Dylemat zakupowy TM3 vs TMY

miksell

Posiadacz elektryka
Rozważam zakup tesli. Biorąc pod uwagę ceny podstawowych wersji to różnica pomiędzy 3 a Y nie jest znacząca.
Wielkość auta zarówno w jednym jak i drugim wariancie jest dla mnie odpowiednia. Co jest lepszym wyborem? Z jednej strony 3 ma minimalnie większy zasięg, jednak Y to nowsza konstrukcja.
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
Rozważam zakup tesli. Biorąc pod uwagę ceny podstawowych wersji to różnica pomiędzy 3 a Y nie jest znacząca.
Wielkość auta zarówno w jednym jak i drugim wariancie jest dla mnie odpowiednia. Co jest lepszym wyborem? Z jednej strony 3 ma minimalnie większy zasięg, jednak Y to nowsza konstrukcja.
Przejedź się każdym z nich i będziesz wiedzieć, które Ci lepiej leży ;-) Konstrukcyjnie to jest właściwie to samo, wnętrze identyczne.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Oczywiście mogę ty napisać tylko według moich preferencji. Ja wolę Y bo po pierwsze siedzi się wyżej. to dla mnie wielka zaleta bo od 8 lat jeżdżę samochodem typu SUV więc przyzwyczaiłem się do tej pozycji i jest ona dla mnie bardzo wygodna. w modelu 3 siedzi się po prostu niżej. to ma wpływ oczywiści na wsiadanie i wysiadanie z auta. jestem posiadaczem Y od 6 dni więc za wiele nie mogę napisać ale na chwilę obecna jestem zachwycony - wszystkim co to auto sobą przedstawia jaki jakością. Jako że to mój pierwszy elektryk dodam, że ta cisza w aucie - coś niesamowitego. Hooah!
 

miksell

Posiadacz elektryka
Bardziej zastanawia mnie to jak tesla Y jest robiona. Z tego co poczytałem sposób jej produkcji jest bardziej zaawansowany niż Tm3, mam na mysli alumionowe "megastruktury". Zawsze to potenajalnie mniej korozji ;-)
 

Michal

Moderator
Takie tematy raczej nie mają znaczenia. Auto jest po prostu prostsze i tańsze w produkcji dla Tesli ale dla klienta jedyna różnica to kilkanaście kg mniej.
W dużym skrócie jak chcesz TM3, to będzie obecnie na bank z Chin, a TMY może być z Chin, a może z Niemiec. Podobno te z Chin są lepiej spasowane ;)
 

Fixtor

Zadomawiam się
Nie przejmowałbym się tym która konstrukcja jest nowsza. Tak jak poprzednik napisał, to ma znaczenie dla Tesli a nie dla użytkownika. Ogólnie oba samochody mają bardzo dużo wspólnego. Y jest większy, 3 będzie pewnie dawał trochę więcej frajdy z jazdy (delikatnie szybszy i niższy) i ma mniejsze zużycie prądu (więc większy zasięg). Ja mam 3 i jedyne na co narzekam to otwarcie bagażnika, i czasami podczas parkowania szura zderzakiem o większy krawężnik ;)
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Po wizycie w slonie i jazdach testowych obydwoma modelami.
Jak bym jeździł sam w trasy, albo we 2 osoby, i ze skromnym bagażem co wejdzie do kufra lub na tylne siedzenia brałbym TM3, mniejsze opory powietrze większy zasięg.
Do jazdy koło domu wygodniejsza TMY, wyższa do wsiadania, przestronniejszy bagażnik, nie sedan tylko tylna szyba podnosi się razem z klapą bagażnika, temat badziewnej pokrywy bagażnika pomijam, bo u mnie w autach nawet elektryczna roleta bagażnika kurzy się w garażu.
Podejrzewam, że przy jeździe lokalnej i niedużych prędkościach zużycie/zasięg różnica na korzyść TM3 będzie nieistotna.
Paradoksalnie na tylnej kanpie więcej miejsca nad głową jest w TM3. Żeby w TMY nie dotykać głową belki dachowej trzeba pionowo postawić tylne oparcie, dla mnie to nie jest wygodna pozycja.
Gdybyś chciał jeździć na narty bez boxa dachowego w 4 osoby to tylko TMY(Narty 180cm długości mają jeszcze kupę luzu, wejdą przedmioty nawet ponad 2m długości), ma szeroki rękaw/ środkową cześć tylnego oparcia rozkładaną. TM3 jedynie chyba dzielone tylne oparcie 60/40.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Zgadzam się z opinią, z jednym zastrzeżeniem, jeździełem TM3 w 4 dorosłe osoby po Europie i nie było problemu ze spakowaniem bagaży (oczywiście nie były to narty). Gdyby w TM3 był podział kanapy jak w TMY to by było Ok.
 
Top