ëC4 - pierwsze zimowe jazdy i zasięgi

p0li

Pionier e-mobilności
zrobiłem sobie wczoraj wycięczkę po hebel - 108km w jedną stronę, normalnie kazałbym wysłać ale elektrykiem pojechać to sama przyjemność :)
warunki bregowe:
- auto naładowane na 99%, zimne, startujemy o 11
- temperatura przez cała drogę utrzymywała sie w okolicach 1-3°C, cały czas padał deszcz, za Hamburgiem zaczął padać śnieg
- na kołach nowe całoroczne goodyeary,
- autosrtrada 120km na tempomacie, w Harburgu roboty drogowe, ok 6km ograniczenia do 80kmh

efekt:
- auto przejechało 182km i pokazało jeszcze zasięgu na 26km - po zjeździe z autostrady (i zolnieniu do 90kmh) zasięg wzrósł ponad 30km - ale tego nie liczę
- komputer pokazał zużycie 17,1 kWh - ale jakoś mu nie do końca wierzę :)

generalnie - jak na warunki zimowe źle nie jest ale dupy też nie urywa
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Jaką to autko ma bateryjkę ?

Niby zużycie na fajnym poziomie, ale przy -5 - -10 i warstwie śniegu na drodze poleci jeszcze mocno w górę, a to jeszcze bardziej okroi zasięg. W TMS z 20 - 22kWh potrafi pojechać powyżej 30kWh na tej samej trasie...
 

p0li

Pionier e-mobilności
bateria 50kWh brutto, dostępne - teoretycznie 45kWh ale moje testy mówia o ~43kWh
słyszałem opinie że trzeba po jakimś czasie wykonać kalibrację baterii, wtedy idegradacja sie zmniejszy jak i dostępna wartość netto może wzrosnąć
 

Norbert

Posiadacz elektryka
słyszałem opinie że trzeba po jakimś czasie wykonać kalibrację baterii, wtedy idegradacja sie zmniejszy jak i dostępna wartość netto może wzrosnąć
Z tą kalibracją to takie sobie pitu pitu według mojej oceny. Bardziej wpływa to na to co soft wylicza niż na same 'paluszki'. Na logikę BMS żyje z baterią i ogarnia temat 24/24. Oczywiście używając dużych mocy w trasie (kilka ładowań) można rozjechać trochę poszczególne sekcje (zbyt mało czasu na wyrównanie), ale to się praktycznie później samo ogarnie. Biorąc pod uwagę zasady działania BMS i wbudowanych balanserów to wszelkie rozjazdy kilku % są praktycznie niemożliwe na dłuższą metę. Także kalibracja to raczej nauczenie softu jak wygląda aktualna charakterystyka.
 

Poldek

Fachowiec
zrobiłem sobie wczoraj wycięczkę po hebel - 108km w jedną stronę, normalnie kazałbym wysłać ale elektrykiem pojechać to sama przyjemność :)
warunki bregowe:
- auto naładowane na 99%, zimne, startujemy o 11
- temperatura przez cała drogę utrzymywała sie w okolicach 1-3°C, cały czas padał deszcz, za Hamburgiem zaczął padać śnieg
- na kołach nowe całoroczne goodyeary,
- autosrtrada 120km na tempomacie, w Harburgu roboty drogowe, ok 6km ograniczenia do 80kmh

efekt:
- auto przejechało 182km i pokazało jeszcze zasięgu na 26km - po zjeździe z autostrady (i zolnieniu do 90kmh) zasięg wzrósł ponad 30km - ale tego nie liczę
- komputer pokazał zużycie 17,1 kWh - ale jakoś mu nie do końca wierzę :)

generalnie - jak na warunki zimowe źle nie jest ale dupy też nie urywa
dzieki za test
czyli raczej nie do jazdy po Polsce - moim zdaniem auto musi miec ok 330 km zasięgu żeby swobodnie sie porusza c po południowo wschodniej Polsce
 

Cav

Pionier e-mobilności
I nie tylko tam.
Trafią się gorsze warunki atmosferyczne, w których zużycie poleci w górę i z tego zasięgu zrobi się poniżej 150 km, a w rezultacie nie dojedziesz nawet z Poznania do Wrocławia.
Mnie się tak trafiło w sobotę, na szczęście miałem dużą baterię i Soula....
 

p0li

Pionier e-mobilności
dzieki za test
czyli raczej nie do jazdy po Polsce - moim zdaniem auto musi miec ok 330 km zasięgu żeby swobodnie sie porusza c po południowo wschodniej Polsce
na brak infrastruktury to tylko coś z dużą baterią albo (jeszcze) ICE
 

solik

Pionier e-mobilności
ja z racji zakonczenia testu ec4 mam na chwile bmw i3 - tutaj to dopiero zasieg jest mikroskopijny.. i jeszcze za taka cene sa uzywki :D a jest dopiero -2*C
 

p0li

Pionier e-mobilności
ja z racji zakonczenia testu ec4 mam na chwile bmw i3 - tutaj to dopiero zasieg jest mikroskopijny.. i jeszcze za taka cene sa uzywki :D a jest dopiero -2*C
z jaką baterią?
 
Top