Działanie kierunkowskazów

ciastek

Pionier e-mobilności
jeśli wrócę na prawy pas z włączonym tempomatem i włączę "autopilota" (automatyczne kierowanie) poprzez 2x naciśnięcie dźwigni zanim prędkość spadnie do tej ustawionej na tempomacie, to zmieni prędkość tempomatu na aktualną
Marna jakość, ale widać co trzeba.

EDIT: To oczywiście nie mój klip. Znalazłem gdzieś na sieci.
 

t3sla4sun

Zadomawiam się
Ale pamięć czego, bo ja chyba nie rozumiem... Jak jedziesz na AP powiedzmy 120 i chcesz wyprzedzić, to:
  • włączasz kierunek,
  • przełamujesz opór i wchodzi wtedy w tempomat,
  • skoro piszesz, że nie banuje, to grzejesz sobie 150 albo i nawet 170, żeby wyprzedzić ale cały czas masz tempomat ma 120,
  • wracasz na prawy pas, włączasz AP i ma 120
Nie rozumiem gdzie jest problem :p
bez sensu przełamywać opór kierownicy... to ja już wolę "długi" kierunkowskaz włączyć i autopilot się sam wyłącza....
 

Michal

Moderator
AAAAAAAAAaaaa... Jak włączasz długi kierunkowskaz, to i tak musisz przełamać opór, chociaż jest bardzo delikatny i o to mi chodzi...
Nie mam dziś czasu na nagranie tego - może wieczorem.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
AP asystent pasa /kierunkowskaz w lewo/zmieniamy pas na lewy na chama/ jak chcemy to dwa razy wajha prawa w dół, to włącza AP i trzyma tym razem lewy pas- tempomat cały czas działa.
Aby zjechać na prawy nie tracąc zapisanej szybkości/prędkości, powtarzamy czynności tylko w prawo.
To sie przydaje nawet z FSD gdy z jakiegoś powodu (ograniczenie pracy kamery/syf/ "git Planeta" itp). Wtedy sama nie wyprzedzi lub pasa nie zmieni aby utrzymać stan tempomatu.

Niemniej jest to dupy rozwiązanie, ponieważ na psasch sąsiednich sama nie załącza asystenta pasa ( bez FSD)
 
Last edited:

Michal

Moderator
Dobra mam to. Jechałem 110 km/h na drodze szybkiego ruchu z ograniczeniem 120 km/h.
  • Zaczynam na autopilocie (dwa niebieskie pasy po po bokach auta),
  • wrzucam długi lewy kierunek,
  • "przełamuję" delikatny opór i autopilot zmienia się na tempomat zachowując prędkość 110,
  • zmieniam pas,
  • włączam autopilot - caly czas pozostaje ustawiona prędkość 110.
  • robię manewr odwrotny wracając na prawy pas i cały czas zachowując prędkość 110.
A to film:
 

Michal

Moderator
Teraz pozostaje pytanie - co robicie inaczej, że prędkość Wam się zmienia?
 

Gandalf

Pionier e-mobilności
Trochę to wajhowanie w Tesli upierdliwe jest.
W TMX mnie irytowało na początku, że zamiast włączać autopilot to migam drogowymi na ludzi.
Przepraszałem, ale chyba nie słyszeli ;-)
W TM3 dużo mniej wajch i wajchowania na szczęście.

Co do zmiany to może zależne od ustawienia (bieżąca prędkość vs. maksymalna)? Jakoś tak? Nie wiem, zgaduję.
 
Top