Działanie kierunkowskazów

Poldek

Fachowiec
Zawsze jak wyjdziesz z autopilota, to później ustawia od nowa prędkość.
Dlatego jak wyprzedzasz, to właśnie bez wychodzenia z tempomatu - poprzez włączenie kierunkowskazu na stałe i przełamanie oporu kierownicy - wtedy nie przestawia prędkości.
Sekwencja wygląda tak:
  1. Jedziesz sobie na AP i zbliżasz się do auta, które chcesz wyprzedzić - najlepiej rozpocząć manewr wyprzedzania zanim albo chwilę po tym jak auto z przodu zostanie wykryte przez AP - wtedy nie rozpocznie się zwalnianie.
  2. Wrzucasz długi lewy kierunek
  3. Zaczynasz zmieniać pas (przy długim kierunku opór jest minimalny)
  4. Po zmianie pasa zamiast wyłączać kierunek włączasz AP (kierunek wyłączy w tym momencie się samoczynnie)
  5. Wyprzedzasz auto i powtarzasz sekwencję 2-4 przy zmianie pasa na prawy.
Niestety wajhowanie musi być, bo nie ma innej możliwości, żeby auto wiedziało co chcesz zrobić ;) No chyba, że kupisz rozszerzony albo FSD ;)
Wszystko dobrze napisałeś.
Jak mogę dodać to najlepiej włączyć autopilota na środku jezdni lub pasa jezdni , bo czasem dosc mocno wyrównuje😳
 

Michal

Moderator
Wszystko dobrze napisałeś.
Jak mogę dodać to najlepiej włączyć autopilota na środku jezdni lub pasa jezdni , bo czasem dosc mocno wyrównuje😳
Racja dopisałem ;)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ale pamięć czego, bo ja chyba nie rozumiem... Jak jedziesz na AP powiedzmy 120 i chcesz wyprzedzić, to:
  • włączasz kierunek,
  • przełamujesz opór i wchodzi wtedy w tempomat,
  • skoro piszesz, że nie banuje, to grzejesz sobie 150 albo i nawet 170, żeby wyprzedzić ale cały czas masz tempomat ma 120,
  • wracasz na prawy pas, włączasz AP i ma 120
Nie rozumiem gdzie jest problem :p
No właśnie jak na prawym pasie ponownie naciskam 2x prawą dźwignię, to nie ustawia mi tego wcześniejszego 120, tylko aktualną prędkość czyli np 130
 

Michal

Moderator
No właśnie jak na prawym pasie ponownie naciskam 2x prawą dźwignię, to nie ustawia mi tego wcześniejszego 120, tylko aktualną prędkość czyli np 130
Ale to tak nie działa... Jeśli nie wyszedłeś z AP, tylko przełamałeś kierownicą sterowanie i przełączyło Ci na tempomat, to 120 jest zapamiętane i zostaje. Aktualna prędkość ustawi się tylko jeśli wyłączyłeś całkowicie systemy wspomagania jazdy i włączasz je ponownie.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Mam tak jak @ELuk - jeśli wrócę na prawy pas z włączonym tempomatem i włączę "autopilota" (automatyczne kierowanie) poprzez 2x naciśnięcie dźwigni zanim prędkość spadnie do tej ustawionej na tempomacie, to zmieni prędkość tempomatu na aktualną.
 

Michal

Moderator
No weźcie, bo normalnie zaraz zwłokę się z łóżka, pójdę do auta i w gaciach pojadę na Puławską, żeby nagrać film jak to działa :p
Całą drogę do Torunia i spowrotem tak jechałem z AP ustawionym na 130...
 

Michal

Moderator
Może jutro nagram, dziś już odpadam.
 

JareG

Pionier e-mobilności
No i widzicie, spotkania w realu są potrzebne - wszystko byłoby od ręki wyjaśnione.. do następnego spotkania, kiedy to kolejną paczkę problemów by się wyjaśniło.. etc. etc. :D

Pozdrawiam
 
Top