ëC4 - pierwsze zimowe jazdy i zasięgi

p0li

Pionier e-mobilności
jak nisko zejdziesz ze stanem SOC to GOM zamiast zasiegu pokazuje dwie kreski - u mnie to wystepuje miedzy 10-15% SOC wg Car Scannera

w miejscu gdzie jest 92km
1669580126823.png
 

KrzysztofFly

Moderator
@KrzysztofFly jak GOM zaczyna pokazywac ci dwie kreski - jak masz SOC baterii w procentach?
Teraz wiem czemu nie zatrybiłem o co Ci chodzi, mówi się przysłowiowo, że brakuje kropki na i, a tu po prostu zabrakło "i" ;););). W sumie nie pamiętam czy kiedykolwiek zniknął mi zasięg, postaram się zwrócić na to uwagę, jak tylko pojawi się taka okazja.
 

Jacek_Do

Zadomawiam się
Do mnie syn osatno przyjechał żeby się naładować z zasięgiem 0km i na złówiu. Doładował trochę ponad 44kW. Niestety nie wiem ile było w baterii przed ładowaniem bo nie mam skanera. Myślał że już nie dojedzie i auto trzeba będzie holować.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Do mnie syn osatno przyjechał żeby się naładować z zasięgiem 0km i na złówiu. Doładował trochę ponad 44kW.
Do 100%?
To wynik z wallboxa, czy dane z auta?

Jeśli to pierwsze to słabo, bo minimum 10% z tego to byłyby straty na ładowaniu, więc wychodzi że pojemność netto baterii nie przekraczałaby 40 kWh....
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Do 100%?
To wynik z wallboxa, czy dane z auta?

Jeśli to pierwsze to słabo, bo minimum 10% z tego to byłyby straty na ładowaniu, więc wychodzi że pojemność netto baterii nie przekraczałaby 40 kWh....
A dolny bufor? Zwykle przy pojemności netto odcina się górny bufor a dolny zostaje, przy 2% (najniżej tak zszedłem) w ZOE było jeszcze teoretycznie 4kWh energii.
 

KrzysztofFly

Moderator
jak nisko zejdziesz ze stanem SOC to GOM zamiast zasiegu pokazuje dwie kreski - u mnie to wystepuje miedzy 10-15% SOC wg Car Scannera

w miejscu gdzie jest 92km
View attachment 7695
Dzisiaj włączył mi dwie kreski, przy SOC 9% na wyświetlaczu i 9 z groszami na Car Scanner.
 

KrzysztofFly

Moderator
Wyniki z ładowania po wczorajszym dniu.
Ilość energii w baterii w/g Car Scannera
przed ładowaniem 1,66 kWh
po naładowaniu 41,38 kWh
Tak więc doładowane 39,72 kWh.
Samochód zameldował na serwer HA, że przyjął 43,24 kWh, a Wallbox odnotował 44,70 kWh.

Zużycie energii przez ostatnie dwa tygodnie (od czasu zmiany opon na zimowe) według komputera pokładowego wynosi 19,3 kWh (średnia z 1300km). Natomiast średnia z ostatnich 6500km podskoczyła do 15,3 kWh. Przy czym w samochodzie utrzymywana jest temperatura wewnętrzna na poziomie 23-24 stopnie. No i ta temperatura musi być wygenerowana przez pompę ciepła, nie jest ona efektem ubocznym jak w przypadku silnika spalinowego ;)
 

p0li

Pionier e-mobilności
moja dzisiejsza jazda do pracy:
- temperatura -12°C
- temp baterii -1°C
- start z SOC 44%
- po pierwszych 6 km (predkosc 90-100, grzanie szyb, foteli i nadmuch) - SOC spadlo do 34%
- jazda przez miasto - jakies 10km - SOC spadlo juz nieznacznie - jakos do 28%
- jazda autostrada 25km z predkoscia 120 - temp baterii na koncu 4°C, SOC - 14%

czyli jak widac - na poczatku sporo wciaga bo sie rozgrzewa a potem zuzycie juz nie jest takie tragiczne - aczkolwiek bez CarScanera mozna palpitacji dostac :D
 

Halczyn

Zadomawiam się
Czyli 41 km zjadło 30% baterii ? Pytam retorycznie ;)
 
Top