Wszystko dobrze napisałeś.Zawsze jak wyjdziesz z autopilota, to później ustawia od nowa prędkość.
Dlatego jak wyprzedzasz, to właśnie bez wychodzenia z tempomatu - poprzez włączenie kierunkowskazu na stałe i przełamanie oporu kierownicy - wtedy nie przestawia prędkości.
Sekwencja wygląda tak:
Niestety wajhowanie musi być, bo nie ma innej możliwości, żeby auto wiedziało co chcesz zrobić No chyba, że kupisz rozszerzony albo FSD
- Jedziesz sobie na AP i zbliżasz się do auta, które chcesz wyprzedzić - najlepiej rozpocząć manewr wyprzedzania zanim albo chwilę po tym jak auto z przodu zostanie wykryte przez AP - wtedy nie rozpocznie się zwalnianie.
- Wrzucasz długi lewy kierunek
- Zaczynasz zmieniać pas (przy długim kierunku opór jest minimalny)
- Po zmianie pasa zamiast wyłączać kierunek włączasz AP (kierunek wyłączy w tym momencie się samoczynnie)
- Wyprzedzasz auto i powtarzasz sekwencję 2-4 przy zmianie pasa na prawy.
Jak mogę dodać to najlepiej włączyć autopilota na środku jezdni lub pasa jezdni , bo czasem dosc mocno wyrównuje😳