Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

pawcjo

Posiadacz elektryka
Ostatnio w Bonarce przyglądałem się 3 higlander oraz Y i jednak Y sprawia lepsze wrażenie. Tesla 3 jest ładna, wygląda nowocześniej, jednak Y jest dostojniejszy. Tesla Y wygląda na droższy samochód :)
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Ostatnio w Bonarce przyglądałem się 3 higlander oraz Y i jednak Y sprawia lepsze wrażenie. Tesla 3 jest ładna, wygląda nowocześniej, jednak Y jest dostojniejszy. Tesla Y wygląda na droższy samochód :)
Nie wiem czy drożej ale pokraczniej. Niestety nie wygląda to na SUVa stworzonego konsekwentnie od podstaw ale auto przebudowane (podwyższone) z sedana - czy tam jaką formę ma Trójka. Mnie tesla Y troche przypomina amfibie nie wiem czemu. To oczywiście kwestia subiektywna zwłaszcza że Y cieszy się większym powodzeniem.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy drożej ale pokraczniej. Niestety nie wygląda to na SUVa stworzonego konsekwentnie od podstaw ale auto przebudowane (podwyższone) z sedana - czy tam jaką formę ma Trójka. Mnie tesla Y troche przypomina amfibie nie wiem czemu. To oczywiście kwestia subiektywna zwłaszcza że Y cieszy się większym powodzeniem.
Zgadzam się, jako pilotowi Tesla Model 3 przypomina smukły szybowiec, a Y latające żelazko, albo samolot do gaszenia pożarów z wielgaśnie nadmuchanym kadłubem.
Albo jak nadmuchana przez słomkę żaba/księżniczka jaką przy tym cudzie jest M3.
Przyznam że mam jeden z największych samochodów na ulicach (akurat minivan, ale większy od wszystkich SUV-ów) i w ogóle mnie nie ciągnie do Y, za to M3 to jest to. A elektryczny SUV to dla mnie aberracja, to ma być efektywne a nie żreć prąd jak robaki padlinę.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ten segment, czyli małe SUVy crossovery tak wyglądają. W BMW było nawet gorzej z 10 lat temu. Nie pamiętam jaki to był model ale w X4 jest podobnie. Wygląda jak sedan podniesiony do góry. W większych to lepiej wygląda.

Mi ogólnie wygląd nie przeszkadza, ważniejsza jest użyteczność. Mały minivan jest lepszy do SUVa ale ich jeszcze nie ma w formie elektrycznej bo popyt mały, jak już coś jest to trochę mało wydajne i z przymala baterią. Nie mogę się doczekać na tego od Tesli.
 

Attachments

  • bmw-x4-xdrive30i-2022-prueba.jpg
    bmw-x4-xdrive30i-2022-prueba.jpg
    74,9 KB · Liczba wyświetleń: 9

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Ten segment, czyli małe SUVy crossovery tak wyglądają. W BMW było nawet gorzej z 10 lat temu. Nie pamiętam jaki to był model ale w X4 jest podobnie. Wygląda jak sedan podniesiony do góry. W większych to lepiej wygląda.

Mi ogólnie wygląd nie przeszkadza, ważniejsza jest użyteczność. Mały minivan jest lepszy do SUVa ale ich jeszcze nie ma w formie elektrycznej bo popyt mały, jak już coś jest to trochę mało wydajne i z przymala baterią. Nie mogę się doczekać na tego od Tesli.
ID.Buzz - jak na Volkswagena jest całkiem ładny i udany. Ktoś nawet na ogólnym forum oferował dzisiaj nowe w przedziale 250-280 tys ale szczegóły nie poznałem.
 

AntoniFerdynand

Posiadacz elektryka
Bryła TM3 - w jakiej grupie to klasyfikować? Przyjęło się twierdzić że to sedan bo ma odrębną klapę bagażnika- nie zespolona z szybą. Ale sedan tradycyjnie klapę ma wyraźnie pod innym kątem niz szyba - musi byc odciecie. Liftbac a tym bardziej hatchback odpada bo te maja nieparzysta liczbe drzwi. Brałą TM3 jest bliższe coupe (płynnie schodzący dach do końca auta) ale coupe to ortodoksyjnie dwoje drzwi. Z drugiej strony o Pasatach CC, Arteonach czy Mercedesach CLS mówiło się że to coupe mimo większej liczby drzwi. Powstała nawet koszmarna grupa SUV Coupe która ewidentnie wykraczała ponad dwoje drzwi.

Tak więc w jakiej bryle jest wg Was Trójka?
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
TM3 wpisuje się w modę sprzed kilku lat na tzw coupe-sedan, drzwi bezbramkowe w pakiecie…
CLA, CLS to klasyka i pionierzy(?) w tej stylistyce… ( bez gwiazdy nie ma jazdy?😉).
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
ID.Buzz - jak na Volkswagena jest całkiem ładny i udany. Ktoś nawet na ogólnym forum oferował dzisiaj nowe w przedziale 250-280 tys ale szczegóły nie poznałem.
Fajny ale to Van, wozimy mnóstwo zmarnowanej przestrzeni nad głową. Lepiej niższy a w razie potrzeby dać boks na dach. Do miasta spoko ale w trasę lepiej Toyota Sienna czy Chrysler Pacyfica tylko na prąd.

Zarówno Model 3 jak i Model Y nie wykorzystują dobrze swojej długości, ale jednak Y robi to lepiej, Wolę pozycje bardziej krzesełkową mimo że nie mam problemu z wysiadaniem i zdrowe kolana. Dlatego ja wybieram Y/X z tego co obecnie jest.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wolę pozycje bardziej krzesełkową mimo że nie mam problemu z wysiadaniem i zdrowe kolana
Dalekie podróże - tylko taka pozycja. No i dużo miejsca żeby zmieniać pozycję a nie całe 10h jazdy w pozycji wymuszonej sportowymi fotelami. Ale do podróży po kraju i lataniu po mieście i okolicach niższy samochód daje lepszą orientację i świadomość sytuacyjną.
Dlatego cenię sobie że mam i jedno i drugie :) Na co dzień Tesla na trasy do 300km, ale jak mam lecieć na południe Europy lub narty to tylko minivan :) Wtedy Y nie daje żadnych korzyści względem M3
 
Top