Dziś odebrałem swojego oczojeba..

Cav

Pionier e-mobilności
Mialem z Kia juz Stingera to moze dlatego przychylniejsze oko, lakier podstawowy w tym wypadku
No tak.
Ja też miałem Kię, ale o takich upustach nikt nie gada.
Ale podpytuję Cię, czy to były jakieś upusty std od Kia, czy tylko dealerskie?
 

JareG

Pionier e-mobilności
OK, wyjaśniło się (ostatecznie/definitywnie): mam pompę ciepła :LOL: Pompa ciepła jest zminiaturyzowana (w porównaniu do e-Niro) i rozbita na elementy. Jeden na szczęście widać 'z góry', porównajcie sobie foty.
e-Soul bez pompy (tu nie ma tych 'srebrnych' elementów):
e-Soul_64kWh-bez_pompy.JPG
.. i z pompą (to coś srebrnego na środku foty, taka chłodnica..)
e-Soul_64kWh-z_pompa1.JPG

Co do słabnącego aku 12V to powiedzieli, że było wgrane stare oprogramowanie i się nie podładowywało jak należy.. zobaczymy 🤣
No i wgrali mi nowy soft, nowe mapy (i wreszcie jest więcej 'źródełek' z prundem do wyboru) etc.

Pozdrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
Tyle, że te klasyki w serwisie KIA tego nie wiedziały (=tzn. nie potrafiły wskazać gdzie ta pompa jest - bo jak widać, ją widać). I w centrali KIA też nie. Dopiero ponad półgodzinna rozmowa tel. z jakimś mądralą pomogła - mają te informacje w sofcie, nawet z fotami. Ino ktoś musiał im pokazać palcem :LOL:
I dobrze, że dali się zmolestować na porównanie e-Soula bez pompy z moim - dało się element pompy dotknąć paluchem.

Pozdrawiam
 

Sierek

Fachowiec
Stało się :(
Wczoraj mi samochód nie odpalił. Ciemno na pokładzie. Pomiar aku pokazał 7V. To już raczej trup, chociaż dał się naładować do 13V i na razie trzyma. Dam mu parę dni i ew. zgłoszę na gwarancję.

Nowe oprogramowanie zmienia częstotliwość podładowywania aku 12v z 1 na 24h na 1 na 4h. Niestety jest to niezależne od aktualnego naładowania akumulatora - rozwiązanie co najmniej dziwne i jak widać się nie sprawdza.
 
Last edited:

solik

Pionier e-mobilności
Swoja droga jak na elektryka szybko sie eNiro i eSoul brudza pod maska.. poszczedzili na uszczelkach ;/ co dziwne bo Stinger po kilkunastu tysiacach pod maska byl czysciutki a tez KIA :D
 

JareG

Pionier e-mobilności
Stało się :(
Wczoraj mi samochód nie odpalił. Ciemno na pokładzie. Pomiar aku pokazał 7V. To już raczej trup, chociaż dał się naładować do 13V i na razie trzyma. Dam mu parę dni i ew. zgłoszę na gwarancję.
Jak napięcie aku spadnie poniżej 10V to można go nazwać trupem. Z 7V to dziw, że się podniósł..
A propos rozładowywania aku: ja np. nie wiedziałem, że e-Soul'a trzeba zamykać (=nie zamykam żadnego ze swoich aut) - bo podobno jak się go nie zamknie, to on cały czas coś tam sobie ciągnie z tego biednego aku 12V. Więc zamknąłem - po 12 godzinach sprawdziłem, czy jest zmiana.. i nie ma. Nadal stojąc w garażu aku z 12.9/13V rozładowywuje się na 12.1/12.2V.
Nowe oprogramowanie zmienia częstotliwość podładowywania aku 12v z 1 na 24h na 1 na 4h. Niestety jest to niezależne od aktualnego naładowania akumulatora - rozwiązanie co najmniej dziwne i jak widać się nie sprawdza.
Ja też raczej stawiam, że aku padnie. A już na pewno, gdy wystawię oczojeba pod chmurkę jak zapowiedzą minus.. :LOL:

Swoja droga jak na elektryka szybko sie eNiro i eSoul brudza pod maska.. poszczedzili na uszczelkach ;/ co dziwne bo Stinger po kilkunastu tysiacach pod maska byl czysciutki a tez KIA :D
Ja mam całkiem niezłe camel trophy po drodze do domu - co najmniej 4km drogą przez las, a przy tej drodze rżną drewno aż wióry lecą.. jak spadnie deszcz będzie niezła rzeźnia 🤬

Pozdrawiam
 

pluto

Pionier e-mobilności
Tyle, że te klasyki w serwisie KIA tego nie wiedziały (=tzn. nie potrafiły wskazać gdzie ta pompa jest - bo jak widać, ją widać). I w centrali KIA też nie. Dopiero ponad półgodzinna rozmowa tel. z jakimś mądralą pomogła - mają te informacje w sofcie, nawet z fotami. Ino ktoś musiał im pokazać palcem :LOL:
I dobrze, że dali się zmolestować na porównanie e-Soula bez pompy z moim - dało się element pompy dotknąć paluchem.

Pozdrawiam
Nie mogli znaleźć bo to nie jest klasyczna pompa ciepła tylko wymiennik ciepła przetwarzający energię cieplną wytworzoną przez kompresor klimatyzacji aby poprawić wydajność ogrzewania w aucie. Tańsze w produkcji ale działa praktycznie jak typowa pompa ciepła. ;)
 
Top