Ekoen Warszawa

Ev3

Pionier e-mobilności
Jechałem tamtędy w sobotę i było sprawdzane, aczkolwiek nie pamiętam w czym i stawki były ze dwa razy wyższe niż piszecie.
Do tego stopnia że 2,68 na Poleenergii na A2 wydało się promocją i z tej stacji skorzystaliśmy....
Sprawdziłem przed chwilą i cały dzień dzisiaj na MOP Marwice jest 2,99.
Podczas gdy w Poznaniu 1,99....

Takie ceny na MOP to jakaś paranoja...
 

Slavekk_

Posiadacz elektryka
Jechałem tamtędy w sobotę i było sprawdzane, aczkolwiek nie pamiętam w czym i stawki były ze dwa razy wyższe niż piszecie.
Do tego stopnia że 2,68 na Poleenergii na A2 wydało się promocją i z tej stacji skorzystaliśmy....
Jeśli "tam" to MOPy Marwice to one miały dotąd stałą cenę 2,99 zł
Ale sprawdzać trzeba, bo tak samo było na MOP Bagno/Mokrzyska na A4, a teraz mają ceny zmienne (choć wysokie)
 

TomRS

Pionier e-mobilności
dla osób które robią głównie trasy i muszą się na ładować w trakcie podróży ceny 3 PLN za kWh czynią elektromobilność ekonomicznie nonsensowną. Pozostaje tylko zaleta braku spalin. Wszystko zmierza w kierunku elektromobilności „lokalnej”, czyli nie jeździmy za daleko i lądujemy się tylko z własnego gniazdka.
 

marco_25

Pionier e-mobilności
dla osób które robią głównie trasy i muszą się na ładować w trakcie podróży ceny 3 PLN za kWh czynią elektromobilność ekonomicznie nonsensowną. Pozostaje tylko zaleta braku spalin. Wszystko zmierza w kierunku elektromobilności „lokalnej”, czyli nie jeździmy za daleko i lądujemy się tylko z własnego gniazdka.
To zależy jakiej marki masz samochód, np. bmw ma niesamowity abonament dla właścicieli gdzie szybkie ładowarki są w cenie 2/kWh a Ionity za 1,69/kWh przy dodatkowej opłacie.
https://bmw-public-charging.com/web/pl/bmw-pl/tariffs

Z tego co pamiętam Porsche też mam dobre taryfy dla swoich klientów.
Nawet pomijając taryfy producentów zawsze możesz wykupić abonament Ionity na jeden miesiąc i skorzystać z ich ładowarek. Jako właściciel tesli tak właśnie będę robił na następny wypad na morze Kraków-Gdańsk.
Z porównania tras w ABRP wyszło że Ionity wyjdzie najszybciej - dobre lokalizacje przy trasie oraz taniej bo cena to 2,05/kWh.
Wystarczy zobaczyć na mapie gdzie znajdują się ich ładowarki i przynajmniej dla mnie to najlepsza opcja na trasy. Do czasu oddania nowych SuC które budowane są już w dogodniejszych lokalizacjach to bardziej sensownej oferty nie widzę.
 

luki

Pionier e-mobilności
Wszystko zależy od konkretnego przypadku, ale 2zł/kWh w trasie to jest taki próg opłacalności. To takie ~40zl/100km. Oczywiście rekompensuje się to w sytuacji jak typowo, na co dzień, ładujemy taniej. Jednak nasza polska cebula wygrywa - nie lubimy przepłacać w lokalnym sklepie, nawet jak musimy jechać po mleko kilka gr taniej na drugi koniec miasta ;)
Trzeba patrzeć też na uciążliwości (jakby nie patrzeć) samochodu elektrycznego.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
dla osób które robią głównie trasy i muszą się na ładować w trakcie podróży ceny 3 PLN za kWh czynią elektromobilność ekonomicznie nonsensowną. Pozostaje tylko zaleta braku spalin. Wszystko zmierza w kierunku elektromobilności „lokalnej”, czyli nie jeździmy za daleko i lądujemy się tylko z własnego gniazdka.
Czyli hybryda.....
 

nabrU

Moderator
Tak tu tylko wstawię dla tych co mówią, że 3 zł/kWh to drogo, na pocieszenie, że inni mają gorzej ;):p

1744548080116.png
 

Szaruś

Peugeot e208, 10.2022
A na osłodę: moja średnia z ostatnich 2+ lat na ładowarkach publicznych to 1,55 zł/kWh. Choć owszem, ładowałem się też za ponad 3 PLN/kWh (najwięcej to u mnie było 6,39 zł/kWh).
 
Top