Dziś odebrałem swojego oczojeba..

solik

Pionier e-mobilności
tyko kupował grata
eSouli w PL jest duzo od reki, w zadnej innej marce nie ma samochodow jakichkolwiek.. miala byc druga spalina ale eSoul wychodzi korzystniej po rabacie nie mowiac o kosztach utrzymania.. najwyzej beda 2 EV w domu :D
 

JareG

Pionier e-mobilności
eSouli w PL jest duzo od reki, w zadnej innej marce nie ma samochodow jakichkolwiek.. miala byc druga spalina ale eSoul wychodzi korzystniej po rabacie nie mowiac o kosztach utrzymania.. najwyzej beda 2 EV w domu :D
Ja sobie pobieżnie policzyłem, ile wydałem na przejechanie 5kkm w miesiąc.. 270 zł plus to, co w domu (ale mam panele). Niech będzie drugie tyle.. powiedzmy 550 zł. A jeżdżąc np. Viano musiałbym wywalić ok. 2500 zeta. Ratę leasingową mam 1550 zeta.
Ja zaczynam myśleć nad używaną Teslą S 70D 🤣 (jeśli tylko wsadzę do bagażnika klatkę kennelową - a coś mi mówi, że wejdzie.. taka lekko scięta z jednej strony) - zamiast Allroad'a, gdzie dziś odkryłem, żem zarżnął akumulator (bo głównie stoi, parę dni temu odpaliłem ją coby podjechać kilkaset metrów.. a teraz aku to beton, ładowarka pokazuje error i nie ładuje)

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
BTW: Sprzedawca w serwisie powiedział mi, co KIA ustaliła w sprawie mojej pompy. Otóż, wg nich ta pompa tam jest, tyle że w innym miejscu. Co prawda (jeszcze) nie robiłem śledztwa, gdzie to ona może być, ale to nie jest coś niewielkiego więc powinna być widoczna. No i nie widzę sensu przeprojektowywania okolicy silnika, żeby ją gdzieś przenieść skoro miejsca dla niej jest w pip tam, gdzie ona jest w e-Niro.
Coś mi śmierdzi :mad:
Chyba mogą mieć rację: https://www.speakev.com/threads/2020-soul-ev-uk-heat-pump.149996/

Najprościej byłoby podjechać do salonu kia, postawić auto obok drugiego e-soula który na 100% nie ma pompy i porównać przewody. Podejrzewam, że w wersji bez pompy niektórych rurek będzie brakować. Tak można próbować zlokalizować pompę.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Chyba mogą mieć rację: https://www.speakev.com/threads/2020-soul-ev-uk-heat-pump.149996/

Najprościej byłoby podjechać do salonu kia, postawić auto obok drugiego e-soula który na 100% nie ma pompy i porównać przewody. Podejrzewam, że w wersji bez pompy niektórych rurek będzie brakować. Tak można próbować zlokalizować pompę.
Ja tak zrobiłem, bo był wtedy w salonie e-Soul (nawet taki sam kolor miał). I nie miał (w papierach) pompy, a pod maską było identycznie jak u mnie.
Na logikę: e-Niro (i Kona też) ma taki sam silnik, baterię etc. co e-Soul. Miejsca pod maską też jest (+/-) tyle samo. Więc zupełnie nie widzę sensu dłubaniny z przeniesieniem pompy w e-Soul'u a w e-Niro pompę widać od razu :LOL: (nie jest mała)

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
No może jakiś powód był - na przykład nowsza generacja, albo sprężarka klimatyzacji robiąca też za pompę ciepła. Tak czy inaczej - we wspomnianym wątku goście mieli identyczne podejście jak Ty i na koniec okazało się, że "It does have a heat pump."
W sumie możesz tego ostatniego zapytać jak to odróżnić.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Gdzieś tam wyczytałem, że trzeba odczytać pobór prundu przy grzaniu na maksa. Bez pompy jest 4,5-5, maks 6 kWh, z pompą albo o 2kWh mniej, albo pobór to 2kWh (teraz nie pamiętam). W każdym razie jest różnica.

Pozdrawiam
 

vwir

Pionier e-mobilności
To takie trochę wróżenie z fusów. Auto z pompą też potrafi załączyć grzałkę gdy włączysz na maksa ogrzewanie. W leafie I czasami z tego korzystałem i celowo zwiększałem temperaturę we wnętrzu do 26 stopni żeby wymusić załączenie grzałki (bez tego pompa długo nagrzewała wnętrze).
 

Cav

Pionier e-mobilności
Gdzieś tam wyczytałem, że trzeba odczytać pobór prundu przy grzaniu na maksa. Bez pompy jest 4,5-5, maks 6 kWh, z pompą albo o 2kWh mniej, albo pobór to 2kWh (teraz nie pamiętam). W każdym razie jest różnica.
Ale o jakim momencie mowa?
Bo pompa zużywa daleko mniej niż 2 kW/h.
Grzałki średnio też, jak już nagrzeją to biorą właśnie gdzieś tyle na utrzymanie temperatury (średnio, a nie chwilowo).
 

pluto

Pionier e-mobilności

Bronek

Pionier e-mobilności
mam Leafa z pompą i Teslę bez, wsio rybka. Dla mnie bez różnicy, inne parametry są istotniejsze. Konkretne, czy w odniesieniu do pompy zasięg i jeśli mi pasuje bez pompy to po co ona? W EV liczy się jeszcze jak to jedzie.
I jak jest okazja na auto które się podoba, to pompa czy bez nie powinno być najważniejszym kryterium
 
Top