Dziwne zachowanie sensora temperatury zewnętrznej

mcies2

Zadomawiam się
Wczoraj (19 listopada 2024) w Bydgoszczy w godzinach popołudniowych zaczął padać deszcz ze śniegiem, temperatura na zewnątrz zgodnie z prognozą ok. +1C, po około godzinie takich opadów i jeździe w korku ok. godz. 15.30 na wyświetlaczu w aucie system pokazał -6C. Jakież było moje zaskoczenie i zdziwienie i uśmiech na twarzy z powodu takiego wskazania. Pewnie zalegający w okolicach czujnika śnieg spowodował takie przekłamanie.
Ktoś zaobserwował coś podobnego??
 

daniel

Señor Meme Officer
Wczoraj (19 listopada 2024) w Bydgoszczy w godzinach popołudniowych zaczął padać deszcz ze śniegiem, temperatura na zewnątrz zgodnie z prognozą ok. +1C, po około godzinie takich opadów i jeździe w korku ok. godz. 15.30 na wyświetlaczu w aucie system pokazał -6C. Jakież było moje zaskoczenie i zdziwienie i uśmiech na twarzy z powodu takiego wskazania. Pewnie zalegający w okolicach czujnika śnieg spowodował takie przekłamanie.
Ktoś zaobserwował coś podobnego??
Nie mam Highlanda, ale też trójkę i mam wrażenie, że kiedy pompa ciepła chodzi i stoi się w miejscu to ochładza powietrze w okolicy sensora przez co temperatura jest przekłamana. Czujnik działa prawidłowo, ale mierzy nie to co trzeba.
 

danielm

Pionier e-mobilności
Nie mam Highlanda, ale też trójkę i mam wrażenie, że kiedy pompa ciepła chodzi i stoi się w miejscu to ochładza powietrze w okolicy sensora przez co temperatura jest przekłamana. Czujnik działa prawidłowo, ale mierzy nie to co trzeba.
dokładnie tak jak mówisz, od pompy ciepła czasami zimne powietrze gdzieś coś schładza niepotrzebnie. latem też się zdarza
 

swistak

Posiadacz elektryka
Ale było już pisane, że temperatura ściągana jest z sieci, nie z czujnika.
I ja obserwując moje wskazania potwierdzam - te wskazania często odbiegają od rzeczywistości lokalnej (i jednocześnie ubolewam).
To info z tego forum. Nie wiem czy 100% pewne...
 

danielm

Pionier e-mobilności
Ale było już pisane, że temperatura ściągana jest z sieci, nie z czujnika.
I ja obserwując moje wskazania potwierdzam - te wskazania często odbiegają od rzeczywistości lokalnej (i jednocześnie ubolewam).
To info z tego forum. Nie wiem czy 100% pewne...
chcesz powiedzieć że jak stoje w garażu to z sieci ściąga temperature garażu? a jak zmieniam osiedle i wjeżdzam na góre to też ściąga lokalną temperature? bzdura
 

aadam75

Zadomawiam się
Czujnik jest, ale gdzie jest nie wiem. I dlaczego działa z takim opóźnieniem? Parkuję w hali gdzie obecnie jest ok. 13°C. Na zewnątrz wczoraj 0°C. Prognoza pogody się po wyjeździe aktualizuje w aucie prawidłowo, a u mnie dochodzi to tej realnej powiedzmy po 15 minutach jazdy. Spada poooowwwooli, aż się na trasie zrówna z tą z sieci.
Zastanawiam się czy to wina softu, samego czujnika czy TTTM?
Zgłaszać do serwisu? Jest sens.
W poprzednim aucie na B, to dojście to wartości realnych trwało 1-2 min
 

inter

Pionier e-mobilności
Wczoraj (19 listopada 2024) w Bydgoszczy w godzinach popołudniowych zaczął padać deszcz ze śniegiem, temperatura na zewnątrz zgodnie z prognozą ok. +1C, po około godzinie takich opadów i jeździe w korku ok. godz. 15.30 na wyświetlaczu w aucie system pokazał -6C. Jakież było moje zaskoczenie i zdziwienie i uśmiech na twarzy z powodu takiego wskazania. Pewnie zalegający w okolicach czujnika śnieg spowodował takie przekłamanie.
Ktoś zaobserwował coś podobnego??
Miałem wczoraj to samo, nagle z -1 zrobiło się -7, po jakimś czasie zaczęło pokazywać poprawnie.
Wystąpiło to po otwarciu drzwi, i zaczęła pracowac pompa ciepła.
 

ClassicGOD

Leaf on the wind
Nie wiem jak w Tesli ale w każdym ICE jakim jeździłem w instrukcji zaznaczone było że wskazania czujnika temperatury są miarodajne dopiero > 15km/h. Jest to spowodowane tym że czujniki w samochodach instalowane są przed chłodnicami (bo ich głównym zadaniem jest monitorowanie temperatury powietrza na wymiennikach a nie ogólnej temperatury otoczenia) i podczas postoju, bez napływu strumienia świeżego powietrza, ich wskazania będą błędne czy to przez obecność rozgrzanej chłodnicy czy zimnego wymiennika pompy ciepła.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ok tyle, że Tesli temat tej chłodnicy nie dotyczy, bo tu jednak częściej trzeba grzać niż chłodzić.
U mnie np temperatura w garażu 15,stopni a Tesla 2 godziny po zagarazowaniu dalej uparcie 2stopnie pokazywała, czyli temperatura jak na zewnątrz.
 

Najnowsze dyskusje

Top