Działanie kierunkowskazów

Michal

Moderator
Zawsze jak wyjdziesz z autopilota, to później ustawia od nowa prędkość.
Dlatego jak wyprzedzasz, to właśnie bez wychodzenia z tempomatu - poprzez włączenie kierunkowskazu na stałe i przełamanie oporu kierownicy - wtedy nie przestawia prędkości.
Sekwencja wygląda tak:
  1. Jedziesz sobie na AP i zbliżasz się do auta, które chcesz wyprzedzić - najlepiej rozpocząć manewr wyprzedzania zanim albo chwilę po tym jak auto z przodu zostanie wykryte przez AP - wtedy nie rozpocznie się zwalnianie.
  2. Wrzucasz długi lewy kierunek
  3. Zaczynasz zmieniać pas (przy długim kierunku opór jest minimalny)
  4. Po zmianie pasa zamiast wyłączać kierunek włączasz AP na środku jezdni (jak z brzegu to mocno szarpnie) - kierunek wyłączy w tym momencie się samoczynnie
  5. Wyprzedzasz auto i powtarzasz sekwencję 2-4 przy zmianie pasa na prawy.
Niestety wajhowanie musi być, bo nie ma innej możliwości, żeby auto wiedziało co chcesz zrobić ;) No chyba, że kupisz rozszerzony albo FSD ;)
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Czyli w trakcie wyprzedzania mogę nożnie przyspieszyć, a jak puszczę, wrócę na prawy i dam prawą dźwignię 2x to będzie poprzednia prędkość ? Muszę spróbować, bo jakoś zawsze mam nową prędkość.
W MB aktywny tempomat ma funkcje pamięci i jak go nacisnę to mam prędkość zwpamietaną. Trochę mnie to w Tesli irytuje, ale i tak jazda na AP jest super. 🙂
 

JareG

Pionier e-mobilności
W MB aktywny tempomat ma funkcje pamięci i jak go nacisnę to mam prędkość zwpamietaną. Trochę mnie to w Tesli irytuje, ale i tak jazda na AP jest super. 🙂
Nieaktywny też zapamiętuje :)

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
Czyli w trakcie wyprzedzania mogę nożnie przyspieszyć, a jak puszczę, wrócę na prawy i dam prawą dźwignię 2x to będzie poprzednia prędkość ? Muszę spróbować, bo jakoś zawsze mam nową prędkość.
W MB aktywny tempomat ma funkcje pamięci i jak go nacisnę to mam prędkość zwpamietaną. Trochę mnie to w Tesli irytuje, ale i tak jazda na AP jest super. 🙂
Tylko uważaj bo ten sposób na jedną wadę - jak wyprzedzając przyciśniesz i przekroczysz 154 km/h, to stracisz AP do następnego zatrzymania :/
Mnie to naprawdę kilka razy wkurzyło, bo ta moja metoda powoduje, że zapominam o wyłączeniu AP zupełnie, a jak lecisz 140 i chcesz łyknąć TIRa, a kawałek dalej za tobą ktoś pędzi 160, to nieraz łatwo jest na ten czas wyprzedzania przesadzić o te kilka km i stracić AP :(
No nic - Tesla uczy spokojnej jazdy, albo jeżdżę totalnie bez AP ;)
 

Michal

Moderator
Może dodam, bo to chyba nie wybrzmiało w poprzednim wpisie:
Ja po tych kilku sytuacjach kiedy dostałem karne wyłączenie AP, po prostu się uspokoiłem i mam wrażenie, że jeżdżę mądrzej i bezpieczniej. Obserwuję drogę dużo dalej zarówno w przód jak i w tył i świadomie decyduję co zrobić dużo wcześniej. Przykładowo w opisywanej powyżej sytuacji z TIRem i kimś z tyłu zbliżającym się do mnie, obecnie znacznie częściej zawczasu zmniejszam prędkość AP i daję gościowy mnie wyprzedzić, bo wolę to + oszczędność energii + spokój niż oszczędzone 15s + straconą energię na przyśpieszanie i potencjalną przypadkową utratę AP :D
Ja wiem, że te 30s jak się skumuluje 50 razy to się już zrobi 12 minut. Po prostu, jeśli aż tak zależy mi na czasie, to raczej jeżdżę bez AP.

Uważam też, że stąd mogą się brać te historie o Teslach wlokących się za TIRami - bo my po prostu jedziemy sobie grzecznie 140 ale dzięki AP mamy czas i możliwość zaplanowania manewru tak daleko do przodu, że nieraz jak do nas dojeżdżasz, to my już od ponad minuty na to czekamy ;)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ale jak w trakcie wyprzedzania nie włączę AP będąc już na lewym pasie, to nie dostanę bana na dalszą jazdę, stąd pewnie ten mój problem przy powrocie na pas prawy, że od nowa prędkość ustawia.., cóż robić.., 😎
 

Michal

Moderator
Nie pamiętam w tej chwili co się dzieje jak będąc na tempomacie przekroczysz 154 km/h dociskając pedał... Czy tylko się wyłączy, czy jednak zbanuje AP... Jeśli nie zbanuje, to jest jakieś rozwiązanie, bo wystarczy wtedy nie włączać AP na lewym pasie, a dopiero po powrocie na prawy.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Na samym tempomacie nie banuje tylko ostrzega ze nie będzie hamował. No i ja tak robię jak piszesz, tyle ze muszę rolką prędkość korygować. Jakby miał pamięć to byłoby wygodniej
 

Michal

Moderator
Ale pamięć czego, bo ja chyba nie rozumiem... Jak jedziesz na AP powiedzmy 120 i chcesz wyprzedzić, to:
  • włączasz kierunek,
  • przełamujesz opór i wchodzi wtedy w tempomat,
  • skoro piszesz, że nie banuje, to grzejesz sobie 150 albo i nawet 170, żeby wyprzedzić ale cały czas masz tempomat ma 120,
  • wracasz na prawy pas, włączasz AP i ma 120
Nie rozumiem gdzie jest problem :p
 
Top