ëC4 - wrażenia na gorąco po pierwszym tygodniu jazdy...

p0li

Pionier e-mobilności
to warto zainwestować w takiego wallboxa albo ładowarkę mobilną. Ja mam do swojej ZOE coś takiego i kwestia ładowania w domu z uciążliwości staje się przyjemnością :)
mam taki zamiar - poniewaz nrgkick jest horrendalnie drogi zastanawiam sie nad UMC od tesli - kosztuje ok 200€ i z odpowiednia wtyczka moze podac 32A wiec 7,4kW - jak dla mnie to az nadto
3 faz w domu i tak nie mam....
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Czy aby nie na 1 fazę?
Obyś nie kupił 1 fazowej od Tesli. Fakt może przyjąć 32A i dac 7 kW ale z jednej fazy! Musisz wtedy dokupić NEMA (wtyczka do evse) za dwe trzy stówki, albo trafić na używkę już przystosowaną do tych 32A
3 fazowe już takie tanie nie są, a używkę trafisz za ok 1000-1600 zł (czasem taniej czasem drożej)

Piszesz ze masz 11kW czyli, moze być jak w Tesli 3x 16A. Jesli przyjmie Twoje auto 1x 32A to ok, ale sprawdź.
A po za tym szkoda nie mieć możliwości ładowania z 3 faz i na maxa.
 
Last edited:

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Obyś nie kupił 1 fazowej od Tesli. Fakt moze przyjac 32A i dac 7 kW ale z jednej fazy!

Piszesz ze masz 11kW czyli, moze być jak w Tesli 3x 16A. Jesli przyjmie Twoje auto 1x 32A to ok, ale sprawdź.
Jak na moje to albo jest 11kW 3x16A i wtedy 1f pojedzie 3,6kW, albo 1x32A i wtedy max 7,2kW. Bo skoro miało by łyknąć na fazie 32A to czemu już nie 3x32A?
3 fazowe juz takie tanie nie są, a używkę trafisz za ok 1000-1600 zł (czasem taniej czasem drożej)
ale za przyjemność ładowania z 3f i pełny "zbiorniczek" rano, warto te pare złotych dopłacić
 

p0li

Pionier e-mobilności
kilka wniosków po drugim tygodniu użytkowania:

zalety:
- podgrzewana przednia szyba i kierownica
- cisza w aucie - przy wyprzedzaniu na austostradzie człowiek się dziwi czemu auto nie jedzie - a tu na tacho 151kmh O.O - w aucie nadal cisza jak przy 90kmh

wady:
- pianolack - palcuje sie od patrzenia
- światłą cofania nie pomagają przy pełnej ciemności - trzeba polegać tylko na kamerze
- na autostradzie gdy miedzy pasami są krzaki to świeci długimi i oślepia jadących z przodu - trzeba wyłączać automatykę świateł
- za głośny pikacz od kierunków

w sumie teraz zauwazylem na zdjeciach ktore wrzuciłem poprzednio - przy 63% baterii ładuje sie z mocą 61kW - nieźle ")
 

p0li

Pionier e-mobilności
plusy i minusy po 2 tygodniach jazdy

plusy:
- grzana kierownica i przednia szyba
- naprawdę fajnie działający "autopilot" - teslowy to nie jest - ale jest dośc "smart"

minusy:
- pinolack
- światłą cofania nie pomagają przy pełnej ciemności - trzeba polegać tylko na kamerze
- na autostradzie gdy miedzy pasami są krzaki to świeci długimi i oślepia jadących z przodu - trzeba wyłączać automatykę świateł
- za głośny pikacz od kierunków - chyba zaczynam marudzić
 

vwir

Pionier e-mobilności
Mój ojciec miał za głośny pikacz czujników cofania. Znalazłem go i... zakleiłem izolacją. Teraz jest w sam raz :)
 

p0li

Pionier e-mobilności
Mój ojciec miał za głośny pikacz czujników cofania. Znalazłem go i... zakleiłem izolacją. Teraz jest w sam raz :)
ja jeszcze maski nie otworzylem od nowosci - nie wiem po co bo plyn do spryskiwaczy jeszcze sie nie skonczyl ;)

a co do pikacza kierunkow - ze wzgledu ze to auto jest dostepne takze w wersjach ze spalinowymi silnikami to pewnie w tych wersjach nie przeszkadza - ale w elektryku gdzie przy prawie wszystkich predkosciach jest cicho - troche juz jest za glosny

co do zaklejenia - raczej nie poskutkuje gdyz ton jest generowany elektronicznie a nie jest to mechaniczne klikanie przekaznika
 
Top