzie zaprojektowanym jako AWD (Tesla) vs samochód stricte RWD (Merc). Zawsze potencjalnie napędzane przednie koła ograniczają skręt... 11.6m to jest dokładnie tyle samo co Mercedes E class z 2020r, więc raczej widzę tu różnicę na korzyść Tesli, która będąc projektowana jako AWD ma taki sam promień skrętu jak RWD Mercedes:
Nie wiem czy się ośmieszyłem czy nie - zawsze miałem C-klasy z napędem na tył bez skrętnych tylnych osi (chyba nawet takie nie występowały) i zawracało toto w miejscu. Teslę też mam z napędem tylko na tył i ta zawraca zdecydowanie słabiej. Znaczna część C-Klasy sprzedawana była jako 4matic z napędem AWD. Nie wnikam co kto projektował bazowo, a co nie. Nie urywam, że w MB ten promień skrętu był popisowy i nigdzie z takowym się nie spotkałem więc może mieli jakieś patenty dla przedniego zawieszenia.
Bardziej zakładam, że Tesla zasadniczo projektowana jest na Amerykę gdzie na zwykłym parkingu przy markecie da się zaparkować sporym pick-upem, a i ulice w mieście są jakieś szersze i nie ma zbytniej presji aby skupiać się na niższym promieniu skrętu.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy się ośmieszyłem czy nie - zawsze miałem C-klasy z napędem na tył bez skrętnych tylnych osi (chyba nawet takie nie występowały) i zawracało toto w miejscu. Teslę też mam z napędem tylko na tył i ta zawraca zdecydowanie słabiej. Znaczna część C-Klasy sprzedawana była jako 4matic z napędem AWD. Nie wnikam co kto projektował bazowo, a co nie. Nie urywam, że w MB ten promień skrętu był popisowy i nigdzie z takowym się nie spotkałem więc może mieli jakieś patenty dla przedniego zawieszenia.
Bardziej zakładam, że Tesla zasadniczo projektowana jest na Amerykę gdzie na zwykłym parkingu przy markecie da się zaparkować sporym pick-upem, a i ulice w mieście są jakieś szersze i nie ma zbytniej presji aby skupiać się na niższym promieniu skrętu.
Ja jeździłem E-class'ami i nie było wcale dobrze, nie widzę żadnej różnicy w stosunku do Tesli, z tego co widzę 2020 C-class ma lepsze parametry o dokładnie 0,4m (średnica zawracania 11.2m), jeżeli taka różnica oznacza że "skręca w miejscu" to OK, ale mi osobiście się nie wydaje żeby to było jakoś super:
Taki Hyundai Lantra ma 9,8m, więc to jest dopiero mało, do Merców to jest przepaść.
 

inter

Pionier e-mobilności
Mi zupełnie promień skrętu w Tesli nie przeszkadza.
Testowałem Y i 3 i specjalnie przyjechałem na swoje miejsce parkingowe, gdzie mam mało miejsca i stwierdzam, że jest porównywalnie i nawet wygodniej. Porównywałem do swoich samochodów ze stopki.
 
Top